Rapport zet Mitel wereldwijd op nummer één in zakelijke cloud communicatie

17-02-2015

Volgens rapport van Synergy Research Group heeft Mitel bijna twee keer zo veel cloud communicatie abonnees en licenties als de grootste concurrent

Brussel - Mitel (Nasdaq: MITL) (TSX: MNW) blijft zijn voorsprong in cloud communicatie uitbreiden. Het recentste rapport ‘Cloud Business Communications Market Share Report, Worldwide Q3 2014’ van Synergy Research Group stelt dat Mitel wereldwijd marktleider is: Mitel is goed voor bijna 20 procent van alle cloud communicatie op basis van abonnementen en licenties. Het telt meer dan 850.000 cloud licenties wereldwijd.

Industrie omarmt cloud communicatie
Naast het vergroten van het marktaandeel naar bijna 20% (wereldwijd), heeft Mitel bijna 32% van de de enterprise cloud communication markt ter wereld in handen, blijkt uit het verslag.
“Mitel is de snelst groeiende leverancier van cloud communicatie”, aldus Jeremy Duke, oprichter en Chief Analyst, Synergy Research Group. "Dit is een belangrijk moment. Ons onderzoek toont een significante adoptie van cloud communicatie door de industrie, met abonnees en licenties die verdubbelen (van Q3 2013 tot en met Q3 2014).”

Dagelijks 33 miljoen cloud-verbindingen
“Wij ondersteunen cloud communicatie al sinds de introductie van ons eerste hybride systeem in 2008. Sindsdien hebben we ons cloud aanbod stelselmatig uitgebreid om ervoor te zorgen dat we bedrijven en klanten een aangepaste cloud oplossing op maat kunnen bieden. Dit versterkt onze groei en zorgt ervoor dat Mitel zijn marktleiderschap kan uitbreiden. We blijven een sterke vraag zien naar onze MiCloud oplossingen, zowel uit directe abonnees als via ons wereldwijde partnernetwerk”, vertelt Jon Brinton, GM van Mitel Cloud Services.

Met een breed portfolio cloud oplossingen helpt Mitel zijn klanten migreren naar private, public of hybrid cloud omgeving, op basis van hun behoeften. Mitel verzorgt momenteel meer dan 33 miljoen cloud verbindingen per dag. Oplossingen bestaan uit UC-applicaties en applicaties voor audio, video en contact centers.

Extra info en links

Chris Van den Broeck

Account Director

Mitel

Marieke Adama

Channel Marketing Manager Benelux

Mitel

Mitel (NASDAQ: MITL) is een wereldwijde aanbieder van zakelijke communicatie- en samenwerkingsoplossingen en diensten op basis van cloud-ready, hardware-onafhankelijke software. Mitel’s Freedom architectuur biedt organisaties de flexibiliteit en eenvoud die nodig is in de huidige dynamische werkomgeving. Hiermee hebben gebruikers overal en met elk type toestel dezelfde functionaliteit als ‘op kantoor’.