Fujitsu presenteert de Power of Co-creation op het Fujitsu Forum Munich 2018
08/11/2018
Nieuwsfeiten:
- Het thema 'Co-creation for Success' legt de klemtoon op het belang van de collaboratieve benadering van Fujitsu bij het afleveren van bedrijfsoplossingen voor klanten.
- Fujitsu Forum Munich toont hoe organisaties kunnen gebruikmaken van de kracht van co-creatie om hun digitale transformatie aan te sturen
- Op het grootste IT-vendorevenement van Europa worden meer dan 10.000 bezoekers verwacht die kennis wensen te maken met ontluikende technologieën en nieuwe manieren om innovaties te creëren.

Fujitsu Forum Munich, Brussel, 8 november 2018 – Fujitsu verwacht dit jaar meer dan 10.000 bezoekers op het Fujitsu Forum Munich, hét topevenement voor klanten van Fujitsu. Het thema van deze editie, "Co-creation for Success", onderstreept de benadering van Fujitsu om diepgaand samen te werken met klanten en partners binnen een ecosysteem dat creativiteit en innovatie exploreert om de digitale transformatie te stimuleren. Op het evenement wordt getoond hoe Human Centric Experience Design (HXD), de unieke innovatietechnologie van Fujitsu, creativiteit aanwakkert. Het onderstreept ook op welke manier Fujitsu met zijn klanten samenwerkt om nieuwe technologieën op een versnelde manier te leren kennen en te integreren via een groeiend internationaal netwerk van Centers of Excellence.

Zowel grote als kleine bedrijven uit alle sectoren erkennen ondertussen het belang van digitale transformatie. Het Fujitsu Forum biedt inspiratie en creatieve voorbeelden van innovatieve oplossingen in de sectoren van beveiliging, het Internet of Things, artificiële intelligentie, data-analyse, Blockchain en procesautomatisering via robotica. Gedurende deze twee dagen van presentaties, break-out-sessies en gesprekken met experts krijgen de deelnemers advies en doen ze inspiratie op om beter te presteren via bestaande en nieuwe technologieën. In een tentoonstellingsruimte van 3.500 m² biedt Fujitsu City een inspirerende voorstelling van meer dan 250 voorbeelden van nieuwe transformatieve Fujitsu-oplossingen voor reële omgevingen zoals winkels, fabrieken, banken, datacenters, ziekenhuizen, lokale besturen, universiteiten en spoorwegstations.

Uit de nieuwe internationale enquête van Fujitsu blijkt dat de persoonlijke vaardigheden van mensen, die het meest door bedrijfsleiders worden gewaardeerd, kennis van de sector, leiderschap en creativiteit zijn. Bovendien zijn respondenten van mening dat creativiteit en innovatie de belangrijkste factoren zijn voor succes. Deze tendensen zijn terug te vinden in de klemtoon die Fujitsu in zijn Fujitsu Forum Munich legt voor het optimaliseren van de mogelijkheden van mens en technologie om zo klanten te helpen het verschil te maken in een competitieve en gesatureerde markt. Fujitsu City, break-outsessies en gesprekken met experts bieden honderden voorbeelden van manieren waarop u bij kunt blijven met de beste technologieën. Bezoekers kunnen eveneens zien hoe krachtige nieuwe technologieën zoals de Fujitsu Digital Annealer reuzenstappen zet in het versnellen van complexe beslissingen. Dit werd voor het eerst toegepast in de grote Britse bank NatWest om een optimaal evenwicht in de risicoportefeuille te bekomen.

Digital Transformation Centers en Centers of Excellence bieden een krachtige boost voor innovatie

Bezoekers van het Fujitsu Forum Munich kunnen uit eerste hand het Co-creating-programma van Fujitsu ervaren om de kracht van innovatie te leren kennen. Tijdens het evenement lopen live innovatieworkshops Human Centric Experience Design (HXD) waarbij de gelegenheid wordt gegeven om nieuwe creatieve manieren te onderzoeken om bestaande uitdagingen binnen het bedrijf aan te gaan. Tot op vandaag organiseerde Fujitsu sinds de opening van de Digital Transformation Centers in het VK en in Duitsland eerder dit jaar al meer dan 100 workshops met klanten, die leidden tot meer dan 40 nieuwe concepten die verder ontwikkeld werden.

Een groot aantal van deze ideeën vonden hun oorsprong in het groeiende internationale netwerk van Centers of Excellence die voor Fujitsu van uitzonderlijk belang zijn om klanten te voorzien van menselijke vaardigheden, inspiratie, middelen, knowhow en technologieën om ideeën om te zetten in meerwaarde voor het bedrijf. De Centers of Excellence zijn bedoeld om nieuwe manieren te bedenken en te ontwikkelen om baanbrekende nieuwe technologieën te introduceren en te implementeren in bedrijfsprocessen. Het gaat hierbij onder meer om artificiële intelligentie, Blockchain, geavanceerde analyse en automatiseringsprocessen met behulp van robotica.

