Mitel: brutowinstmarge op recordniveau, sterke groei cash flow in 2de kwartaal

09-12-2013

Mechelen - Mitel (Nasdaq: MITL; TSX: MNW), leverancier van cloud-gebaseerde unified communications-software, kondigt de resultaten aan van het tweede fiscale kwartaal van 2014 dat eindigde op 31 oktober 2013.

De omzet in het tweede kwartaal bedroeg 144,9 miljoen dollar. De bruto winstmarge bedroeg in het tweede kwartaal van fiscaal jaar 2014 58,2 procent. Dit is een lichte stijging in vergelijking met de marge van 56,6 procent in het eerste kwartaal van dit fiscale jaar.

De nettowinst in het tweede kwartaal, op basis van non-GAAP, kwam uit op 12,7 miljoen dollar of 0,22 dollar per aandeel, een stijging ten opzichte van de 9,3 miljoen dollar of 0,17 dollar het vorige fiscale kwartaal.

Opeenvolgende omzetgroei en gedegen beheer van onze uitgaven hebben ervoor gezorgd dat we een record bruto winstmarge van 58,2 procent in het tweede kwartaal hebben gerealiseerd", aldus Richard McBee, Chief Executive Officer bij Mitel. “De twee strategische gebieden waar we ons op focussen, cloud en contact center, krijgen steeds meer voet aan de grond. De toenemende belangstelling van klanten voor onze oplossingen heeft de tijdelijke gevolgen van de US government- shutdown teniet gedaan.

Klik hier voor het volledig Engelstalige bericht

Tom Van Acker

PR Consultant

Mitel

Marieke Adama

Channel Marketing Manager Benelux

Mitel

Mitel (NASDAQ: MITL) is een wereldwijde aanbieder van zakelijke communicatie- en samenwerkingsoplossingen en diensten op basis van cloud-ready, hardware-onafhankelijke software. Mitel’s Freedom architectuur biedt organisaties de flexibiliteit en eenvoud die nodig is in de huidige dynamische werkomgeving. Hiermee hebben gebruikers overal en met elk type toestel dezelfde functionaliteit als ‘op kantoor’.

Over Mitel

Mitel (Nasdaq: MITL; TSX: MNW) is een wereldwijd leverancier van unified communications en collaboration software. Met deze oplossingen kunnen medewerkers van organisaties overal zaken doen, over elk medium en met het apparaat van hun keuze. Mitel’s cloud ready Freedom Architecture biedt klanten in meer dan 100 landen de flexibiliteit en eenvoud die nodig is om de dynamische werkomgeving van vandaag te ondersteunen.

MITL-C
Mitel and the Mitel logo are registered trademarks of Mitel Networks Corporation. All other trademarks are the property of their respective owners.