HTC Exodus 1 uitgebreid: meer privacy en veiligheid voor gebruikers wereldwijd

26-02-2019

● De EXODUS 1 daagt big data-bedrijfsmodellen van grote technologiebedrijven uit
● Nieuwe samenwerking met Opera Browser beschermt identiteit en privacy tijdens het browsen op de HTC EXODUS 1
● Na validatie door de crypto-community is de HTC EXODUS 1 nu beschikbaar in Fiat-valuta

Barcelona (Mobile World Congress) – Vanaf vandaag kunnen EXODUS 1-gebruikers hun device over-the-air updaten om te communiceren met een groot aantal nieuwe partners en te profiteren van het nieuwe gedecentraliseerde web. De HTC EXODUS 1 is de eerste smartphone die gebouwd is voor dit nieuwe internet. Er is toenemende aandacht voor bescherming van onze privacy en gegevensbeveiliging, gedreven door scepsis over hoe grote technologiebedrijven onze gegevens gebruiken en onzekerheid over hoe veilig het daadwerkelijk is.

Phil Chen, Decentralized Chief Officer bij HTC, zegt: "EXODUS gaat over de toekomst van gegevens en het verkrijgen van de juiste architectuur voor het internet. Een die beveiliging, privacy en overdracht van eigendom van gegevens teruggeeft aan de persoon die deze genereert."

Het gedecentraliseerde web stelt gebruikers in staat hun eigen gegevens te beschermen en te beveiligen middels meer transparante peer-to-peer-diensten. Dit elimineert tussenpersonen die voorheen baat hadden bij het bewaren van uw informatie. We kunnen nu ons eigen profiel en de bijbehorende digitale middelen op verschillende platforms zelf beheren en we bepalen zelf welke selecte informatie we delen. Deze gedecentraliseerde beweging zal een revolutie teweegbrengen in de manier waarop we de gebruikersgegevens beheren. Het faciliteert tevens het ontwikkelen van nieuwe bedrijfsmodellen die niet afhankelijk zijn van de opslag en exploitatie van gebruikersinformatie.

Om de Web 3.0-beweging te ondersteunen, stelt het EXODUS-team de Zion Key Management API beschikbaar aan geselecteerde partners met een focus op het beschermen van gebruikersgegevens.

Opera, 's werelds eerste crypto-ready browser, is de eerste organisatie die gebruikmaakt van de API. Dit betekent dat Opera-gebruikers kunnen profiteren van de extra beveiliging van hun crypto-items op de EXODUS 1. Verder kunnen ze communiceren en transacties uitvoeren met, en inloggen bij services met behulp van hun persoonlijke keys die veilig op hun apparaat worden bewaard.

Charles Hamel, Head of Crypto bij Opera Browsers, zegt: "We staan aan het begin van een nieuwe generatie van het web, één waar nieuwe gedecentraliseerde diensten de status-quo zullen uitdagen. HTC en Opera hebben allebei de beslissing genomen om dit mogelijk te maken en voorop te lopen bij deze transformatie. We zijn erg trots op de samenwerking met EXODUS en samen een nieuwe standaard voor bruikbaarheid en beveiliging van crypto te definiëren."

De EXODUS - Opera-samenwerking resulteert in een nieuwe industriestandaard voor het beveiligen van gebruikersvriendelijke blockchain-ervaringen. Hierdoor kunnen meer mensen veilig het voordeel van blockchaintechnologie en gedecentraliseerde apps en services verkennen.

Een prominent voorbeeld van het gebruik van Opera met de Zion-portemonnee is het maken van directe microbetalingen naar contentwebsites. Dit heeft de potentie om de wereld van uitgevers en de journalistiek te hervormen en een nieuwe contentgerichte inkomstenstroom te creëren, zonder de controle van technische reuzen en advertentiemodellen gericht op zoveel mogelijk clicks.

