Mitel overtreft kwartaalverwachting

11-07-2013

Overname prairieFyre volledig afgerond

Mechelen - Mitel (Nasdaq: MITL; TSX: MNW), leverancier van cloud gebaseerde unified communications-software, kondigt de resultaten aan van het vierde fiscale kwartaal van 2013.

De omzet in het vierde kwartaal bedroeg 150,9 miljoen dollar. De bruto winstmarge was 56,1 procent. De nettowinst in het vierde kwartaal, op basis van non-GAAP, kwam uit op 14,1 miljoen dollar of 0,25 dollar per aandeel. De operationele netto-inkomsten bedroegen 8,3 miljoen dollar.

Richard McBee, CEO van Mitel: “We zijn erg tevreden dat we onze omzetverwachting en bruto winstmarge hebben overtroffen en we een blijvende omzetgroei van zes procent kunnen voorleggen. Dit is het resultaat van onze focus op zowel onze oplossingen op locatie als ons clouddiensten-aanbod. Voorbije maand kondigden we de overname van prairieFyre aan en deze overname hebben we nu ook afgerond. Hierdoor kunnen we meer omzet halen uit de toenemende vraag naar contact center-oplossingen.

Klik hier voor het volledig Engelstalige bericht.

Tom Van Acker

PR Consultant

Mitel

Marieke Adama

Channel Marketing Manager Benelux

Mitel

Mitel (NASDAQ: MITL) is een wereldwijde aanbieder van zakelijke communicatie- en samenwerkingsoplossingen en diensten op basis van cloud-ready, hardware-onafhankelijke software. Mitel’s Freedom architectuur biedt organisaties de flexibiliteit en eenvoud die nodig is in de huidige dynamische werkomgeving. Hiermee hebben gebruikers overal en met elk type toestel dezelfde functionaliteit als ‘op kantoor’.

Over Mitel

Mitel (Nasdaq: MITL; TSX: MNW) is een wereldwijd leverancier van unified communications en collaboration software. Met deze oplossingen kunnen medewerkers van organisaties overal zaken doen, over elk medium en met het apparaat van hun keuze. Mitel’s cloud ready Freedom Architecture biedt klanten in meer dan 100 landen de flexibiliteit en eenvoud die nodig is om de dynamische werkomgeving van vandaag te ondersteunen.

MITL-C
Mitel and the Mitel logo are registered trademarks of Mitel Networks Corporation. All other trademarks are the property of their respective owners.