Huawei demonstreert nieuwe full-view telepresence-oplossing op CeBIT 2012

07-03-2012

Hannover, Duitsland - Huawei, een van ‘s werelds grootste ICT-leveranciers, doet een vooraankondiging van zijn nieuwe telepresence-oplossing tijdens de technologiebeurs CeBIT. De nieuwe oplossing is uitgerust met drie geïntegreerde full-view schermen en heeft een zeer geringe afstand tussen de schermen. Hierdoor krijgen gebruikers een zeer realistische weergave van videoconferencing en hebben ze het gevoel naar één scherm te kijken. De oplossing is beschikbaar in het vierde kwartaal van 2012.

De kleinste afstand tussen schermen

De nieuwe full-view telepresence-oplossing bestaat uit drie kwalitatief hoogwaardige schermen, waardoor deelnemers vanuit verschillende locaties bijna naadloos overzichtelijk in een oogopslag zichtbaar zijn. De videoconference-oplossingen die momenteel op de markt zijn, hebben meestal een afstand van twaalf centimeter tussen schermen. Dit onderbreekt de 'kijkervaring' van de gebruikers. Huawei's full-view telepresence-oplossing lost dit probleem grotendeels op door de afstand tussen de schermen te verminderen tot 5,5 millimeter, een twintigste van de momenteel gebruikelijke afstand van telepresence-schermen.

Minder stroomverbruik

Naast de innovatieve HD-technologie maakt Huawei's full-view telepresence gebruik van strenge milieunormen om de CO2-uitstoot en bedrijfskosten te verminderen. Door een zeer laag bandbreedteverbruik wordt het stroomverbruik gereduceerd tot 1700W. Dat is dertig procent lager dan de huidige industriestandaard. Hierdoor is de telepresence-oplossing niet alleen stiller, maar hebben de airconditioning units ook minder koeling nodig.

Compact systeem

Huawei's full-view telepresence-oplossing is tevens uitgerust met een geavanceerd ophangsysteem dat aan de voorzijde toegang biedt voor eenvoudig onderhoud. Dankzij deze functie neemt de oplossing slechts 1,8 vierkante meter in; dat is dertig procent minder ruimte dan soortgelijke producten nodig hebben.

Natuurgetrouwe weergave

De full-view telepresence-oplossing is gebaseerd op de Huawei TP3106, 's werelds eerste 1080p 60fps telepresence-systeem. De gebruikte HD-technologie biedt de beste beeldkwaliteit, die momenteel beschikbaar is in de markt, waardoor non-verbale communicatie beter tot zijn recht komt. Gebruikers hebben hierdoor het idee face-to-face in gesprek te zijn met iemand die zich in werkelijkheid duizenden kilometers verderop bevindt. Dit versterkt zakelijke relaties tussen zowel medewerkers onderling als partners en klanten.

De drie-kanaals audiotechnologie, de nauwkeurige audiolokalisatie en -reproductie, en de lipsynchronisatie versterken de realistische ervaring. Met het draadloze op Android gebaseerde touchscreen zijn gebruikers in staat het systeem van breedbeeldschermen, verborgen camera's, de hifi audio, de verlichting en het algemene besturingssysteem eenvoudig te beheren met één druk op de knop. De full-view telepresence-oplossing kan worden geïntegreerd met bestaande videocommunicatiesystemen, waardoor gebruikers altijd en overal kunnen deelnemen aan telepresence en videoconferenties, vanaf elk apparaat met internettoegang.

"Onze nieuwe generatie telepresence-oplossingen beschikken over innovaties die organisaties een betere gebruikerservaring bieden en tegelijkertijd de operationele kosten verlagen," aldus Yiquan Chen, President, UC & C-producten van Huawei Enterprise Business Group. "Huawei blijft investeren om aan de toenemende eisen van organisaties te kunnen voldoen. Meer realistische videoconferentie-ervaringen, maar ook verhoging van efficiëntie en concurrentievoordeel zijn daarbij belangrijke uitgangspunten."

