Ramon Kok nieuwe managing director Benelux
28/04/2015

Met ingang van vandaag is Ramon Kok (47) de nieuwe Managing Director Benelux van Manutan.
Kok kent de sector voor ‘werkplekoplossingen’ goed, want hij was eerder o.a. verantwoordelijk voor alle internationale verkoopactiviteiten bij Office Depot en werkte daarvoor bij Lyreco en Veenman. “Manutan barst van de ambitie, passie en energie. Onze missie is om het werken veiliger, makkelijker, gezonder en socialer te maken. Ik sta te popelen om dat enorme potentieel er verder uit te halen”, aldus Kok.

Na de succesvolle fusie van Manutan en Overtoom begin 2014, is het volgens Kok nu zaak om dat succes door te trekken. “De economie veert gelukkig weer wat op en wij moeten er voor zorgen dat onze klanten blijven voelen dat we anders zaken met ze doen dan anderen. Door ze écht centraal te zetten. Door zorgen uit handen te nemen in hun aankoopproces en door het geven van oprecht advies op maat, in plaats van zo veel mogelijk verkopen.”

“Er werd door sommigen misschien wat vreemd gekeken naar de samenvoeging van Manutan en Overtoom, maar voor de klanten die in heel Europa zaken met ons doen, is het logisch dat ze telkens met dezelfde firma spreken”, aldus Kok. “Bovendien doen we zoveel meer dan kantoorartikelen leveren. Dat is maar één van onze zeven productfamilies. We leveren alles voor magazijn, werkplaats en terrein. Meer dan 40.000 producten. We regelen de complete inrichting van kantoren, magazijnen en ook voor bijvoorbeeld export en offshore bieden we prachtige oplossingen.”

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie over Manutan-Overtoom kan u contact opnemen met:

Ramon Kok
Email: ramon.kok@manutan.nl

Andere talen / Autres langues

Chris Van den Broeck
Account Director
Arie van Dusseldorp
Marketing Director Benelux
Manutan-Overtoom
Manutan België en Overtoom België beide opgericht in 1974, fusioneerden begin 2014 tot één bedrijf: Manutan-Overtoom. Het bedrijf is momenteel de grootste leverancier van artikelen voor kantoor, magazijn, werkplaats en bedrijfsterreinen. Via catalogi, het contactcenter en de website worden meer dan 40.000 artikelen binnen 24 uur geleverd, van intern transport & opslag tot inrichting en veiligheid. Bovendien verzorgt Manutan-Overtoom diensten als montage, maatwerk en e-procurement.

Manutan-Overtoom is onderdeel van de internationale Manutan Group, Europees marktleider op het gebied van bedrijfsbenodigdheden. De groep bestaat uit 25 dochtermaatschappijen in 19 Europese landen. Met ruim 1.850 medewerkers en ruim 200.000 verschillende artikelen worden meer dan 600.000 Europese klanten bediend. De visie van de Manutan Group kenmerkt zich onder andere door het aangaan van warme, oprechte en persoonlijke relaties met klanten. ‘Ondernemen voor een betere wereld’ is hun motto. www.manutan.com