Newsroom

 

Je mag naar Parijs!


Met die boodschap werd ik een tijdje geleden warm onthaald op kantoor. Het fijne aan een job als PR Consultant is dat je klanten zo af en toe events of bijeenkomsten in het buitenland organiseren en dat je dan de kans krijgt om je koffers te pakken. 

Dit keer dus met de Thalys richting Parijs voor de PR All Agency Summit van VMware, wereldwijd marktleider in virtualisatie. De hoogmis voor alle PR agencies van VMware en dat op het Parijse kantoor in de wijk ‘La Defense’. Het was even zoeken voor de taxichauffeur -de rit duurde verdacht lang en we kwamen wel drie keer op hetzelfde punt voorbij- , maar eens aangekomen op de 28e verdieping van de ‘Tour Franklin’ was het zicht op de stad adembenemend. 

Na een snelle hap en wat kennismaken met Zweedse, Tsjechische en Deense collega’s zocht ik me een plaatsje in de dicht bevolkte meeting room voor een namiddag presentaties kijken en beluisteren. Ondertussen merkte ik ook mijn Nederlandse collega’s Winnie en Annerieke op. We hadden op dezelfde Thalys moeten zitten, maar treinen en stiptheid, je weet hoe dat gaat... Naar het einde van de lange, maar informatieve namiddag zou je verwachten dat we allemaal zouden ingedommeld zijn, maar dat was buiten het communicatieteam van VMware gerekend. Ze bedachten namelijk een ‘Europe got talent’ -competitie voor ons. 

Er was ons vooraf gevraagd om in 60 seconden je eigen land voor te stellen en aan te tonen waarom je land de competitie zou moeten winnen. Ik had voor de gelegenheid het plan opgevat om mijn verhaal op te hangen aan de politieke situatie van België en de link naar bierpralines. En ja, die link is er wel degelijk. Gebruik je verbeelding zou ik zeggen :-) Wat een opluchting dus toen bleek dat mijn kostbare chocolaatjes met geestrijke vulling hun tocht door tropische temperaturen hadden doorstaan. Er werd gelachen met mijn presentatie, maar vooral met graagte geproefd van onze Belgische nationale delicatessen. Dat was alvast een schot in de roos .... dacht ik dan. Maar dat was buiten mijn Russische collega’s gerekend. Zij maakten zowaar eigenhandig een serie VMware branded - babouchka’s, Russische popjes die van groot naar klein in elkaar passen. Een verdiende winnaar dus! Over onze uitstap in het Parijse nachtleven die daarop volgde zal ik niet te ver uitweiden. Een Latino Bar, Salsa, Mochito’s... 

Het hoeft dan ook niet te verbazen dat er de volgende ochtend bijzonder weinig volk aan het ontbijt zat. Buiten Nederland en België, was ook de UK en Denemarken wakker en zag ik op de valreep ook nog Tsjechië en Duitsland een croissantje met jus d’orange verorberen. Van alle anderen geen spoor. Tijdens alweer een reeks presentaties hadden sommigen duidelijk last om de avond voordien verwerkt te krijgen, maar na een stevige lunch was iedereen klaar voor de afsluitende brainstorm sessies. Die waren heel boeiend en een gelegenheid om onze behoeften te kunnen uiten, wat altijd goed is. Het was fijn om eindelijk een gezicht te kunnen plakken op de mensen met wie ik al een tijdje belde, mailde en conference call-de. En ik weet nu natuurlijk àlles over VMware, virtualisatie, cloud computing en desktopvirtualisatie. :-) 

Merci VMware!

Share now