Computacenter trekt internationale kaart met twee nieuwe managers

18-09-2017

IT service leverancier Computacenter ambieert sterke groei met aanwerving van Bob Jarvis en Patrick Goris

Met de benoeming van Bob Jarvis tot Director of Solutions en Patrick Goris tot Client Director, trekt Computacenter volop de kaart van het internationale bedrijfsmodel.

De voorbije twee jaar onderging Computacenter een ware metamorfose. Het bedrijf maakt nu deel uit van de Computacenter Group, waartoe ook de vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland behoren. Dat betekent dat het lokale bedrijf, naast de warme relaties met veel Belgische klanten, nu ook de slagkracht van de internationale groep kan inzetten. Natuurlijk is zo’n grote verandering niet eenvoudig. Veel processen worden helemaal omgegooid en het Belgische team moet volop ontdekken wat de nieuwe mogelijkheden zijn van de integratie in de Computacenter Group.

Om die reden werd Bob Jarvis uit het Verenigd Koninkrijk naar Zaventem gehaald om de rol van Director of Solutions op te nemen. “Ik werk nu 9 jaar voor Computacenter, waarvan ik de laatste 5 aan het hoofd stond van onze consultants in zowel het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk als recent ook België,” zegt Bob Jarvis, Director of Solutions bij Computacenter. “Ik zie heel veel opportuniteiten in België en het is mijn ambitie om de professional services sterk te doen groeien. Binnen de regio heb ik een gedegen kennis van ons volledig portfolio en een uitgebreid netwerk in de verschillende Computacenter-landen. Die ervaring wil ik inzetten om de Belgische klanten heel gericht te ondersteunen. Als een bedrijf in Frankrijk bijvoorbeeld vorig jaar met gelijkaardige uitdagingen kampte waar een Belgisch bedrijf nu voor staat, kunnen we die kennis meteen inzetten en zo sneller tot effectieve oplossingen komen. En dat is precies een van de sterktes van het groepsmodel.

Patrick Goris zal als Client Director de internationale slagkracht mee in de praktijk brengen. “Na 10 jaar bij Microsoft maakte ik een aantal maanden geleden de overstap naar Computacenter. Van mijn 30-jarige carrière bracht ik 20 jaar door in de sales bij verschillende organisaties, en die ervaring wil ik nu inzetten om Computacenter verder te doen groeien,” licht Patrick Goris, Client Director bij Computacenter, toe. “Bij Microsoft raakte ik vertrouwd met het vertalen van corporate strategieën, processen en resources naar de lokale context. Dat zal hier bij Computacenter zeker van pas komen. Veel van onze klanten zijn internationale spelers met hoofdkwartier in België en enkel met de slagkracht van de groep kan je die wereldwijd bedienen.”

Jurgen Strijkers, Country Unit Director bij Computacenter, is verheugd zijn team te kunnen uitbreiden met ervaringsdeskundigen Bob Jarvis en Patrick Goris: “Sinds onze toetreding tot de Computacenter Group, merk ik dat we veel sterker staan. We blijven een lokaal Belgisch bedrijf met veel aandacht voor onze klanten, maar we hebben nu ook de slagkracht van een multinational. Klein genoeg om te geven om onze klanten en groot genoeg om de belangrijke uitdagingen van onze klanten aan te gaan. Ik kijk ernaar uit om samen met Bob, Patrick en de rest van het management team onze groei verder te zetten.”

Lien Brusselmans

Content Manager

Computacenter

Eva De Blander

Marketing Coordinator

Computacenter

Computacenter is een van de belangrijkste onafhankelijke leveranciers van IT infrastructuur in Europa. Het bedrijf adviseert organisaties en CIO’s rond IT strategie en implementeert de gepaste technologie om zo bij te dragen tot de productiviteit en met IT een waardevolle partner te zijn voor interne en externe gebruikers. Computacenter heeft filialen in verschillende Europese landen, waaronder België. Het bedrijf heeft Infrastructure Operations Centers en Group Service Desks verspreid over Europa, Zuid-Afrika en Azië, van waaruit hun medewerkers gebruikers ondersteunen in 18 verschillende talen.