Viveport en Viveport Infinity-ondersteuning voor Windows mixed reality headsets nu beschikbaar

05-06-2019

Ontwikkelaars kunnen hun titels nu aanbieden als Windows Mixed Reality, compatibel vóór de lancering voor de consument

VIVEPORT, het wereldwijde VR-platform, abonnementsservice en app store, heeft aangekondigd dat alle Windows Mixed Reality (WMR)-headsets vanaf vandaag officieel ondersteuning krijgen op het platform. Windows Mixed Reality-eigenaren kunnen alle WMR-compatibele titels downloaden in de Viveport store en krijgen toegang tot Viveport Infinity, de abonnementsdienst van Viveport.

Viveport beschikt over een beheerde bibliotheek met meer dan 1700 verschillende titels en meer dan 600 titels zijn beschikbaar in Viveport Infinity. Vanaf de lancering zijn meer dan 200 Infinity-titels compatibel met Windows Mixed Reality-headsets, waardoor WMR-eigenaren vanaf nu meteen gebruik kunnen maken van de abonnementsservice. Voor ontwikkelaars zal het toevoegen van de ondersteuning voor Windows Mixed Reality hun publiek voor Viveport-content vergroten.

"Deze zomer breidt Viveport uit voor alle bekende pc-VR-apparaten, waaronder de HTC VIVE-familie, Oculus Rift en Oculus Rift S en binnenkort ook Windows Mixed Reality en de Valve Index", zegt Rikard Steiber, President van Viveport. "Viveport Infinity biedt alle leden ongeëvenaarde waarde en keuze als het gaat om het ervaren en ontdekken van VR-content. Daarnaast verbinden we Viveport-ontwikkelaars met een grotere publiekspool om inkomsten te genereren met hun content."

"We zijn blij dat onze klanten nu een extra mogelijkheid hebben via Viveport Infinity om VR-content te ontdekken tegen een betaalbare prijs", aldus Dan Newell, directeur Mixed Reality bij Microsoft. "Het toevoegen van Viveport ondersteuning voor Windows Mixed Reality versterkt het VR-ecosysteem voor zowel consumenten als ontwikkelaars."

Compatibele WMR-headsets zijn onder meer: Acer, HP, Asus, Dell, Lenovo en Samsung.

Viveport Infinity voordelen
Als eerste onbeperkte en platformonafhankelijke abonnementsservice voor virtual reality is Viveport Infinity de plek om te ontdekken wat VR allemaal te bieden heeft. Voor €14,99 per maand, of minder met een prepaid jaarabonnement, biedt Viveport Infinity de mogelijkheid om populaire en indie-VR-titels te proberen voor een betaalbare prijs. Doordat honderden titels compatibel zijn met Windows Mixed Reality-headsets biedt Viveport Infinity duizenden euro’s besparing.

Elke maand worden er nieuwe titels aan Viveport Infinity toegevoegd omdat de bibliotheek constant blijft evolueren en uitbreiden. Toptitels zoals RUSH en Gun Club VR van Binary Mill, Final Assault van Phaser Lock Interactive en I Expect To Die van Shell Games zijn in de afgelopen maand aan Viveport Infinity toegevoegd.

Als lid van Viveport Infinity krijgen gebruikers van Windows Mixed Reality bovendien toegang tot exclusieve lidmaatschapsvoordelen. Met een Viveport Infinity-account hebben leden recht op extraatjes zoals premium content op Viveport Video, maandelijkse kortingsbonnen, weekenddeals en weggeefacties

Voordelen voor ontwikkelaars
Viveport blijft nieuwe doelgroepen en apparaten verwelkomen op haar platform, waardoor Viveport Infinity-ontwikkelaars een groter bereik en een hogere potentiële winst kunnen behalen. Viveport Infinity-ontwikkelaars verdienen tot eind 2019 80 procent van de inkomsten uit het platform. Omdat de consument onbeperkte toegang heeft tot content kunnen bovendien meer ontwikkelaars geld verdienen aan één Viveport Infinity lid, waardoor potentiële inkomsten voor een ontwikkelaar toenemen.

Over Viveport
Viveport is een wereldwijd platform, een VR-abonnementsservice en een app store die actief is in meer dan 60 landen. Klanten kunnen gebruik maken van meer dan 1700 VR-apps en -games en de makers van de content kunnen hun content verspreiden en inkomsten genereren. Viveport ondersteunt een breed scala aan virtual reality-headsets waaronder pc, stand-alone en mobiele apparaten. Dit jaar is Viveport Infinity gelanceerd als 's werelds eerste onbeperkte VR-abonnementsservice.

Ga voor meer informatie over Viveport naar: https://www.viveport.com/

Eef Leroy

Public Relations Officer

Vive

VIVE is een eerste in zijn soort virtual reality-platform, gebouwd en geoptimaliseerd voor room-scale VR en levensechte interacties. Door de belofte van VR waar te maken met baanbrekende technologie en de allerbeste inhoud, heeft VIVE het sterkste ecosysteem voor VR-hardware en -software gecreëerd, waarmee VR kan worden aangeboden aan consumenten, ontwikkelaars en ondernemingen. Het VIVE-ecosysteem is opgebouwd rond de beste VR-hardware op de markt, ondersteund door VIVE X, een accelerator van 100 miljoen USD voor start-ups in VR en aanverwante technologie, VIVE, een wereldwijd platform en app store met 's werelds eerste VR-abonnementsmodel dat in meer dan 60 landen actief is, en VIVE Studios, het eigen initiatief voor de ontwikkeling en publicatie van VR-content.

Ga naar https://www.vive.com voor meer informatie over VIVE.