25% minder gesprekskosten en een ROI binnen 3 jaar
Mechelen - Dankzij Mitel’s Freedom Architecture ruilt wereldwijd dienstverlener van op kaarten gebaseerde betalingstransacties, SIX Card Solutions, zijn klassieke telefoons in voor virtuele telefonie. Het bedrijf wil hiermee niet alleen inspelen op de toenemende mobiliteit van werknemers en de noodzaak om de interne gesprekskosten naar beneden te halen. Het wil eveneens zijn interne telecommunicatie harmoniseren en versterken met de extra functionaliteiten die IP-telefonie biedt. In Luxemburg was Mitel’s partner CTTL, tevens vertrouwenspartner van SIX Card Solutions, verantwoordelijk voor de installatie. CTTL blijft beschikbaar voor opleiding en ondersteuning.
De kantoren en het call center in de Luxemburgse hoofdzetel van het bedrijf, alsook die in Zweden, zijn reeds volledig overgeschakeld op Mitel’s geavanceerde IP-communicatieplatform op basis van VMware. De filialen in Groot-Brittanië en de Verenigde Staten (Chicago) hadden eerst een verhuis te regelen, maar zullen voor eind maart eveneens volledig operationeel zijn.
25% minder gesprekskosten
Nu telefoongesprekken tussen de verschillende filialen over IP zullen lopen, schat SIX Card Solutions tot een kwart minder aan gesprekskosten te moeten betalen. Vooral de gesprekken met Zweden en de Verenigde Staten konden wel eens de pan uitrijzen.
“Deze kosten zullen nu volledig verdwijnen. Globaal gezien denken we dan ook onze investering binnen de drie jaar terugverdiend te hebben. Deze prognose is puur budgettair, want dan hebben we nog geen rekening gehouden met de flexibiliteit van het systeem en de mogelijkheid om verder uit te breiden en te evolueren op maat van onze communicatiebehoeften”, zegt Benoit Collet, IT Manager bij SIX Card Solutions Group Luxembourg.
Huwelijk tussen voice-virtualisatie en unified communications
Mitel’s Freedom Architectuur - met Virtual Mitel Applications Suite (vMAS) en vUCA (Virtual Unified Communicator Advanced) software - maakt een centraal beheer van de communicatie-infrastructuur mogelijk. Daarnaast biedt het geavanceerde functionaliteiten waaronder unified messaging, voicemail, mobiliteit, teleworking, realtime toegang tot belangrijke informatie voor alle medewerkers wereldwijd en audio- en webconferencing.
“Als specialist in het verwerken van betalingstransacties voor onder andere hotel- en restaurantketens uit de hogere klasse, is communicatie een cruciaal aspect. Omwille van de geografische verspreiding van onze kantoren bleek echter een gecentraliseerd beheer van onze dynamische werkomgeving met onze klassieke telefooncentrale niet mogelijk”, verklaart Benoit Collet. “Na een vergelijkend marktonderzoek vonden we de oplossing in voice-virtualisatie en een unified communications-benadering. Flexibiliteit, eenvoud en compatibiliteit met de bestaande, locale systemen waren wel enkele essentiële factoren die de zoektocht naar de meest geschikte virtuele voice-oplossing beïnvloedden. Mitel bleek de enige aanbieder die aan deze vereisten voldeed.”
Optimale klantenservice
"De dienst die SIX Card Solutions aanbiedt is zowel kritisch als tijdgevoelig. Op het moment dat er zich een probleem voordoet, moet er dan ook meteen ondersteuning geboden worden, ongeacht het tijdstip. Vandaar dat we van bij het begin het bedrijf hebben aangeraden om in ieder filiaal een lokaal contact center in te richten. Dit maakt de routering van inkomende gesprekken op basis van tijdszone en taal mogelijk waardoor SIX Card Solutions eindgebruikers 24/7 ondersteuning kan bieden", aldus Sonja Frères, Senior Account Manager bij CTTL.
“Het project dat wij voor SIX Card Solutions uitwerken, is een perfecte illustratie van de manier waarop IP-telefonie zowel over verschillende bedrijfssites als over verschillende landen heen, succesvol ingezet kan worden. Met ons portfolio komen wij tegemoet aan de steeds groter wordende behoefte van bedrijven om enerzijds efficiënt te communiceren en anderzijds te besparen op gesprekskosten”, benadrukt Jozef Van Royen, Channel Director voor Mitel België en Luxemburg.