Sociale media Huawei
Sociale media Huawei Enterprise

Desmond Thuis

PR Consultant

Huawei

Corbin Huang

Marketing Communications

Huawei

Huawei is een Chinese privaatonderneming, opgericht in 1987 door Ren Zhengfei. Het hoofkantoor bevindt zich in Shenzhen. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de belangrijkste spelers op het gebied van informatie- en communicatietechnologie en levert telecomnetwerken, datanetwerken, cloud computing-diensten en apparaten als tablets en smartphones. Huawei richt zich hiermee op telecom operators, bedrijven en consumenten.

Quote

Yiquan Chen, President, UC & C-producten van Huawei Enterprise Business Group: "Onze nieuwe generatie telepresence-oplossingen beschikken over innovaties die organisaties een betere gebruikerservaring bieden en tegelijkertijd de operationele kosten verlagen. Huawei blijft investeren om aan de toenemende eisen van organisaties te kunnen voldoen. Meer realistische videoconferentie-ervaringen, maar ook verhoging van efficiëntie en concurrentievoordeel zijn daarbij belangrijke uitgangspunten."

Over Huawei

Huawei is een Chinese privaatonderneming, opgericht in 1987 door Ren Zhengfei met ruim 140.000 medewerkers. Het hoofdkantoor bevindt zich in Shenzhen. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de belangrijkste spelers op het gebied van informatie- en communicatietechnologie en levert telecomnetwerken, datanetwerken, cloud computing-diensten en apparaten als tablets en smartphones. Huawei richt zich hiermee op telecom operators, bedrijven en consumenten.
Financiële resultaten. In 2011 bedroeg de omzet van Huawei 32,4 miljard Amerikaanse dollar, dat is een stijging van ruim 11 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Op 31 december 2011 had Huawei meer dan 140.000 medewerkers wereldwijd, waarvan meer dan 62.000 werkzaam in R&D (44%). 72 procent van de Huawei medewerkers in het buitenland zijn van lokale afkomst. Huawei heeft 14 regionale hoofdkantoren, 23 R&D centers, meer dan 32 innovatiecentra en 45 trainingscentra wereldwijd. Huawei klanten bevinden zich in 140 landen.

Meer informatie: http://www.huawei.com

Over Huawei Enterprise

Huawei Enterprise is een strategische business group van Huawei en erop gericht hoogwaardige end-to-end communicatie-oplossingen en –diensten te leveren aan bedrijven wereldwijd. Huawei Enterprise biedt oplossingen en diensten op het gebied van netwerkinfrastructuur, unified communications en collaboration, cloud computing en datacenter-beheer. De industriespecifieke oplossingen van Huawei worden toegepast binnen de overheid, nutsbedrijven, de financiële sector, transport- en energiebedrijven. Het netwerkinfrastructuurportfolio van Huawei bestaat uit ethernet switches, routers, WLAN-devices, MSTP, WDM, toegang-, en beveiligingsproducten. Daarnaast levert Huawei infrastructuuroplossingen voor wide area interconnectie en campus netwerken.

Het enterprise communication-portfolio bestaat uit call center, unified communication en videoconferencing oplossingen. Data center oplossingen omvatten servers, opslag, data center Ethernet switches, routers en control center software. Cloud computing solutions zijn onder meer cloud services voor Iaas, PaaS en SaaS. Industrie specifieke oplossingen zijn onder meer ontwikkeld voor overheden en publieke instanties (e-Government, e-City, e-Health, e-Education,), GSM-R voor hogesnelheidstreinen, Digital Oilfield en Smart Grid.

Meer informatie: http://www.huawei.com/enterprise

Huawei op CeBIT

Tijdens CeBIT laat Huawei een uitgebreid portfolio van producten en diensten zien. Naast de nieuwe full-view telepresence-oplossing zijn tevens diverse innovaties op het gebied van cloud computing, netwerkoplossingen en unified communications en collaboration te zien op stand C23 van Huawei in hal 13. Het op maat gemaakte Container Data Center is buiten te bezoeken tussen hallen 12 en 13. CeBIT wordt gehouden van 6 tot 10 maart 2012, in Hannover, Duitsland.

Voor meer informatie over de deelname van Huawei en evenementen, kunt u terecht op http://www.huawei.com/minisite/cebit2012/index.html