Linksys betreedt markt voor zakelijke Wi-Fi oplossingen

18-02-2014

Linksys breidt netwerkportfolio zakelijke markt
verder uit met introductie Wi-Fi access points

Brussel - Na de introductie van de eerste netwerkswitches, VPN-routers en IP-surveillanceproducten eerder dit jaar heeft Linksys zijn zakelijke portfolio nu uitgebreid met de eerste Wi-Fi access points. Deze nieuwe access points zijn ideaal voor bedrijven die een snel, uiterst veilig en betrouwbaar draadloos netwerk willen aanleggen of een bestaande draadloze infrastructuur willen upgraden.

De nieuwe modellen zijn in te zetten als access point, of als range extender. Veel bedrijven worden geconfronteerd met een snelle toename van het aantal aangesloten laptops, smartphones en tablets en een toename in het gebruik van multimedia en video op hun netwerken. De Linksys Business Wireless-N Access Points zijn voorzien van de veel gebruikte 802.11n draadloze technologie voor een snel en betrouwbaar draadloos netwerk en ondersteuning van geavanceerde functies zoals Power over Ethernet, Rogue AP Detection en 802.11x supplicant voor verbeterde beveiliging.

"Wi-Fi wordt steeds belangrijker voor bedrijven en wordt ingezet om vele redenen. In kantooromgevingen stelt een draadloos netwerk medewerkers in staat om overal te werken, geeft het mobiele apparaten snel en voordelig toegang tot het internet en maakt het nieuwere toepassingen mogelijk zoals voice over IP en videoconferencing. Tegelijkertijd gebruiken hotels, winkels en restaurants Wi-Fi voor service-doeleinden. Binnen productie- en logistieke faciliteiten wordt het gebruikt zodat draagbare apparaten real-time voorraadbeheer kunnen realiseren", zegt Steven Lin, director of product management, Linksys Business. "Alle bedrijven hebben één ding gemeen: ze willen hun bedrijfsprocessen zo soepel mogelijk laten verlopen en daar hebben ze een betrouwbare infrastructuur voor nodig, zoals de Linksys Business netwerkoplossingen."

De Linksys Wireless-N Access Points kunnen worden ingezet als Wi Fi access point of range extender om notebooks, smartphones, tablets en andere Wi-Fi-apparaten aan te sluiten op het netwerk en het internet.

De Linksys Business Wireless N Access Points

Wireless-N300 Access Point met PoE (LAPN300)
• Voor desktopgebruik of gemonteerd aan een wand of plafond
• Single band met snelheden tot 300 Mbps*
• Te implementeren als access point of range extender

• Geavanceerde beveiliging:
o WPA , WPA2 , 802.1X met RADIUS
o 802.1X Supplicant
o SSID to VLAN Mapping
o MAC-gebaseerde toegangscontrole
o Rogue AP Detection

• Kan van stroom worden voorzien door 802.3af/at compliant bron, zoals de Linksys Business PoE Compatible Switch of via een Linksys Gigabit High Power PoE Injector
• Gigabit Ethernet-poort
• IPv6-ondersteuning
• Opzetten en beheren via de webinterface of Simple Network Management Protocol
• Limited Lifetime-garantie

Wireless - N600 Dual Band Access Point met PoE (LAPN600)
• Voor desktopgebruik of gemonteerd aan een wand of plafond
• Dual Band (2.4Ghz + 5Ghz) met snelheden tot 300 Mbps + 300 Mbps*
• Band Steering-ondersteuning voor optimale prestaties
• Ondersteunt Access Point- en Range Extender-modus

• Geavanceerde beveiliging:
o WPA , WPA2 , 802.1X met RADIUS
o 802.1X Supplicant
o SSID to VLAN Mapping
o MAC-gebaseerde toegangscontrole
o Rogue AP Detection

• Kan van stroom worden voorzien door 802.3at compliant bron, zoals de Linksys Business Gigabit PoE Compatible Switch of via een Linksys Gigabit High Power PoE Injector
• Gigabit Ethernet-poort
• IPv6-ondersteuning
• Opzetten en beheren via de webinterface of Simple Network Management Protocol
• Limited Lifetime-garantie

Prijs en beschikbaarheid

De Linksys Business Wireless-N Access Points zijn vanaf deze maand beschikbaar via het partnerkanaal.
Wireless N300 Access Point met PoE (LAPN300): Adviesprijs 105 euro (ex BTW)
Wireless N600 Dual Band Access Point met PoE (LAPN600): Adviesprijs 145 euro (ex BTW)

*Maximum Performance derived from IEEE Standard 802.11 specifications. Actual performance can vary, including lower wireless network capacity, data throughput rate, range and coverage. Performance depends upon many factors, conditions and variables, including products used; interference and other adverse conditions. Actual data throughput may depend on the mix of wireless products used and external factors.

Product informatie

Desmond Thuis

PR Consultant

Linksys

Mike Duin

Linksys

Het Linksys-merk houdt zich al bezig met draadloze connectiviteit sinds zijn oprichting in 1988 en levert de meest innovatieve, best-in-class technologieën, ontwerpen en dienstverlening. Linksys maakt een connected lifestyle mogelijk, thuis, op het werk en onderweg. Zijn award-winnende producten maken beheer, entertainment, security en internettoegang eenvoudig dankzij innovatieve features en een groeiend applicatie- en partner-ecosysteem.

Over Linksys