Axis versterkt assortiment van toegangsbeveiligingssystemen met extra beveiligde videoanalyse

05-04-2016

Axis Communications biedt nu een compleet toegangsbeveiligingssysteem dankzij zijn nieuwe AXIS Perimeter Defender, een schaalbare en flexibele videoanalysetoepassing voor toegangsdetectie voor het bedrijfsleven. Samen met de netwerkcamera's, netwerkluidsprekers en externe videomanagementsoftware vormt de applicatie een volledig videosysteem voor het bewaken en beveiligen van toegangspunten, ter ondersteuning van fysieke toegangscontrole op veeleisende en grootschalige locaties.

Axis Communications, wereldwijd marktleider in netwerkvideosystemen, heeft vandaag een grootschalig toegangsbeschermingssysteem aangekondigd: AXIS Perimeter Defender, een hoogwaardige videoanalysetoepassing voor toegangsdetectie voor het bedrijfsleven. Axis wil met deze lancering zijn partners een schaalbaar en flexibel Axis-toegangsdetectiesysteem bieden dat gebruikmaakt van de warmtecamera's en de optische PTZ-camera's (pan, tilt, zoom), AXIS Perimeter Defender en de netwerkluidsprekers van Axis.

De AXIS Perimeter Defender is eenvoudig te monteren, configureren en beheren. Het systeem maakt gebruik van centrale videoanalyse voor maximale precisie, efficiëntie en schaalbaarheid. De applicatie ondersteunt meerdere detectiescenario's, waaronder verschillende vormen van detectie van ongeoorloofde toegang en rondhangen. Het systeem voldoet aan de hoge eisen van locaties waar perimeterbeveiliging van groot belang is, zoals bij energiecentrales, chemische fabrieken en veeleisende plekken waarbij de fysieke toegangscontrole moet worden uitgebreid met betrouwbare toegangsdetectie.

"Schaalbaarheid is één van de belangrijkste uitdagingen bij strenge toegangsbeveiliging. Soms heb je 10 camera's nodig, soms wel 100”, legt Peter Friberg uit, directeur Solution Management bij Axis Communications. "Omdat de analyses in de daadwerkelijke camera's plaatsvinden, kan het materiaal worden verwerkt zonder een centrale server. Daardoor is het systeem bijzonder schaalbaar, aangezien de bestaande hardware niet opnieuw hoeft te worden ingericht of moet worden vervangen zodra er een nieuwe camera aan het netwerk wordt toegevoegd."

De applicatie bevat handige beheer- en installatievoorzieningen die vanuit één interface kunnen worden gebruikt. De speciale, gebruiksvriendelijke ontwerptool maakt de eerste inrichting en installatie van het systeem heel eenvoudig. Met de centrale beheerinterface kan de gebruiker alle camera's met analyse configureren en beheren aan de hand van efficiënte groepsinstructies. Daarnaast verschijnt er een grafische indicatie van de detectieafstand van de camera's, waardoor eventuele blinde hoeken effectief kunnen worden weggenomen. Zo weet de gebruiker zeker dat de toegang volledig wordt beschermd, met de hoogste mate van precisie en consistentie.

AXIS Perimeter Defender is gebaseerd op de bewezen technologie van Digital Barriers, een bedrijf met veel ervaring op het gebied van bewakingsanalyse.

AXIS Perimeter Defender is gecertificeerd voor bewaking in steriele zones door i-LIDS®, de Britse norm voor videoanalysesystemen die is ontwikkeld met het Britse Centre for the Protection of National Infrastructure.
AXIS Perimeter Defender is vanaf het tweede kwartaal van 2016 via de distributiekanalen van Axis verkrijgbaar tegen een aanbevolen prijs van USD 299 per camera. Axis biedt een gratis proefperiode van 60 dagen aan. Zie voor meer informatie http://www.axis.com/products/axis-perimeter-defender.

Simon Mestdagh

content manager

Axis Communications

Edwin Roobol

Regional Director Middle Europe

Axis Communications

Axis Communications biedt intelligente beveiligingsoplossingen aan voor een slimmere en veiligere wereld. Als wereldwijde marktleider in netwerkvideo, zet Axis de toon in de sector door het lanceren van innovatieve en kwalitatief hoogstaande netwerkproducten -gebaseerd op een open platform -, via een globaal partnernetwerk. Axis ontwikkelt lange termijn relaties met haar partners en voorziet hen van de nodige kennis en kwalitatieve netwerkproducten in zowel bestaande als nieuwe markten.

Axis heeft wereldwijd meer dan 2.100 toegewijde werknemers met vestigingen in meer dan 50 landen en een samenwerking met ruim 80.000 partners. Axis is opgericht in 1984 in Zweden en staat genoteerd op de NASDAQ Stockholm onder de beurscode AXIS.