HTC VIVE onthult prijzen, beschikbaarheid, verbeterde connectiviteit en lenzen van VIVE Focus Plus

26-03-2019

• Vive Focus Plus is vanaf 15 april beschikbaar voor €829 (excl. BTW) voor zakelijke klanten.
  • Nieuwe 'multi-mode'-functionaliteit maakt een groot aantal externe contentbronnen toegankelijk voor de Vive Focus Plus.

Shenzhen, China – HTC VIVE doet vandaag vier belangrkijke onthullingen over de nieuwe VIVE Focus Plus op hun jaarlijkse VIVE Ecosystem Conference (VEC2019) in Shenzhen: de prijs, beschikbaarheid, details over lenzen en de multimodus-mogelijkheid voor toegang tot content van externe apparaten. De Vive Focus Plus is ontworpen om aan de veeleisende behoeften van commerciële gebruikers te voldoen. Zo biedt het ontwikkelaars en zakelijke partners verbeterde optica, met alle nieuwe fresnel lenzen geïmplementeerd in HMD om visuele helderheid te verbeteren en objecten tot leven te brengen zoals nooit tevoren.

De standalone-headset is vanaf 15 april beschikbaar op de Vive website voor €699 (excl. BTW) en wordt in Europa gebundeld met Advantage (€130 excl. BTW), een bedrijfslicentie en 2 jaar garantie voor commercieel gebruik. Advantage biedt ook specifieke ondersteunings- en serviceprogramma's voor Vive Enterprise-producten. Vive Focus Plus zal in eerste instantie verkocht worden in 25 markten wereldwijd en ondersteunt 19 talen.

"Met de onthulling van deze verbeteringen voor Vive Focus Plus zet de VR-industrie een grote stap voorwaarts met deze nieuwe generatie volledig betrouwbare VR devices die totale vrijheid van interactie en verbindingsvrijheid mogelijk maken", aldus Alvin Wang Graylin, President HTC China. "We zijn heel blij dat zoveel ontwikkelaars en partners dit product ondersteunen met spannende experiences voor een breed scala aan gebruiksscenario's. Dit laat de ongelooflijke mogelijkheid voor VR/AR zien om alle facetten van ons leven te betreden."

Nieuwe, scherpe visuals en geüpgradede functies voor zakelijk gebruik
Om aan de behoeften van zakelijke klanten te voldoen heeft Vive Focus Plus nieuwe fresnel lenzen die een scherper beeld bieden om het screen-door effect te verminderen. De nieuwe lenzen creëren een scherper, levensecht beeld om de headsetgebruiker echt onder te dompelen in de ervaring. Met de nieuw toegevoegde dubbele 6DoF-controllers, meer comfort voor langere VR-sessies en verbeterde optica biedt Vive Focus Plus de ideale VR-oplossing voor tal van zakelijke vereisten, van grootschalige training in een bedrijf tot virtuele samenwerkings- en communicatietools.

Aangedreven door het VIVE WAVE Platform met content van VIVEPORT, hebben gebruikers bij de lancering toegang tot bijna 250 Vive Wave-applicaties die standaard op de Vive Focus Plus staan. Het Viveport Infinity Wave-abonnement voor de Vive Focus bevat al meer dan 70 premium-titels. Een aantal van deze nieuwe titels zullen hun debuut maken tijdens demonstraties op VEC.

Nieuwe multi-mode-mogelijkheid maakt van Vive Focus Plus een VR-hub voor meerdere contentbronnen
Met de nieuw toegevoegde, dubbele 6DoF-controllers en de multi-mode-mogelijkheden kunnen Vive Focus Plus-gebruikers niet alleen genieten van native standalone VR-content, maar ook toegang krijgen tot een enorme verzameling bestaande content op meerdere apparaten. De nieuwe multi-mode-mogelijkheden zijn compatibel met pc-VR, pc's/laptops, smartphones, gameconsoles, 2D-videostreamingsystemen, live 360 camerastreaming en aankomende Cloud VR-services.

Vive Ecosystem Conference 2019 hoogtepunten
Meer dan 15 verschillende 6DoF stand-alone VR-applicaties zullen worden gedemonstreerd op VEC2019, inclusief content met haptische oplossingen, gaming op grote schaal, multiplayer experiences en zelfs mixed-reality gaming. Door de Vive Focus Plus te koppelen aan een haptic vest, krijgen bezoekers een ongeëvenaarde multiplayer-ervaring aangeboden waarbij gebruikers zich ondergedompeld voelen in de "Paintball VR" battle. ModalVR, mede opgericht door Nolan Bushnell, zal ook hun tracking systeem voor hele grote ruimtes laten zien, waardoor maximaal 40 stand-alone apparaten in realtime kunnen worden gevolgd, over een fysieke ruimte tot 900.000 vierkante meter. Hierdoor heeft het de potentie om VR-pretparken op stadionschaal te ontketenen. Tijdens VEC2019 toont Vive ook de eerste volledig interactieve mixed-reality game voor stand-alone VR-apparaten van New Tech Walkers Studio, waarbij gebruikers fit worden door virtuele objecten te raken. Toch kunnen ze veilig bewegen omdat ze de echte ruimte om hen heen zien via de Vive Focus Plus camera's aan de voorzijde.

De 5G Hub, die veel interesse opwekte tijdens MWC2019, zal ook getoond worden op VEC2019. Het apparaat zal het potentieel van interactieve 5G Cloud VR-rendering en high-definition 360 video live-streaming laten zien. Met de onlangs uitgebrachte Insta360 EVO dual-mode 180/360 camera, ontworpen voor het Vive Wave-platform, kunnen gebruikers van Vive Focus of andere Vive Wave-apparaten hun headsets rechtstreeks aansluiten op de EVO via Wi-Fi of een toekomstige 5G verbinding om de hoogtepunten van hun leven te delen met hun vrienden en familie van over de hele wereld.

Kijk voor foto's en video's van VEC2019 in de online persmap.

VIVE Focus Plus specificaties

• Display: 3K AMOLED (2880x1600)
  • Processor: Qualcomm Snapdragon™ 835
  • Audio: ingebouwde speaker
  • Tracking: Inside-Out
  • Beeldsnelheid: 75Hz
  • Gezichtsveld: 110 graden
  • Batterij: 4000 mAh
  • Controller: 6DoF
  • Dataverbinding: Wi-Fi® 802.11 a/b/g/n/ac
  • Geheugen (RAM/ROM): 4/32 GB
  • Connector: USB Type-C
  • Opladen: QC3.0
  • Encryptie: file-based (dezelfde beveiliging als Android-smartphone)

Eef Leroy

Public Relations Officer

Vive

VIVE is een uniek virtual reality platform ontwikkeld door HTC en Valve voor de complete immersie in een virtuele wereld. Vive is vanaf het begin ontworpen voor room-scale VR en levensechte interactie: Vive maakt met baanbrekende technologie en de beste content zijn VR belofte waar. Sinds zijn aankondiging in 2015, kreeg Vive erkenning met honderden awards en lovende kritiek. VIve eigenaars kunnen ook content aankopen en ontdekken via Viveport, de app store voor VR. Bezoek www.vive.com of www.viveport.com voor meer informatie.