Atos kondigt Open Hybrid Cloud oplossing aan voor ondernemingen die overstappen op Google Cloud

17-04-2019

Zaventem, 17 april, 2019 –  Atos, wereldleider in digitale transformatie, kondigt de Open Hybrid Cloud aan, een volledig beheerde, on-premise oplossing die bedrijven progressief ondersteunt bij de overgang van hun activiteiten naar cloud-native. Aangezien deze oplossing ook belangrijke componenten van Google Cloud Anthos integreert, wordt de invulling van een hybride cloud-strategie voor ondernemingen eveneens versneld.

Open Hybrid Cloud is de hybride cloud-omgeving van Atos die gebaseerd is op Anthos, en de open source-platformen Kubernetes¹ en OpenStack². Deze oplossing van Atos zal klanten helpen om hybride cloud-oplossingen in te voeren om zo hun operationele efficiëntie te verhogen en toepassingen sneller te kunnen uitrollen.

Beveiligde cloud-native operaties met geïntegreerde AI

Deze volledig beheerde, on-premise, private cloud-oplossing maakt het voor bedrijven mogelijk om met optimale beveiliging en bescherming op de cloud over te schakelen. De Open Hybride Cloud-oplossing van Atos voegt bovendien de mogelijkheden van de ‘Infrastructure-as-a-service’ (IaaS) van Atos toe aan Anthos. Het wordt mogelijk om Kubeflow³op locatie te gebruiken en om voordeel te halen uit de expertise van Google Cloud op het vlak van Artificiële Intelligentie (AI) en Machine Learning (ML).

Beveiligde Hybride Cloud

Atos gebruikt z’n expertise voor cloud-orkestratie en management, alsook voor beveiliging en bescherming, waarbij tegemoet wordt gekomen aan de vereisten op het gebied van toegang en controle, opgelegd door Europese en globale wetgevingen. Atos is een wereldleider in Managed Security Services (MSS). Zijn oplossingen voor modulaire identiteiten en beheer van toegang – alsook encryptieproducten op militair niveau – maken het voor bedrijven mogelijk om de soevereiniteit over hun eigen gegevens te behouden, wat de beveiliging en het vertrouwen in hun bedrijfsprocessen vergroot, net als de diensten en toepassingen die hen ondersteunen.

“Open Hybrid Cloud van Atos versnelt het pad voor nieuwe hybride cloud-mogelijkheden die met Anthos werken. Het stelt bedrijven in staat om van twee aanbiedingen te profiteren, en voordeel te halen uit wendbaarheid, snelle inzetbaarheid, flexibiliteit en kostoptimalisatie. Allemaal op een beveiligd, beheerd platform”, zegt Eric Grall, Senior Executive Vice President, Global Operations bij Atos.

We zijn verheugd dat Atos nu al diensten en oplossingen op Anthos bouwt. Klanten zullen kunnen profiteren van de technologie van Google Cloud, inclusief Anthos, alsook van de ervaring van Atos op het vlak van transformatie van ondernemingen”, zegt Kevin Ichhpurani, Corporate Vice President, Global Partners & Ecosystem bij Google Cloud.

Sinds de start van de globale samenwerking met Google vorig jaar heeft Atos al meerdere klanten voor Google Cloud laten tekenen, waaronder wereldwijde bedrijven in de industrie, farmaceutica, telecommunicatie en de broadcastsector.

Beschikbaarheid

Open Hybrid Cloud is nu beschikbaar in beta. Verwacht wordt dat het in de tweede helft van 2019 algemeen beschikbaar zal zijn.

***

¹Kubernetes is een open source container-orkestratiesysteem, ontwikkeld door Google en nu onderdeel van de Cloud Native Computing Foundation.

²OpenStack is een gratis en open-source softwareplatform voor cloud computing, meestal ingezet als ‘infrastructure-as-a-service’ (IaaS), waarbij virtuele servers en andere middelen voor klanten beschikbaar worden gemaakt.

³Kubeflow is een open source Kubernetes-native platform voor ontwikkeling, orkestratie, uitrollen en runnen van schaalbare en draagbare werklast op het vlak van machine learning.

Aafke Buyl

Public Relations Officer

Atos

Sacha Klingeleers