Nieuwe aankoopopties voor EXODUS 1

Sinds de lancering van de Early Access-verkoop heeft de EXODUS 1 de ondersteuning en validatie gekregen van de crypto-community en leiders daarin, waaronder Vitalik Buterin en Glen Weyl. Nu breidt de EXODUS 1 zijn bereik uit naar mensen die zich minder bezighouden met crypto maar toch het nieuwe internet en de veiligheid en mogelijkheden die dit met zich meebrengt willen verkennen. Vanaf maart is de EXODUS 1 verkrijgbaar in Fiat-valuta voor USD $ 699 in de Verenigde Staten en voor lokale prijzen in geselecteerde regio’s. Dit komt bovenop de oorspronkelijke aankoopopties via BTC, ETH en LTC. Bovendien kunnen mensen via een nieuwe samenwerking met Binance hun EXODUS 1 ook via BNB aanschaffen.

Na deze updates kunnen EXODUS 1-gebruikers ook profiteren van de extra ondersteuning voor ERC-721-tokens via Decentraland en Etheremon.

Aanvullende DApp-providers voegen zich bij EXODUS 1
HTC EXODUS breidt zijn DApp-aanbod voor Exodus 1 verder uit via nieuwe integraties met:

• Blockfolio: 's werelds populairste crypto currency portfolio-tracker.
• Numbers: AI-oplossing voor apparaten die dingen zoals wandel-, slaap- en rijgedrag volgen om deze gegevens – met toestemming van de gebruiker – te scheiden en te verpakken voor derden om gepersonaliseerde serviceaanbiedingen te bieden.
• Nodle: een connectivity provider voor het Internet of Things, dat de Zion Vault SDK in de komende maanden zal gebruiken.

Over HTC Exodus & Zio-portemonnee:
HTC's Project Exodus is een smartphone-oplossing voor het gedecentraliseerde web. HTC ontwikkelt al meer dan twintig jaar basistechnologie voor wereldwijde mobiele en virtual reality-technologie. Via EXODUS investeert HTC in de ontwikkeling en implementatie van blockchain-technologie waarmee het een nieuw tijdperk van veilige gegevensopslag en -transacties inluidt en blockchain-technologie voor het eerst mobiel maakt. www.htcexodus.com

Met Zion, uw privékluis voor de blockchain, kunt u crypto-transacties uitvoeren, uw crypto-verzameling bekijken en beheren en uw crypto life beheren met behoud van uw eigendom van uw keys. Met uw Zion-portemonnee kunt u bitcoin, ether, litecoin, geselecteerde ERC-20-tokens en ERC-721-collectibles opslaan, versturen en aanvragen.

@HTCEXODUS
Blijf up-to-date met Phil’s Vlog

Over OPERA:
Opera werd in 1995 in Noorwegen opgericht en biedt browsers en AI-gestuurde oplossingen voor het leveren van content aan 320 miljoen mensen wereldwijd. Op 13 december introduceerde het de eerste blockchain-ready browser. Opera staat genoteerd op Nasdaq onder het OPRA-tickersymbool.

Eef Leroy

Public Relations Officer

HTC

HTC Corporation streeft naar het brengen van meer glans in het leven. Als wereldwijd innovator op het gebied van van slimme mobiele devices, VR (virtual reality)-toestellen en -technologieën heeft HTC Corporation sinds zijn oprichting in 1997 bekroonde producten en primeurs op zijn naam staan, waaronder de veelgeprezen HTC U- en HTC Desire-series van hoogkwalitatieve en toonaangevende smartphones. HTC Corporation is ook leider in de VR-sector met zijn VIVE-portfolio. Het streven naar perfectie is de kern van alles wat we doen, wat leidt tot best-in-class designs en grensverleggende mobiele en VR-ervaringen voor consumenten over de hele wereld. HTC is genoteerd op de Taiwanese beurs (TWSE: 2498). Voor meer informatie: www.htc.com/be-nl