Fujitsu besteedt ‘IT field services’ uit aan partner Unit-T

17-10-2018

News facts:
- Fujitsu en Unit-T ondertekenden recent een partnership waardoor de ‘IT field services’ van Fujitsu in de toekomst uitgevoerd zullen worden door Unit-T.
- Dit partnerschap bezorgt de klanten van Fujitsu meer efficiëntie en een verbeterde bereikbaarheid van de IT-medewerkers die hen ondersteunen.
- Fujitsu verstevigt op deze manier haar marktpositie als ‘full service provider’ en kan het dienstenaanbod verder uitbreiden in de snel digitaliserende bedrijfswereld.

Brussel, 17 oktober, 2018 – Bij klanten van Fujitsu zullen alle zogenaamde ‘field services’, dat zijn onsite interventies, ‘break & fix’-activiteiten en diensten voor eindgebruikers waarvoor engineers ter plaatse moeten gaan, in de toekomst uitgevoerd worden door Unit-T uit Mechelen. Het gaat zowel om dienstverlening voor Fujitsu-toepassingen als voor producten en oplossingen van derden.

Fujitsu is in de IT-markt gekend als een partner die zijn klanten steeds een volledige IT-dienstverlening aanbiedt. De eigen medewerkers zijn echter overwegend actief in de high-end dienstverlening en de dienstverlening op afstand. Dat zorgde soms voor capaciteits- en planningsproblemen wanneer klanten nood hadden aan een basis IT-dienstverlening. Door samen te werken met een professioneel bedrijf als Unit-T, kan Fujitsu net deze basisdienstverlening garanderen en verder uitbouwen. Unit-T heeft een grote pool van goed opgeleide en ervaren IT-technici die ze kunnen inzetten en een fijnmazig netwerk dat het hele land dekt. Door deze capaciteit en de landelijke dekking te combineren met de high-end dienstverlening van Fujitsu, kunnen beide bedrijven efficiënter samenwerken, zowel wat kosten als wat snelheid van dienstverlening betreft. Hierdoor zal de klanttevredenheid voor Fujitsu’s partners en eindklanten nog vergroten.

De eerste contracten met bedrijven, voor een volledige IT field service, zijn ondertussen getekend en al in uitvoering. Fujitsu verwacht een duidelijke groei van zijn marktaandeel door deze nieuwe strategie.

Meer over Fujitsu

Hilde De Wachter

Content manager

Fujitsu

Inès Godart

Communications Manager Benelux

Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 140.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,1 triljoen yen (US$ 39 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2018. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Unit-T

Unit-T levert installatie- en onderhoudsdiensten voor de telecom-, ICT-, energie- en security-markt. In deze groeiende en steeds complexer wordende markt van Internet-of-Things (IoT) ondersteunt Unit-T zijn klanten in de digitale transformatie. Dit doet het door uit te blinken in dienstverlening voor de geconnecteerde wereld van zijn klanten. Unit-T levert een geïntegreerd aanbod en een unieke combinatie van software, gepassioneerde mensen en slimme oplossingen die voor ongeëvenaarde klantervaring zorgen http://www.unit-t.eu.