Fujitsu erkend als een leider in Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa

28-01-2019

- Gartner erkent Fujitsu als leider in de 2019 Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa
- Gartner beschrijft de werkplek als "de frontlinie van digitale verandering en werknemersbetrokkenheid, en innovatief geleide werkplekservices verschaffen organisaties een sterkere concurrentiepositie"
- Bij deze kwalificatie als leider werd Fujitsu door Gartner beoordeeld op volledigheid van visie en het vermogen om die visie uit te voeren

Brussel, 28 januari 2019 – Het toonaangevende analistenbureau Gartner heeft Fujitsu erkend als leider in zijn laatste Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa en dat voor de derde keer op rij. Fujitsu kreeg ook de hoogste positie toegekend van alle leveranciers vanwege haar vermogen de eigen visie uit te voeren.

Fujitsu hanteert een strategische benadering voor Managed Workplace Services, waarbij de focus is verschoven van alleen maar kostenbesparing naar een transformatie van de werkplek als een determinerende factor van digitale mogelijkheden. Nu de transformatie van bedrijven in dit digitale tijdperk zich doorzet, richten de bedrijven zich op het verbeteren van de mogelijkheden voor hun werknemers om hun eigen potentieel te realiseren en zo voor een meerwaarde te zorgen. Fujitsu is steeds sterker de mening toegedaan dat leveranciers daarvoor oplossingen en apparatuur moeten leveren die aansluiten bij de steeds vager wordende scheiding tussen werk en privé en de daarmee samenhangende verwachtingen die werknemers hebben ten aanzien van flexibiliteit en gemak.

Fujitsu gelooft dat voor het ontsluiten van het digitale potentieel de vaardigheden zijn vereist van een leverancier van managed services die contextbewuste services kan leveren via een eenvoudige en geautomatiseerde digitale gebruikerservaring. Dankzij deze naadloze toegang tot de juiste services op de juiste plek, geleverd op het juiste moment, op een wijze die aansluit bij de wensen van gebruikers, hebben werknemers toegang tot de juiste gegevens en functionaliteit die ze nodig hebben om effectief te functioneren.

In zijn laatste Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa, gepubliceerd op 14 januari 2019 en opgesteld door de analisten David Groombridge, Claudio Da Rold en Federica Troni, beoordeelde Gartner 16 toonaangevende Managed Workplace Services-leveranciers in Europa, die services voor de digitale werkplek aanbieden, zoals een helpdesk en services voor outsourcing met op de cloud gebaseerde, geautomatiseerde en geïntegreerde ondersteuning voor eindgebruikers.

Aanvullende info
Informatie over de methodologieën van Gartner en het Magic Quadrant vindt u hier.

Hilde De Wachter

Content manager

Fujitsu

Inès Godart

Communications Manager Benelux

Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 140.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,1 triljoen yen (US$ 39 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2018. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Fujitsu’s Digital Workplace Services

Fujitsu provides an extensive portfolio of Digital Workplace Services, and currently manages more than eight million end user devices worldwide. Offerings include Workplace Anywhere (Cloud, Virtual, Managed Workplace Services), Social Command Centre (next generation Service Desk) and Intelligent Engineering (proactive technical support services underpinned by analytics). To help businesses reap the benefits of digital transformation and manage security concerns as well as changing user needs, Fujitsu takes a co-creation approach, working in tandem with customers. Its solutions strike the balance between customers’ existing robust IT infrastructure and fast digital IT, aiming to connect people, data and applications and transform working environments.
The comprehensive Fujitsu Digital Workplace Services portfolio is combined with a focus on creating meaningful business outcomes. This begins with consultancy, spans application transformation and culminates in the delivery of managed Digital Workplace Services, including specialized solutions across many industries, and technologies including the Internet of Things (IoT).