Herinner uw klanten aan het 2-jaarlijks onderhoud van hun ketel

25-06-2019

Krijgt u ook tijdens de zomermaanden al een herinnering van uw bandencentrale om een afspraak te maken om uw winterbanden op te leggen?

Dat lijkt vroeg, maar zo kunnen zij hun werk vanaf september beter inplannen en vermijden dat hun vaste klanten lang moeten wachten. Waarom doet u dit ook niet voor het onderhoud van ketels? 

Als de dagen beginnen te korten en de temperatuur daalt, starten veel huishoudens na de zomer hun verwarmingsketel weer op. Regelmatig gebeurt het dat de installatie dan dienst weigert na maanden stilliggen. Uw klant denkt bij zomerse temperaturen wellicht niet aan zijn verwarmingsinstallatie, maar de zomermaanden zijn net de ideale periode om zijn cv-ketel te laten nakijken. En net zoals bij een bandencentrale kan u uw klant nu al een afspraak laten maken.

Hieronder vindt u vijf goede redenen om uw klant te overtuigen:

1. Wettelijk verplicht

Misschien niet de belangrijkste reden voor het comfort van uw klant, maar het onderhoud van een verwarmingsketel is wettelijk verplicht. Afhankelijk van het soort ketel, is dit om de een (stookolie) of twee (gas) jaar. Dit moet gebeuren door een erkende professional. Door uw klant een onderhoudscontract aan te bieden, is hij zeker dat hij aan alle regels voldoet en ontzorgt u hem.

2. Goed voor het klimaat

Een goed onderhouden ketel verbruikt minder energie. Om dezelfde warmte op te wekken heeft hij minder energie nodig. Bijgevolg stoot de ketel dus minder CO2 uit. En dat is ook weer goed voor het klimaat. Het is misschien weinig, maar hiermee draagt uw klant bij aan de klimaatdoelstellingen.

3. Goed voor zijn portemonnee

Een goed onderhouden verwarmingsketel werkt efficiënter en heeft bijgevolg een hoger rendement. De gemiddelde energiebesparing bedraagt minimaal 8 tot 12%. Door een bijkomend onderhoud van de schoorsteen (bij stookolieketels) en/of de warmwaterboiler (ontkalking) is de efficiëntie van de installatie nog hoger. En zo kan uw klant aardig wat besparen op zijn energiefactuur.

4. Voorkomen is beter dan genezen

Bij een goed onderhouden verwarmingsketel daalt het risico op storingen of defecten. Dat resulteert in een langere levensduur. Wist u dat een goed onderhouden ketel tot twee keer langer meegaat dan een verwarmingsketel waar niet naar omgekeken wordt? Minder storingen leidt ook tot minder onverwachte kosten voor uw klant bij een mogelijk defect.

5. Veilig verwarmen

Last but not least: het comfort en de veiligheid van uw klant. Bij een goed onderhoud meet u niet alleen het koolstofmonoxideniveau in de ruimte waar de verwarmingsinstallatie staat, maar controleert u ook de ventilatie en afvoer van de verbrandingsgassen. Met het onderhoud garandeert u de klant dat zijn installatie goed werkt en er geen schadelijke stoffen in zijn huis vrijkomen. Uw klant kan op beide oren slapen en weet dat hij zijn huis veilig kan verwarmen. 

media


andere talen / autres langues

contact

all colors of public relations

Lien Brusselmans

Content Manager

+32 52 55 33 26
Remeha

Sarie Verheye

PR & Communication marketeer

+32 (0)3 286 85 50
Remeha

Remeha ontwikkelt innovatieve en energiezuinige producten voor klimaatbeheersing c.q. warmte en warm water, zowel voor woningen als utiliteit. Met haar innovaties wil Remeha zo goed mogelijk anticiperen op wensen en behoeften van nu en in de toekomst. Met ruim 500 medewerkers geeft Remeha op eigentijdse wijze invulling aan ontwikkeling, productie en marktbenadering, waarmee zij in Nederland én in Europa is uitgegroeid tot een vooraanstaande fabrikant. Remeha is één van de voornaamste merken binnen BDR Thermea Group, Apeldoorn. BDR Thermea Group in Apeldoorn realiseert met 6.500 medewerkers in ruim 80 landen een omzet van 1,7 miljard euro’s