Mitel boekt een recordresultaat in het vierde kwartaal

27-02-2015

Aantal cloud-aansluitingen overschrijdt magische grens van 1 miljoen

Brussel - Mitel (Nasdaq: MITL) (TSX: MNW), wereldwijd leider in zakelijke communicatie, heeft het vierde kwartaal en het fiscale jaar 2014 afgesloten.

De hoogtepunten:

• Kwartaal- en jaaromzet bedragen respectievelijk $301,4 miljoen en $1,1 miljard
  • De aangepaste EBITDA bedroeg in het vierde kwartaal $57,9 miljoen en kwam uit op $166,9 miljoen voor het volledige fiscale jaar
  • Nettowinst op basis van non-GAAP kwam in het vierde kwartaal uit op $0,36 per aandeel en op $0,99 per aandeel voor het hele fiscale jaar

Richard McBee, voorzitter en CEO van Mitel: “2014 was voor Mitel het jaar van de transformatie. We hebben nieuwe financiële doelstellingen opgesteld en ons ontpopt als een echte mondiale marktleider. De resultaten tonen aan dat ons brede portfolio communicatie-oplossingen biedt voor alle klanten, ongeacht grootte, behoefte, locatie en sector. Dit momentum hebben we in 2015 voortgezet. Eerder deze maand is bevestigd dat Mitel de snelst groeiende en marktleider is in cloud-communicatie met meer dan 1 miljoen geïnstalleerde licenties. Onze basis is solide, onze groei-initiatieven renderen, ons team draait op volle toeren en we zien de resultaten van het nieuwe Mitel."

In het vierde kwartaal realiseerde Mitel meer dan 177.000 nieuwe cloud-aansluitingen. Het totale aantal cloud-aansluitingen is daarmee toegenomen tot ruim 1.039.000. Dit is een stijging van 83% in vergelijking tot vorig jaar.

Het volledige Engelstalige persbericht met alle resultaten en details vindt u hier.

Chris Van den Broeck

Account Director

Mitel

Marieke Adama

Channel Marketing Manager Benelux

Mitel

Mitel (NASDAQ: MITL) is een wereldwijde aanbieder van zakelijke communicatie- en samenwerkingsoplossingen en diensten op basis van cloud-ready, hardware-onafhankelijke software. Mitel’s Freedom architectuur biedt organisaties de flexibiliteit en eenvoud die nodig is in de huidige dynamische werkomgeving. Hiermee hebben gebruikers overal en met elk type toestel dezelfde functionaliteit als ‘op kantoor’.