Fujitsu Biedt Beter Zicht Op Bedreigingen En Verbeterde Beveiligingscontrole Met Nieuwe Unified Endpoint Security Managed Service

09-05-2019

Brussel, 9 mei 2019 – Fujitsu introduceert vandaag een nieuwe Unified Endpoint Security (UES) Managed Service die een volledig zicht biedt op eindpuntapparaten en tevens een verbeterde beveiliging ervan. Deze dienst richt zich op het detecteren en neutraliseren van cyberbedreigingen vooraleer deze gegevensverlies, ongeplande downtime of reputatieschade veroorzaken.

Eindpuntapparaten op het einde van een netwerk zijn de eenvoudigste plaats voor aanvallers om toegang te krijgen. Op die manier ontstaat er voor bedrijven met activiteiten op meer dan één locatie, een risico op meerdere zwakke plekken in de cyberbeveiliging. Fujitsu’s nieuwe dienst verzekert een uniforme beveiliging over de eindpunten heen. Naast de tijdsbesparing die het managen en het monitoren van deze apparaten met zich meebrengt, neemt Fujitsu de complexiteit weg bij de klant en verhoogt ze het zicht op bedreigingen door de meest effectieve tools te gebruiken om die bedreigingen te monitoren, te voorspellen en te detecteren, en op die manier de verschillende eindpuntapparaten in het hele bedrijf te beschermen.

Fujitsu’s UES Managed Service combineert de mogelijkheden van Endpoint Protection (EPP), Next Generation Antivirus (NGAV) en Endpoint Detection and Response (EDR) in één oplossing. Deze gelaagde en strategische UES methodologie combineert de voordelen van verschillende eindpuntbeschermingsoplossingen en vormt op die manier een disruptievrije uniforme en geautomatiseerde aanpak bij het voorkomen van beveiligingsrisico’s.

Bedrijven vinden eindpuntbeveiliging een uitdaging omwille van het aantal apparaten en besturingssystemen, en de diversiteit ervan. Zonder een uniforme benadering, hebben organisaties een hoger risico om ten prooi te vallen aan cybercriminaliteit, waarvan het Centre for Strategic and International Studiesinschatte dat dit per jaar zo’n $600 miljard kost – dat is bijna één procent van het wereldwijde BBP.

Prijzen en beschikbaarheid

De Fujitsu Unified Endpoint Security (UES) Managed Service is meteen beschikbaar voor klanten in Europe, en is rechtstreeks verkrijgbaar via Fujitsu. De prijzen variëren afhankelijk van het land en de configuratie.

Hilde De Wachter

Public relations consultant

Fujitsu

Inès Godart

Communications Manager Benelux

Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologische producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 132.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujitsu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,0 triljoen yen (US$ 36 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2019. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.