Mitel benoemt Graham Bevington tot Executive Vice-President en Chief Sales Officer

09-04-2015

Brussel - Mitel (Nasdaq: MITL) (TSX: MNW), wereldwijd leider in zakelijke communicatie, benoemt Graham Bevington tot Executive Vice-President en Chief Sales Officer. Deze benoeming kadert in de plannen tot verdere uitbreiding in een snel veranderende en competitieve markt.

Graham wordt in zijn nieuwe rol verantwoordelijk voor Mitel’s wereldwijde verkoopsactiviteiten. Om de aanwezigheid van Mitel in de markt nog verder te vergroten, zal hij zich onder meer richten op grensoverstijgende mogelijkheden via wereldwijde strategische accounts en distributienetwerken. Bovendien wil hij, door middel van een reeks wereldwijde verkoopsprogramma’s, Mitel’s aanwezigheid binnen specifieke sectoren vergroten. Tenslotte zal Graham een leidinggevende rol spelen bij het vormgeven en evalueren van potentiële Merger & Acquisition opportuniteiten voor Mitel.

Met meer dan 25 jaar ervaring in de industrie, heeft Graham heel wat senior sales management posities binnen Mitel bekleed. Onder zijn leiderschap is Mitel met succes toegetreden tot verschillende nieuwe markten en kon het bedrijf wereldwijd haar marktaandeel uitbreiden. Vóór zijn huidige positie was Graham verantwoordelijk voor de verkoop binnen EMEA, een regio die onder zijn leiding het grootste marktaandeel verwierf. Onderzoek van MZA, een onafhankelijk Brits onderzoeksbureau, toont dan ook aan dat Mitel in verschillende Europese landen, waaronder ook in België en Nederland, de toppositie in de markt voor IP-extensies bezit.
“Om te groeien in een convergerende en geconsolideerde markt is het noodzakelijk om snel en gepast op opportuniteiten te reageren,” zegt Rich McBee, President en CEO van Mitel. “Graham bezit het vereiste inzicht in de industrie en de concurrentie, en beschikt over de strategische sales expertise. Bovendien slaagt hij er in om Mitel’s verkoopprogramma naar een hoger niveau te tillen en opportuniteiten voor nieuwe klanten volledig te benutten.”

“Dit is een dynamische tijd binnen de zakelijke communicatiemarkt. We zitten in een bijzondere periode voor de ondernemingsmarkt waar nieuwe technologie, upgrademogelijkheden, en sterke verschuivingen in het concurrentielandschap onze klanten aanzetten om anders te gaan denken over hun behoeften,” zegt Graham Bevington, Executive Vice-President en Chief Sales Officer bij Mitel. “Klanten bepalen, elke dag opnieuw, de winnaars en verliezers in onze industrie. Met een van de breedste portfolio’s in de industrie, bevindt Mitel zich in een uitstekende positie.”

Chris Van den Broeck

Account Director

Mitel

Marieke Adama