Nanopixel wint internationale VR Award

17-10-2018

Roeselare / Londen, 17 oktober 2018 - Het Belgische Nanopixel, marktleider op vlak van high end 3D visuals en virtual reality experiences, werd gisteravond bekroond op de International VR Awards 2018 in de categorie ‘VR Architecture and Real Estate of the Year’.

De VR Awards is de grootste prijsuitreiking die wereldwijd de beste producten, oplossingen en realisaties in VR beloont. Tussen de nominaties vinden we internationale Virtual Reality kleppers als Rewind (één van de grootste Britse VR-bureaus), het Amerikaanse ILMxLAB, het VR-bureau van George Lucas en Zerolight, het bedrijf achter de baanbrekende VR-ervaringen voor Audi, met kantoren in het Verenigd Koninkrijk, China, Duitsland en de VS.

In de categorie VR Architectuur & Vastgoed won Nanopixel de award die wordt toegekend aan bedrijven die praktische en innovatieve VR-toepassingen in de architectuur- en/of vastgoedmarkt hebben ontwikkeld.

“Ik ben ontzettend trots met deze award”, verklaart Dietrich De Blander, CEO van Nanopixel, “We worden nu ook internationaal erkend als een partner die gegarandeerd ‘futureproof’ oplossingen kan realiseren, waarmee je probleemloos kan concurreren met klantenervaringen van het allerhoogste niveau. Een fantastische erkenning van het harde werk en de eindeloze creativiteit van ons team dus!”

Het project waarmee Nanopixel deze award heeft veroverd, is een VR-tool ontwikkeld voor een vastgoedbedrijf. De groep zet Virtual Reality in bij de aankoop van een projectwoning of appartement. Klanten kunnen hiermee hun nieuwe woning configureren en beleven zonder dat er ook maar één baksteen gemetst is. De tool biedt onder meer de mogelijkheid om de binnenafwerking van hun nieuwe woning te kiezen en te vergelijken in een virtuele omgeving. De VR-applicatie is een absolute eyecatcher en bevat ruime keuzemogelijkheden aan o.a. vloer- en wandtegels, binnenschrijnwerk, sanitair en verlichting. Nanopixel creëerde de virtuele woonruimtes en digitaliseerde alle mogelijke afwerkingsmaterialen. 

“Deze tool is maar één van de vele innovatieve toepassingen van Nanopixel, waarmee bedrijven zich kunnen onderscheiden van hun concurrentie. Klanten uit de meest uiteenlopende sectoren beginnen vandaag het potentieel van VR- en AR-technologie te ontdekken“, aldus Dietrich De Blander.

media


andere talen / autres langues

contact

all colors of public relations

Simon Mestdagh

Integrated Comm. Officer

+32 52 55 33 26
Nanopixel

Rien Verbrugghe

Marketing Manager

051 62 64 69
Nanopixel

De Belgische Scale-up Nanopixel is een marktleider op vlak van high end 3D visuals en interactieve toepassingen. Het personeelsbestand verdrievoudigde op een jaar tijd van 14 naar 50 medewerkers. Het bedrijf ontwikkelt high-end, fotorealistische visuele experiences voor de vastgoedsector, industrie en entertainmentsector. Allemaal met één doel voor ogen: de limieten van de verbeelding tarten met grensverleggende klantenervaringen.