Dell Technologies en AT&T werken samen aan Open Source Edge Computing en 5G-software-infrastructuur

16-08-2019

Dell Technologies en AT&Twerken samen aan de ontwikkeling van open infrastructuurtechnologie voor de nieuwe generatie network-edge die service providers nodig hebben voor het ondersteunen van nieuwe use cases en diensten in de cloud-georiënteerde 5G-wereld.

5G is niet zomaar een evolutie van 4G. 5G staat voor een enorme transformatie. Het vereist nieuwe, gedistribueerde architectuur die gebruikmaken van software-defined en open infrastructuur voor het automatiseren van de delivery en het beheer van mobiele diensten en nieuwe, door analytics gedreven, telemetrie die zorgt voor consistente service levels.

Het doel van edge computing is om compute dichter bij de eindgebruiker en applicaties te brengen, waardoor een low latency-omgeving ontstaat voor een nieuw soort cloud-native applicaties. Door het combineren van 5G en edge breidt de cloud zich uit verder dan de traditionele fixed hardware voor het leveren van meer dynamische, flexibele edge computing, storage en netwerkoplossingen op grote schaal. Communication Service Providers hebben behoefte aan open, gevalideerde architecturen op basis van industriestandaarden, gecombineerd met software-defined networking (SDN), network function virtualization (NFV), cloud native applicaties  en Multi-access edge computing (MEC).

Het volledige, Engelstalige persbericht over deze samenwerking is te vinden via deze link.

Aurélie Cordier

PR Consultant

Dell Technologies

Marcel Geld

Corporate Communications Advisor Benelux

Dell Technologies

Dell Technologies is een unieke familie van bedrijven die organisaties voorziet van een essentiële infrastructuur voor het vormgeven van hun digitale toekomst, het ingrijpend verbeteren van hun ICT-omgeving en het beschermen van hun belangrijkste bedrijfsmiddel: informatie. Het bedrijf bedient klanten van elke omvang in 180 landen, variërend van 98% van alle Fortune 500-ondernemingen tot individuele consumenten. Dell Technologies beschikt over het meest uitgebreide en innovatieve aanbod van ICT-oplossingen binnen de branche, van de rand van het netwerk tot de cloud. Bij de Dell Technologies familie horen Dell, Dell EMC, Pivotal, RSA, Secureworks, Virtustream en VMware.