Duncan Tait, SEVP en hoofd van EMEIA bij Fujitsu: "Onze prioriteit is om klanten te helpen om de eigen creativiteit te ontdekken en hun activiteiten agile en flexibel te maken. Door de digitale technologie zijn nieuwe benaderingen van creativiteit en agile working mogelijk geworden. Dit is een belangrijke stap waardoor het voor mensen mogelijk wordt om het ongelooflijke product, de schitterende service en de prachtige oplossingen te bieden waar klanten naar op zoek zijn. Maar komen tot innovatie gebeurt niet vanzelf. Het is het resultaat van de cruciale samenwerking tussen technologie, expertise en creativiteit. Alleen door de combinatie van deze drie kan de reële innovatie, waar organisaties naar op zoek zijn (en die ze ook nodig hebben om te overleven), worden geleverd. Op het Fujitsu Forum Munich tonen we hoe onze co-creatiebenadering het succes van klanten kan verbeteren door innovatie.”

Overzicht van de belangrijkste nieuwsaankondigingen op het Fujitsu Forum Munich 2018

Fujitsu en Microsoft versnellen het afleveren van opdrachtkritische werkbelastingen op Microsoft Azure

Fujitsu en Microsoft versnellen de aflevering van Microsoft Azure cloud voor organisaties door een nieuw internationaal systeemintegratorpartnerschap. Hierdoor kunnen organisaties naadloos overgaan tot de volgende stap in hun digitale transformatie door opdrachtkritische werkbelastingen in hybride IT-infrastructuren door te schuiven naar een op de cloud gebaseerd one-stop afleveringsmodel voor meer innovatie, een betere flexibiliteit en een gegarandeerd betere financiële prestatie.

Fujitsu maakt de cloudaanvaarding gemakkelijker met PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack

Vandaag kondigt Fujitsu voor organisaties nieuwe opties aan om de werkbelasting tussen de cloud en de eigen systemen te harmoniseren. De nieuwe PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack biedt een unieke oplossing voor ondernemingen, die ten volle willen genieten van de voordelen van de publieke cloud maar sommige opdrachtkritische IT in huis moeten houden omwille van de gegevenssoevereiniteit, conformiteit of vereisten betreffende connectiviteit.

Fujitsu richt de nieuwe onderneming "Fujitsu Intelligence Technology" op voor zijn internationale AI-activiteit

Fujitsu kondigt de oprichting aan van een nieuwe onderneming die zal dienen als internationale draaischijf voor de ontwikkeling van zijn activiteiten betreffende artificiële intelligentie. Fujitsu Intelligence Technology wil de internationale activiteit op het vlak van artificiële intelligentie verder laten groeien door de innovatieve AI-technologieën en -oplossingen, die door het bedrijf in Japan en in andere regio's zijn ontwikkeld, samen te brengen en vervolgens terug te verdelen naar de regio's als globale producten en services. Door deze cruciale locatie buiten Japan op te richten, zal Fujitsu handig kunnen inspelen op internationale normen en vragen om beter rekening te kunnen houden met de behoeften van zijn internationale klanten en de ontwikkeling van nieuwe oplossingen voort te stuwen.

Nieuwe framework Sholark versnelt de transformatie van bedrijfsprocessen met AI en data-analyse

Fujitsu maakt het voor bedrijven gemakkelijker om hun digitale transformatieprocessen te versnellen door artificiële intelligentie (AI), data-analyse en zakelijke besluitvorming aan elkaar te koppelen aan de hand van het nieuwe, krachtige Sholark-framework. Dit framework versnelt de ontwikkeling van complexe AI-projecten aanzienlijk en het gebruiksgemak houdt in dat zelfs niet-technisch aangelegde medewerkers het kunnen gebruiken om de besluitvorming te ondersteunen.

Fujitsu installeert een zo goed als uitstootvrij datacenter in een windturbine

De server- en opslagtechnologie van Fujitsu wordt gebruikt in een van de eerste zo goed als uitstootvrije datacenters gevestigd in een windturbine in Duitsland. Als onderdeel van het WindCORES-initiatief van de Duitse elektriciteitsprovider WestfalenWIND IT, kan de SELECT Partner van Fujitsu Green IT - Das Systemhaus (Green IT) deze nieuwe hostingoplossing gebruiken om duurzame en kostenefficiënte cloudservices aan te bieden aan zijn klanten. WindCORES is ontworpen door WestfalenWIND IT en een zo goed als uitstootvrij 3-tierdatacenter in het Duitse Paderborn. Dit maakt deel uit van de geplande overgang van het land naar een milieuvriendelijke duurzame energievoorziening gecombineerd met een groeiende vraag naar cloudservices.

Andere talen / Autres langues

Whizpr
Hilde De Wachter
Content manager
Fujitsu
Inès Godart
Communications Manager Benelux
Fujitsu
Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 140.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,1 triljoen yen (US$ 39 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2018. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.