Wouter Martens wordt CTO iCapps
08/03/2018
Om zijn groeistrategie te bestendigen heeft iCapps, het Belgische digitale agency, Wouter Martens aangesteld als nieuwe CTO.

Wouter Martens startte zes jaar geleden bij iCapps en doorliep verschillende functies. Hij startte als iOS ontwikkelaar, was nadien functioneel analist en product owner voor onder meer CityLife (nu bekend als Joyn), en groeide door tot business unit manager voor het web team.

Kwaliteitsbewaking, zowel intern als extern

In zijn nieuwe functie als CTO zal Wouter overkoepelend ondersteuning geven aan de verschillende teams. Wouter Martens: “Ik zie mijn rol horizontaal over de organisatie heen, waarbij de verschillende ontwikkelteams een soort interne klanten zijn voor mij. Mijn focus ligt in eerste instantie op het bewaken van de kwaliteit van onze afgeleverde projecten. Daarnaast zal ik onze salesafdeling technologische ondersteuning geven en hen bijstaan bij het conceptueel denken bij klanten. Dat is een zeer belangrijke eerste stap bij het ontwikkelen van digitale platformen.

Bovendien is er een belangrijke taak voor Wouter weggelegd om als bedrijf alle technologische ontwikkelingen op de voet te blijven volgen. Dat betekent enerzijds uit het uitwerken van een innovatie roadmap en anderzijds het zoeken en overtuigen van klanten die als pionier de meerwaarde van die nieuwe technologieën willen ervaren.

Belangrijke focus: nieuwe mensen

Olivier Dupont, Managing partner bij iCapps en voormalig CTO, heeft het volste vertrouwen in Wouter Martens. “iCapps telt vandaag een 70-tal medewerkers. Wouter heeft ervaring op alle fronten binnen ons bedrijf en hij is dankzij zijn technische achtergrond een grote meerwaarde voor de verschillende teams. De rol van CTO is een logische stap, en we zijn ervan overtuigd dat hij binnen deze functie nog meer zal kunnen bijdragen aan het succes van ons bedrijf. Zelf ga ik me meer focussen op HR, want de juiste mensen vinden is in de huidige markt essentieel om verder te groeien.

De ambitie van iCapps op middellange termijn is in de breedte groeien door partnerships aan te gaan met klanten, en samen met hen een digitaal traject uit te stippelen dat verder gaat dan losstaande projecten. “Daarvoor zijn we constant op zoek naar zowel jonge als ervaren talenten. Een stuk van mijn taak zal erin bestaan om ook Olivier te ondersteunen op vlak van HR. Om nieuwe mensen aan te trekken is het volgens mij heel belangrijk om het contact met scholen te intensifiëren door onder meer onderzoeksprojecten te ondersteunen”, aldus Wouter Martens.

Whizpr
Lien Brusselmans
Content Manager
iCapps
Niels Leunen
Founding Partner
iCapps
iCapps helpt organisaties en bedrijven ontdekken wat de noden van hun gebruikers zijn en bouwt digitale oplossingen op maat. Van strategisch advies en moeiteloos cross-platform development (mobiel, web, desktop) tot aantrekkelijke gebruikersomgevingen. We zijn voorvechters van het gebruik van cutting edge technologie om de gebruikerservaring te optimaliseren en organisaties klaar te stomen voor de toekomst.

Met een team van meer dan 70 digitale experten helpen we dagelijks tientallen klanten. Hun ervaringen en noden zijn onze drijfveer en inspiratie om innovatieve producten te bouwen en gerichte adviezen te verlenen. Wij zijn steeds op zoek naar collega’s om ons fantastisch team te versterken en zelf te ervaren hoe het is om mee te werken aan oplossingen voor miljoenen eindgebruikers.

Enkele van de merken en organisaties waar wij mee samenwerken: Telenet, Belfius, Keytrade, Connective, bol.com, Bolero, Mediahuis, Kinepolis, …