Check Point kondigt beschikbaarheid CloudGuard SaaS aan
27/11/2018
Check Point bindt de strijd aan tegen de snel evoluerende dreigingen tegen Enterprise-data en SaaS-applicaties.

Check Point Software Technologies Ltd, een toonaangevende speler in de wereldwijde cybersecuritymarkt, kondigt vandaag de algemene beschikbaarheid van CloudGuard SaaS aan. Die cloudsuite, de eerste in haar soort binnen de sector, is speciaal ontwikkeld om het hoofd te bieden aan gesofisticeerde bedreigingen gericht op SaaS-applicaties.

CloudGuard SaaS is één van de meest recente toevoegingen aan het CloudGuard-portfolio van Check Point. CloudGuard SaaS beschermt organisaties die gebruik maken van SaaS-applicaties en e-mail in de cloud (via bijvoorbeeld Office 365, GSuite en OneDrive) door gerichte aanvallen, bedoeld om gevoelige data te stelen, te blokkeren. De clouddienst zorgt voor een 360°-bescherming tegen malware-, zero day- en phishing-aanvallen, en beschermt verder tegen account takeovers. Bovendien kan CloudGuard SaaS onrechtmatig gebruik van SaaS-applicaties detecteren en dataleken voorkomen. Tot slot zorgt de bescherming voor een onmiddellijke zichtbaarheid van alle bedreigingen.

Cyberaanvallen van de vijfde generatie maken het cruciaal om nieuwe technologie uit te rollen, die meer bedreigingen op cloudapplicaties kan neutraliseren”, zegt Itai Greenberg, vice president voor productmanagement bij Check Point Software Technologies. “Organisaties kijken doorgaans naar oplossingen zoals Cloud Acces Security Broker (CASB)-suites. CloudGuard SaaS gaat verder dan traditionele CASB-oplossingen omdat het in staat is de meest voorkomende aanvallen op SaaS-applicaties te blokkeren. Zo zorgen we voor gemoedsrust bij onze klanten.

CIO’s moeten samen met beveiligings- en risicomanagers een uitgebreide en continue aanpak ontwikkelen voor een gecontroleerde implementatie van SaaS”, vindt Jay Heiser, analyst bij Gartner. “Anders komen de doelstellingen van de organisatie in het gedrang, met te voorkomen incidenten tot gevolg.”**

CloudGuard SaaS is een essentiële oplossing die organisaties in nauwelijks enkele minuten tijd voorziet van een preventieve beveiliging voor een veelvoud aan SaaS-applicaties.

Organisaties staan vandaag oog in oog met potentiële cyberaanvallen die gebruik maken van een veelvoud aan vectoren”, zegt Jon Olstik, senior analyst bij ESG. “SaaS-applicaties zijn geen uitzondering. Producten zoals Check Point CloudGuard SaaS helpen ondernemingen om zichzelf van aanvallen op verschillende niveau’s te beschermen: van phishing tot zero day-kwetsbaarheden.

Superieure bescherming tegen malware en zero day-lekken: CloudGuard SaaS is de effectiefste preventieve oplossing tegen malware en zero day-aanvallen op SaaS-applicaties. De oplossing maakt gebruik van Check Points toonaangevende SandBlast-technologie. SandBlast haalde een block-score van 100 procent bij tests door het gerenommeerde onafhankelijke testinstituut NSS Labs. CloudGuard SaaS gebruikt de technologie om e-mail-bijlages, downloads, hostingdiensten en collaboratietools te beschermen. De oplossing blokkeert bedreigingen nog voor ze gebruikers bereiken, en levert binnen enkele seconden veilige content af met de hulp van geavanceerde emulatie- en extractietechnologie.

Innovatieve technologie stopt account-overname: CloudGuard SaaS blokkeert overnames van SaaS-accounts door niet-geautoriseerde gebruikers te verhinderen om in te loggen, zelfs wanneer een endpoint-toestel al geïnfecteerd is. Dankzij de nieuwe ID-Guard-technologie kan CloudGuard SaaS frauduleuze toegang detecteren, slechte logins vinden en multifactorauthenticatie centraliseren. Bovendien kan CloudGuard SaaS gebruikers authenticeren in iedere SaaS-applicatie via ieder toestel, of het nu een laptop, pc of mobiel exemplaar is.

Complete phishing-bescherming: CloudGuard SaaS voorkomt meer phishing-aanvallen dan standaard-mailbescherming met dank aan het gebruik van artificiële intelligentie. De oplossing kan erg geavanceerde aanvallen blokkeren, zoals spear-phishing en e-mail-spoofing-aanvallen die misschien wel voorbij andere beschermingsmethodes raken. Kwaadaardige inhoud van mails kan ook met een hoge graad van zekerheid geblokkeerd worden.

CloudGuard SaaS is per direct beschikbaar. Kijk hier voor meer informatie en een gratis proefversie.

Meer weten? Registreer dan voor het (Engelstalige) webinar ‘Get More from SaaS Security with CloudGuard SaaS’ op 12 december.

**“Developing Your SaaS Governance Framework”; 14 juni 2018 (Jay Heiser, Research VP, Analyst)

Andere talen / Autres langues

Whizpr
Eef Leroy
Public Relations Officer
Check Point Software Technologies
Nancy Pletinck
Marketing Manager Benelux
Check Point Software Technologies
Check Point Software Technologies Ltd (www.checkpoint.com) is de grootste pure-play security leverancier wereldwijd, biedt toonaangevende oplossingen, en beschermt klanten tegen cyberaanvallen met een ongeëvenaarde vangst ratio van malware en andere soorten aanvallen. Check Point biedt een complete security-architectuur met zeer uitgebreide en intuïtieve beheersoplossingen, die de netwerken tot en met de mobiele toestellen van bedrijven beschermt. Check Point beschermt meer dan 100.000 organisaties van elke omvang. Bij Check Point beveiligen we de toekomst.