Computacenter haalt voor vijfde opeenvolgende jaar de beste tevredenheidsscore voor end-user services

28-04-2017

Voor het vijfde jaar op rij werd Computacenter Belux door zijn klanten beloond met de hoogste tevredenheidsscore voor end user computing services, zo meldde het bedrijf vandaag. Dit blijkt uit de jaarlijkse bevraging van Whitelane bij honderden bedrijven in België en Luxemburg. In België is de tevredenheid over Computacenter met een score van 80% het hoogst van alle dienstverleners.

We zijn bijzonder trots op dit Merckxiaanse resultaat: die haalde ook vijf maal de eerste plaats, in de Ronde Van Frankrijk. En we doen het eigenlijk zelfs nog beter dan Merckx met vijf maal de eerste plaats in vijf opeenvolgende jaren”, lacht Jurgen Strijkers, Country Unit Director van Computacenter België en Nederland. Hij vervolgt: “Maar we zijn natuurlijk vooral uiterst dankbaar tegenover onze klanten en tegenover onze werknemers die alles in het werk stellen om deze tevredenheid te realiseren. De hoge tevredenheidsscore is dus meer dan een mooi cijfer voor ons: het is de bevestiging dat we slagen in onze missie om klanten optimaal te ondersteunen. Dat blijkt ook uit de andere cijfers van dit onderzoek: 57% van de klanten is zo goed als zeker dat ze hun contract met Computacenter zullen vernieuwen.

Digitalisering: meer dan een modewoord

End user computing is voor vele bedrijven een cruciale vorm van dienstverlening geworden”, stelt Thibaut Everard, Head of Managed Services bij Computacenter. “Het is een strategische ondersteuning van de eindgebruikers, die ervoor moet zorgen dat zij optimaal hun werk kunnen doen. Dit vereist een continue focus op de volledige levenscyclus van de ICT-infrastructuur, maar ook een perfect inzicht in de behoeften van de klant en hun ambities voor de komende jaren. Wij maken niet alleen alle technologie beschikbaar, we treden ook op als ‘trusted advisor’ van de CIO, die vervolgens de visie van het bedrijf kan omzetten in de juiste technologische keuzes.”

De erkenning op het vlak van end user computing is een verdere bekroning van de vele inspanningen die Computacenter al vele jaren heeft geleverd om de klanten te ondersteunen in hun evolutie naar de digitalisering van hun onderneming, meent Jurgen Strijkers: “Het voorbije jaar hoor je iedereen praten over digitalisering alsof het iets hips is dat ze net hebben uitgevonden. Maar wij zijn al jaren aan het werk om de gebruikers van onze klanten centraal te zetten en hun digitale noden bloot te leggen We hebben al vele klanten die over het traject kunnen getuigen. Dit jaar doen we hier nog een schepje bovenop, met onze Digital Me campagne, die volledig draait rond het optimaal inzetten van het digitaal potentieel ten diensten van de gebruikers van onze klanten. Samen met onze klanten ontwikkelen we hun digitale strategie om relevant te blijven in de jaren die volgen.”

End user computing verdient alle aandacht

De sleutel tot het succes van Computacenter op het vlak van end user computing ligt ongetwijfeld ook bij de volledige focus op dit domein, zegt Thibaut Everard: “Vele andere dienstverleners zien end user computing als een noodzakelijk kwaad, iets dat ze erbij moeten nemen omdat de klant dit verwacht. Wij hebben van meet af aan alle aandacht geschonken aan het ondersteunen van de eindgebruiker. Het is heel eenvoudig: als de eindgebruiker niet met de beschikbare technologie kan of wil werken, is de investering in deze technologie weggegooid geld. We moeten er dus alles aan doen om het de eindgebruiker zo eenvoudig en aangenaam mogelijk te maken. Dat is waar end user computing uiteindelijk om draait.

Europese draagkracht

Ook in de rest van Europa scoort Computacenter zeer hoog op het vlak van tevredenheid over end user computing diensten: met een tevredenheidsscore van 77% procent prijkt het bedrijf op de derde plek over alle Europese landen heen. “Dit bevestigt onze draagkracht voor internationaal actieve klanten”, zegt Jurgen Strijkers. “Ook in andere Europese landen kunnen we die kwalitatieve dienstverlening garanderen, en kunnen we instaan voor een uniforme kwalitatieve ervaring doorheen alle Europese vestigingen.”

Computacenter blijft ook als bedrijf groeien. Met een trouw klantenbestand en een continue groei van het aantal klanten is de toekomst voor de komende jaren verzekerd. Nochtans gaat aan elk nieuw contract een grondig en eerlijk verkennend traject vooraf, verzekert Jurgen Strijkers: “Omdat we onze klanten de best mogelijke service willen bieden, zal er af en toe een bedrijf zijn waarbij de behoeften en verwachtingen niet overeenkomen met onze aanpak en expertise. Daar communiceren we ook heel duidelijk over, en ook dat wordt sterk gewaardeerd. Enkel zo kunnen we onze bestaande en nieuwe klanten de beloofde kwaliteit van dienstverlening blijvend garanderen.”

Kwaliteitslabel

Met deze nieuwe ‘topscore’ plaatst Computacenter zich in de galerij van de topspelers als het op end user computing aankomt, besluit Jurgen Strijkers tevreden: “Dit is de kers op een zeer mooi versierde taart, wat ons betreft. We konden al knappe klantenreferenties voorleggen met lokale en internationale organisaties; we hebben een rijk portfolio van oplossingen en uitstekende partnerships met topmerken als HPe, HPi, Lenovo, Dell EMC, Microsoft en Cisco; onze cijfers toonden de voorbije jaren een stabiele en gezonde groei; en we krijgen de erkenning van analisten als IDC, Gartner en dus ook Whitelane. Met deze vijfde erkenning op rij door de allerbelangrijkste partij, onze klanten, hebben we het ultieme kwaliteitslabel behaald. Ik denk dat internationale klanten die op zoek zijn naar een betrouwbare partij voor end user computing, niet meer om Computacenter heen kunnen.”

Lien Brusselmans

Content Manager

Computacenter

Eva De Blander

Marketing Coordinator

Computacenter

Computacenter is een van de belangrijkste onafhankelijke leveranciers van IT infrastructuur in Europa. Het bedrijf adviseert organisaties en CIO’s rond IT strategie en implementeert de gepaste technologie om zo bij te dragen tot de productiviteit en met IT een waardevolle partner te zijn voor interne en externe gebruikers. Computacenter heeft filialen in verschillende Europese landen, waaronder België. Het bedrijf heeft Infrastructure Operations Centers en Group Service Desks verspreid over Europa, Zuid-Afrika en Azië, van waaruit hun medewerkers gebruikers ondersteunen in 18 verschillende talen.