Computacenter leidt IT transformatie van Ontex in goede banen

24-04-2018

Ontex kiest voor Hyper Converged Infrastructure (HCI)

Ontex (Euronext Brussels: ONTEX), de Belgische wereldspeler in wegwerpartikelen voor persoonlijke hygiëne van baby’s, vrouwen en ouderen, doet een beroep op de expertise van Computacenter voor de vernieuwing van haar IT infrastructuur. Met een outsourced Interoute datacenter en Hyper Converged Infrastructure (HCI) is het bedrijf klaar voor de toekomstige groei.

Ontex is voorbije jaren uitgegroeid van een KMO tot een beursgenoteerde wereldspeler, onder meer door enkele recente acquisities. Die moeten nu geïncorporeerd worden in de IT infrastructuur, wat heel wat uitdagingen met zich meebrengt. De digitale transformatie die het bedrijf momenteel doormaakt, heeft als doel om de toekomstige groei van het bedrijf veilig te stellen.

Een stapsgewijze implementatie

Het traject verloopt in drie fasen. Nadat eerder SAP Hana werd geïmplementeerd, lag de focus op de uitbouw van een state-of-the-art datacenter. Na een grondige studiefase met uitgebreide Request For Proposal processen, koos Ontex midden 2017 voor een outsourced datacenter model bij Interoute met een Hyper Converged Infrastructure (HCI). Partners hiervoor zijn hardware vendor Dell EMC (VxRail) en Computacenter die samen voor het design en de implementatie zorgen. De implementatie werd begin 2018 afgerond. In een volgende fase verhuist ook de werkomgeving van de werknemers naar de cloud.

We merkten dat een IT-omgeving in eigen beheer niet efficiënt meer was. Het kost veel geld en het vergt heel wat resources en skills. Een Hyper Converged Infrastructure (HCI) kwam al snel als meest geschikte oplossing uit de bus, waardoor IT efficiënter kan ingezet worden in onze business”, vertelt Wim Nagels, Global Senior Head ICT Infrastructure & Operations.

Flexibel, snel en klaar voor de toekomst

De nieuwe oplossing voldoet aan alle eisen die het bedrijf stelde. Het outsourced datacenter met HCI geeft Ontex een digitale omgeving die veel flexibeler met het bedrijf kan meegroeien. Verder is er nu een redundante infrastructuur met een geoptimaliseerd back-up scenario waarbij men veel sneller kan reageren in een disaster recovery situatie. Ook voor de IT-afdeling is de HCI-oplossing gemakkelijk en intuïtief te beheren, zowel de hardware als de transparante monitoring van data. Uiteraard is er ook de nodige aandacht besteed aan security en beveiliging van de systemen.

Op basis van vroegere samenwerkingen en best practice, koos Ontex voor Computacenter om hen bij te staan in deze grootse IT transformatie.

Jurgen Strijkers, Country Unit Director van Computacenter België en Nederland: “Wij zijn trots te mogen samenwerken met een sterk Belgisch bedrijf om hun verdere groei te faciliteren. De keuze voor een Hyper Converged Infrastructure is zeer strategisch. Deze state of the art technologie zal Ontex toelaten hun internationale groei voort te zetten zonder groeipijnen op vlak van IT. Zij zijn echt klaar voor de toekomst.

De samenwerking met Computacenter verliep optimaal. Ze hebben de juiste competenties in huis en een goed account team met een zeer directe en flexibele relatie. Samenwerken met Computacenter geeft me altijd gevoel dat zij ons perfect aanvullen en inspelen op onze noden. Ofwel door de juiste mensen en informatie, ofwel met de juiste technologie”, besluit Wim Nagels

Lien Brusselmans

Content Manager

Computacenter

Eva De Blander

Marketing Coordinator

Computacenter

Computacenter is een van de belangrijkste onafhankelijke leveranciers van IT infrastructuur in Europa. Het bedrijf adviseert organisaties en CIO’s rond IT strategie en implementeert de gepaste technologie om zo bij te dragen tot de productiviteit en met IT een waardevolle partner te zijn voor interne en externe gebruikers. Computacenter heeft filialen in verschillende Europese landen, waaronder België. Het bedrijf heeft Infrastructure Operations Centers en Group Service Desks verspreid over Europa, Zuid-Afrika en Azië, van waaruit hun medewerkers gebruikers ondersteunen in 18 verschillende talen.

Over Ontex

Ontex is een van ’s werelds meest toonaangevende producenten van wegwerpartikelen voor persoonlijke hygiëne van baby’s, vrouwen en ouderen. Ontex ontwerpt, produceert en verkoopt onder meer wegwerpluiers, onderleggers, tampons en inlegkruisjes aan retailers en zorgverleners in meer dan 110 landen. Er werken meer dan 11 000 mensen verdeeld over onze 20 productievestigingen wereldwijd.