News facts:
- Fujitsu en Unit-T ondertekenden recent een partnership waardoor de ‘IT field services’ van Fujitsu in de toekomst uitgevoerd zullen worden door Unit-T.
- Dit partnerschap bezorgt de klanten van Fujitsu meer efficiëntie en een verbeterde bereikbaarheid van de IT-medewerkers die hen ondersteunen.
- Fujitsu verstevigt op deze manier haar marktpositie als ‘full service provider’ en kan het dienstenaanbod verder uitbreiden in de snel digitaliserende bedrijfswereld.
Brussel, 17 oktober, 2018 – Bij klanten van Fujitsu zullen alle zogenaamde ‘field services’, dat zijn onsite interventies, ‘break & fix’-activiteiten en diensten voor eindgebruikers waarvoor engineers ter plaatse moeten gaan, in de toekomst uitgevoerd worden door Unit-T uit Mechelen. Het gaat zowel om dienstverlening voor Fujitsu-toepassingen als voor producten en oplossingen van derden.
Fujitsu is in de IT-markt gekend als een partner die zijn klanten steeds een volledige IT-dienstverlening aanbiedt. De eigen medewerkers zijn echter overwegend actief in de high-end dienstverlening en de dienstverlening op afstand. Dat zorgde soms voor capaciteits- en planningsproblemen wanneer klanten nood hadden aan een basis IT-dienstverlening. Door samen te werken met een professioneel bedrijf als Unit-T, kan Fujitsu net deze basisdienstverlening garanderen en verder uitbouwen. Unit-T heeft een grote pool van goed opgeleide en ervaren IT-technici die ze kunnen inzetten en een fijnmazig netwerk dat het hele land dekt. Door deze capaciteit en de landelijke dekking te combineren met de high-end dienstverlening van Fujitsu, kunnen beide bedrijven efficiënter samenwerken, zowel wat kosten als wat snelheid van dienstverlening betreft. Hierdoor zal de klanttevredenheid voor Fujitsu’s partners en eindklanten nog vergroten.
De eerste contracten met bedrijven, voor een volledige IT field service, zijn ondertussen getekend en al in uitvoering. Fujitsu verwacht een duidelijke groei van zijn marktaandeel door deze nieuwe strategie.