Fujitsu introduceert dienst voor 360° deep dive-analyses van blockchain use cases

01-10-2018

Nieuwsfeiten:
- De nieuwe dienst voor 360° deep dive-analyses van blockchain use cases helpt bij het testen en uitwerken van blockchain-oplossingen. Het doel is om use cases sneller op de markt te brengen.
- De dienst voor deep dive-analyses van use cases overbrugt de kloof tussen geïdentificeerde potentiële blockchain use cases en oplossingen die klaar zijn om in productie genomen te worden.
- Onafhankelijke haalbaarheidstest versnelt time-to-market

Brussel, 1 oktober 2018Fujitsu lanceert per direct een nieuwe dienst die de ontwikkeling van blockchain-oplossingen versnelt. De 360° deep dive-analyses van blockchain use cases test de haalbaarheid en identificeert potentiele applicatie-onderdelen voor de bouw van een blockchain-applicatie. Daarna onderzoekt het de risico’s en valkuilen in de use case en geeft advies om deze zoveel mogelijk te beperken.

Blockchain kan veel invloed hebben op bestaande bedrijfmodellen en zorgt daarnaast voor nieuwe modellen, dankzij de gesloten manier waarop transacties verwerkt worden. Veel blockchain-oplossingen lukt het echter niet de stap te zetten van potentiële use cases naar de daadwerkelijke ingebruikname van het product, dienst of oplossing. Door onafhankelijke analyses en -advies van blockchain-experts biedt Fujitsu met zijn nieuwe dienst een oplossing voor deze zwakke plek in de ontwikkeling van blockchain-oplossingen. Klanten hebben toegang tot zakelijke en juridische context, algemene architectuur en een blockchaincode-controle. Daarnaast krijgen gefaalde blockchain-projecten dankzij nieuwe codes een tweede kans.

Het proces

De anayse bestaat uit vier fases: Workshop, Beoordeling, Rapport en Levering. In elke fase worden agile project-managementtechnieken toegepast. Tijdens de eerste workshop wordt elke potentiële use case in detail onderzocht. In de onderzoeks- en beoordelingsfase onderzoeken experts in gemiddeld vijf dagen alle aspecten van de potentiële ontwikkeling, van de applicatie en bedrijfsarchitectuur tot het slimme contract en de frontend-code. Alle bevindingen worden verzameld in een beheerrapport, waarin ook aanbevelingen worden gedaan voor het design en de dimensionering van de use case. Ten slotte wordt het rapport aan de klant aangeboden. Naast een grondige analyse van elk aspect worden in het rapport ook aanbevelingen en gedetailleerde vervolgstappen.

“Co-creatie zit in ons DNA”, zegt Frederik de Breuck, directeur van Fujitsu’s Blockchain Innovation Center. “Met klanten werken we nauw samen om gebreken, valkuilen en potentiële risico’s voor iedere individuele blockchain use case te identificeren. Met tactische en strategische begeleiding proberen we niet alleen het algemene risico te verlagen, maar ook de plannen van klanten om te zetten in daadwerkelijke acties. Dankzij onze expertise op het gebied van blockchain, kan iedere use case die niet aan de gestelde eisen voldoet in een vroeg stadium worden afgebroken of juist nieuw leven worden ingeblazen.”

Prijs en beschikbaarheid

Fujitsu’s dienst voor 360° deep dive-analyses van blockchain use cases is nu beschikbaar in EMEIA, met prijzen vanaf 14.900 euro al naargelang de complexiteit van de use case. Klanten kunnen een deep dive-analyse aanvragen via hun landelijke sales-contactpersoon of via emeia.blockchaincenter@ts.fujitsu.com.

Fujitsu Blockchain Innovation Center

De nieuwe dienst voor 360° deep dive-analyses van blockchain use cases is ontwikkeld door het Fujitsu Blockchain Innovation Center in Brussel, België. Ook biedt het centrum een gratis blockchain-productieframework, dat de ontwikkeling van een Minimum Viable Product (MVP) in slechts vijf dagen mogelijk maakt. Dit is een goed voorbeeld hoe Fujitsu erop vertrouwt dat blockchain- en andere Distributed Ledger-technologieën de wereld gaat veranderen. Zowel de manier waarop consumenten en bedrijven goederen en diensten kopen, verkopen en uitwisselen als de mogelijkheid voor organisaties om hun commerciële en operationele modellen te transformeren.

Online Resources

Hilde De Wachter

Content manager

Fujitsu

Inès Godart

Communications Manager Benelux

Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 140.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,1 triljoen yen (US$ 39 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2018. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.