Fujitsu duidelijke winnaar in de ‘Canalys Candefero EMEA Vendor Benchmark Ranking’

01-08-2019

Fujitsu is de sterkste verkoper in het distributiekanaal, dat blijkt uit de laatste ‘Canalys Candefero EMEA Vendor Benchmark Ranking’. De prestaties van de grootste IT-leveranciers werden beoordeeld op basis van feedback van de partners in de EMEA-regio. In bijna elk van de tien verschillende categorieën scoorde Fujitsu het hoogst.

Fujitsu scoorde hoge cijfers door de de manier waarop de Japanse IT-specialist zijn resellers helpt in het generen van groei en inkomsten. Ook ontving het bedrijf de hoogste waardering voor de kwaliteit van zijn marketing, technische ondersteuning en voor het vereenvoudigen van samenwerkingen tussen partners. Daarbij viel Fujitsu op als de enige leverancier met goede vaardigheden op het gebied van conflictbeheer.

Meerdere initiatieven binnen het SELECT Partner Program van Fujitsu droegen bij aan de goede scores in de ‘Canalys Vendor Benchmark Ranking’. Het resultaat onderstreept nogmaals het belang hiervan voor Fujitsu - en geeft de waardering aan van haar partners.

“De ranglijst bewijst dat het Fujitsu SELECT Partner Program, de tools en processen perfect voldoen aan de behoeften en verwachtingen van onze distributeurs. Samen met onze structuur van regionale salesmanagers zorgen we voor persoonlijk contact met elke partner en klant. We zijn dan ook volledig toegewijd aan het distributiekanaal en onze partners”, zegt Dave Hazard, vicepresident EMEIA bij Fujitsu.

Notes to editors
The Canalys vendor benchmark comparisons for infrastructure hardware looks at the following 10 metrics:

  1. Ease of doing business
  2. Margin retention and overall profitability
  3. Generating growth through service and support opportunities
  4. Usefulness of portals and electronic tools
  5. Quality of technical support provided to channel partners and their customers
  6. Marketing activities and lead-generation
  7. Product availability and supply
  8. Accreditation and specialization programs
  9. Effectiveness of account management
  10. Managing conflicts with other resellers and direct sales teams

Partners can only rate the vendors they sell, which is confirmed when they add these vendors to their company profiles. The vendor benchmark has been live since 2010 and has collected over 39,000 benchmarks. The algorithm behind the scoring remains proprietary to Canalys and its results are refreshed daily to show the latest partner feedback. This report represents the latest results, as of 1 July 2019.


Online resources

media


andere talen / autres langues

contact

all colors of public relations

Rodrigue Delépine

integrated communications consultant

+32 52 55 33 26
Fujitsu

Inès Godart

Communications Manager Benelux

+33 6 83 82 73 91
Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologische producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 132.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujitsu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,0 triljoen yen (US$ 36 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2019. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.