LaCie pakt uit met snelle en draagbare SSD op maat van creatievelingen

06-11-2018

Brussel - 6 november 2018 - LaCie, het premium-merk van Seagate Technology, lanceert vandaag een supersnelle SSD opslagoplossing. De LaCie Portable SSD is een compacte externe SSD die garant staat voor snelle en betrouwbare prestaties, met dank aan USB 3.1 Gen 2 en een moderne USB-C-verbinding.

De LaCie Portable SSD is de perfecte tool voor creatieve professionals die vaak op verplaatsing werken, maarcompromisloze prestaties eisen. De maximale sequentiële lees- en schrijfsnelheden bedragen respectievelijk 540 MB/s en 500 MB/s. Concreet kan je één uur aan 4K 30 fps-beelden kopiëren in minder dan één minuut, en biedt de LaCie Portable SSD ruimte voor de opslag van tot 65 uur aan 4K 30 fps1 video, 20.000 RAW-foto’s2 of 200.000 jpg’s. De draagbare SSD is beschikbaar in drie verschillende capaciteiten: 2 TB, 1 TB en 500 GB.

Ideale mobiele werkschijf
De externe SSD doet verder prima dienst als scratch disc: gebruikers kunnen perfect rechtstreeks van de LaCie Portable SSD monteren, zodat de kostbare opslagruimte op workstations niet belast wordt. Ook als oplossing om bestanden snel van de toestellen op de set naar de studio te transporteren is, deze nieuwste toevoeging aan de LaCie line-up ideaal.

Handig en solide ontwerp
De SSD past gewoon in je broekzak dankzij het kleine formaat (14,5 cm x 3,25 cm x 0,91 cm), en weegt minder dan een pak kaarten (100 gram). Omdat LaCie het toestel ontwikkelde voor onderweg, is het ook erg valbestendig. De LaCie Portable SSD is ontworpen om een val vanop een hoogte van twee meter te overleven.

Kiezen voor maximale veiligheid
De LaCie Portable SSD komt met een garantie van drie jaar en beschikt daarnaast ook over drie jaar LaCie Rescue Data Recovery service, waardoor je kostbare bestanden maximaal beschermd zijn. Deze dienst dekt elke vorm van dataverlies, ongeacht de oorzaak. Dus zelfs al heb je per ongeluk je data gewist of liet je de schijf in je bad vallen, LaCie doet er alles aan je data terug te halen. Met een succesrendement van 90% is de service toonaangevend op het gebied van data recovery.

De belangrijkste kenmerken van de LaCie Portable SSD:

• Voorgeformatteerd in exFat voor compatibiliteit met Apple® macOS® en Microsoft® Windows®.
  • Uitgerust met de LaCie Toolkit Software Suite.
  • Voorzien van drie jaar garantie.
  • Gebundeld met drie jaar LaCie Rescue Data Recovery.
  • Geleverd met één maand Adobe Creative Cloud All Apps plan inbegrepen .
  • Gebundeld met USB-C en USB-C naar USB 3-kabels in de doos.

De nieuwe LaCie Portable SSD is vanaf deze maand beschikbaar bij Switch (België) en bij aMAC en KameraExpress (Nederland) voor 564,99 euro (2 TB), 274,99 euro (1 TB) en 134,99 euro (500 GB). Bezoek voor meer informatie www.lacie.com.

####

1. Gebaseerd op een gemiddelde grote van 30 GB voor één uur van gecomprimeerde 4K 30 fps-video.
2. Gebaseerd op een gemiddeld formaat van 100 MB voor een RAW-foto genomen met een DSLR.

Simon Mestdagh

Integrated Comm. Officer

LaCie

Ward Bauwens

Region Head Seagate Branded Benelux and DACH

LaCie

LaCie, het vooraanstaande merk van Seagate-technologie, ontwerpt opslagoplossingen van wereldklasse voor fotografen, videografen, professionele audiobewerkers en andere intensieve gebruikers. Met de toonaangevende technologie, hoge prestaties en kwaliteit en goede klantenondersteuning helpt LaCie u uw creatieve visie realiseren. Ze onderscheiden zichzelf door hun helemaal op de ontwerpen richten, ongeëvenaarde technische prestaties te leveren en door jarenlange betrouwbaarheid bieden.