Mitel maakt MiVoice Video en MiCollab uit de cloud beschikbaar voor middelgrote en grote bedrijven

17-12-2014

Portfolio-integratie krijgt verder vorm met UC-diensten voor klanten op MiVoice 5000 en MiVoice MX-ONE platform

Brussel - Mitel (Nasdaq:MITL) (TSX:MNW), leverancier van bedrijfscommunicatie-oplossingen, breidt zijn aanbod uit met nieuwe diensten op zijn MiVoice 5000 en MiVoice MX-ONE Unified Communications (UC)-platformen. Het gaat om MiCollab Conferencing en MiVoice Video Phone. Samenwerken door video en conference calls wordt hierdoor eenvoudiger. De uitbreiding vloeit voort uit Mitel’s strategie voor de integratie van zijn portfolio. Het doel hiervan is klanten een desktopervaring te bieden met een duidelijk migratiepad richting de cloud.

Alain Huys, country manager Mitel Belux: “In de afgelopen 18 maanden heeft Mitel een aantal fusies en overnames doorgemaakt. Onze strategie voor portfolio-integratie richt zich op de wensen en eisen van onze klanten en de investeringen die ze hebben gedaan. Met zowel MiCollab Conferencing als MiVoice Video Phone bieden we nu uitgebreide mogelijkheden voor audio conferencing en web interactie-applicaties. Hiermee wordt de samenwerking en informatie-uitwisseling tussen medewerkers verbeterd, maar ook met partners, klanten en leveranciers.”

MiCollab Conferencing
Gebruikers van MiVoice 5000 of MiVoice MX-ONE UC-platformen beschikken nu met MiCollab Conferencing via één applicatie over audio-, video- en webconference diensten. Het maakt daarbij niet uit of ze het platform in de cloud, op locatie of beide gebruiken. Gebruikers kunnen hiermee conference calls en webinars plannen of adhoc starten. Ze kunnen hun desktop en applicaties delen en zowel openbaar als privé chatten gedurende conference calls. Opnemen van calls is ook mogelijk.

MiVoice Video Phone
MiVoice Video Phone is ontworpen voor gebruik in vergaderruimtes. Tot maximaal vier personen kunnen met hoge kwaliteit beeld en geluid samenwerken. Deelnemers kunnen elkaar bijvoorbeeld eenvoudig materiaal laten zien. Ook hebben ze direct toegang tot cloud-diensten als Google docs en Dropbox, zodat ze makkelijk bestanden kunnen delen.

Tom Van Acker

Communication Expert

Mitel

Marieke Adama

Channel Marketing Manager Benelux

Mitel

Mitel (NASDAQ: MITL) is een wereldwijde aanbieder van zakelijke communicatie- en samenwerkingsoplossingen en diensten op basis van cloud-ready, hardware-onafhankelijke software. Mitel’s Freedom architectuur biedt organisaties de flexibiliteit en eenvoud die nodig is in de huidige dynamische werkomgeving. Hiermee hebben gebruikers overal en met elk type toestel dezelfde functionaliteit als ‘op kantoor’.