Dominique Vanhamme nieuwe VP European channel sales bij Huawei

05-12-2011

Brussel - Huawei Enterprise heeft Dominique Vanhamme benoemd tot vice president European channel sales. Binnen zijn nieuwe functie wordt hij verantwoordelijk voor het uitbouwen van het Europese partnerkanaal. Met de aanstelling van Vanhamme neemt Huawei Enterprise de volgende stap in het vormgeven van zijn Europese divisie voor zakelijke IT-oplossingen.

Dominique Vanhamme heeft bijna twintig jaar ervaring in de IT-industrie. Hiervoor was Vanhamme werkzaam als Director of Operations, European Distribution bij Cisco. Hier richtte hij zich met name op partner management, een rol die hij ook binnen Huawei zal vervullen. Daarvoor was hij tien jaar werkzaam bij system integrator Telindus, dat later is overgenomen door Belgacom.

Huawei, een van ‘s werelds grootste ICT-leveranciers, kondigde in september aan een Europese Enterprise business unit op te zetten. Het portfolio van Huawei bestaat uit routers, switchen en oplossingen voor security, unified communications en videoconferentie. Huawei Enterprise claimt hiermee het alternatief te zijn voor Europese bedrijven die op zoek zijn naar open en agile IT-oplossingen om hun concurrentiepositie te versterken.

"Huawei is een ambitieuze nieuwkomer in de markt voor zakelijke IT-oplossingen. Ze timmeren flink aan de weg en dat spreekt me zeer aan. Het partnerkanaal speelt een grote rol in het succes van de onderneming. Om de partnerstrategie voor een vooruitstrevende partij als Huawei te ontwikkelen en uit te rollen in Europa zie ik als een grote uitdaging", zegt Dominique Vanhamme.

Mario Fan, President, Enterprise Business voor West-Europa: "Om nieuwe kansen in de markt te benutten is een goede samenwerking met onze partners essentieel. Ze zijn onze oren en ogen in de markt om onze eindgebruikers te bereiken. Dominique Vanhamme is voor ons de aangewezen persoon om het partnerkanaal vorm te geven. Hij beschikt over een flinke dosis ervaring van zowel de markt als de technologie."

Sociale Media Huawei
Sociale Media Huawei Enterprise

Desmond Thuis

PR Consultant

Huawei

Corbin Huang

Marketing Communications

Huawei

Huawei is een Chinese privaatonderneming, opgericht in 1987 door Ren Zhengfei. Het hoofkantoor bevindt zich in Shenzhen. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de belangrijkste spelers op het gebied van informatie- en communicatietechnologie en levert telecomnetwerken, datanetwerken, cloud computing-diensten en apparaten als tablets en smartphones. Huawei richt zich hiermee op telecom operators, bedrijven en consumenten.

Quote

Dominique Vanhamme, VP European channel sales bij Huawei: "Huawei is een ambitieuze nieuwkomer in de markt voor zakelijke IT-oplossingen. Ze timmeren flink aan de weg en dat spreekt me zeer aan. Het partnerkanaal speelt een grote rol in het succes van de onderneming. Om de partnerstrategie voor een vooruitstrevende partij als Huawei te ontwikkelen en uit te rollen in Europa zie ik als een grote uitdaging."

Over Huawei

Financiële resultaten (unaudited): In 2010 bedroeg de omzet van Huawei 28 miljard Amerikaanse dollar (185 miljard RMD), dat is een stijging van 24 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Op 31 december 2010 had Huawei meer dan 110.000 medewerkers wereldwijd, waarvan meer dan 51.000 werkzaam in R&D (46%). 69 procent van de Huawei medewerkers in het buitenland zijn van lokale afkomst. Huawei heeft 15 regionale hoofdkantoren, 20 R&D centers, meer dan 20 innovatiecentra en 36 trainingscentra wereldwijd. Huawei klanten bevinden zich in 140 landen.

Over Huawei Enterprise

Huawei Enterprise is een strategische business group van Huawei en erop gericht hoogwaardige end-to-end communicatie-oplossingen en –diensten te leveren aan bedrijven wereldwijd. Huawei Enterprise biedt oplossingen en diensten op het gebied van netwerkinfrastructuur, unified communications en collaboration, cloud computing en datacenter-beheer. De industriespecifieke oplossingen van Huawei worden toegepast binnen de overheid, nutsbedrijven, de financiële sector, transport- en energiebedrijven.

Het netwerkinfrastructuurportfolio van Huawei bestaat uit ethernet switches, routers, WLAN-devices, MSTP, WDM, toegang-, en beveiligingsproducten. Daarnaast levert Huawei infrastructuuroplossingen voor wide area interconnectie en campus netwerken.

Het enterprise communication-portfolio bestaat uit call center, unified communication en videoconferencing oplossingen. Data center oplossingen omvatten servers, opslag, data center Ethernet switches, routers en control center software. Cloud computing solutions zijn onder meer cloud services voor Iaas, PaaS en SaaS. Industrie specifieke oplossingen zijn onder meer ontwikkeld voor overheden en publieke instanties (e-Government, e-City, e-Health, e-Education,), GSM-R voor hogesnelheidstreinen, Digital Oilfield en Smart Grid.