» Back to the pressroom

VMware transformeert security voor apps die draaien op VMware vSphere-gebaseerde infrastructuren en cloud-omgevingen

30/08/2017

VMware AppDefense biedt intrinsiek, intent-based en applicatie-focused security-model

VMworld, Las Vegas / Zavemtem - VMware, Inc. (NYSE: VMW) kondigt een revolutionaire oplossing aan voor de beveiliging van applicaties binnen gevirtualiseerde of cloud-omgevingen: VMware AppDefense. Deze nieuwe beveiligingsoplossing maakt gebruik van de virtuele infrastructuur om draaiende applicaties te monitoren en deze te vergelijken met de staat waarin ze zouden moeten verkeren. De oplossing detecteert aanvallen die de applicaties proberen te manipuleren en automatiseert de reactie hierop. Ook kondigt VMware integraties aan met oplossingen van derden waardoor het partner-ecosysteem gebruik kan maken van de applicatie-visibiliteit en response-orchestratie die AppDefense biedt.

Een intent-based security-model wordt mogelijk gemaakt door:

het verhoogde gebruik van automation bij applicatie- en infrastructuur-provisioning;

 het gebruik van applicatie-frameworks die een uitgebreider en deskundiger beeld geven van de intended state;

 machine learning die kan redeneren over de staat en het gedrag binnen grotere populaties;
 en de verhoogde inzet van virtualisatie en de cloud voor betere applicatie-context en -isolatie.

Het gebruik van vSphere geeft AppDefense enkele ongekende eigenschappen. Allereerst is het in staat de rijke applicatie-context te zien, zowel run state als provisioned state. Ten tweede kan het de hypervisor gebruiken om een beschermde zone te creëren waarin de intended state kan worden opgeslagen en runtime-gedrag kan worden gemonitord. Ten derde kan het vSphere en NSX gebruiken voor het automatiseren en orchestreren van de response. Resultaat hiervan is dat AppDefense het aanvalsoppervlak significant verkleint, threat-identificatie en response efficiënter maakt en een flexibeler DevOps-vriendelijk security-model creëert.

“Signature-based beveiliging alleen is steeds minder effectief als bescherming tegen moderne malware-dreigingen”, zegt Christopher Frenz, Director of Infrastructure and Head of Security, Interfaith Medical Center. “Het effectief bestrijden van malware vereist een uitgebreide beveiligingsaanpak, zoals ook beschreven in de OWASP Anti-Ransomware Guide. Applicatie-whitelisting en netwerksegmentatie zijn een belangrijk onderdeel van een goede beveiligingsstrategie en dit zijn mogelijkheden die VMware AppDefense en NSX bieden.”

AppDefense stelt klanten in staat de effectiviteit van de bestaande security-controls te verbeteren. Endpoint-beveiliging, Security Information en Event Management (SIEM) en Security Operations Center Analytics zijn in staat te integreren met AppDefense voor ongekende applicatie-context, het gebruikmaken van virtuele infrastructuren voor remediation en de bescherming van hun eigen positie op het endpoint. Managed Security Service Providers kunnen nieuwe datacenter- en cloud-beveiligingsoplossingen bouwen rondom AppDefense. Initiële partners voor AppDefense zijn:

• IBM Security: AppDefense is voornemens te integreren met IBM's QRadar security analytics-platform, waardoor beveiligingsteams in staat zijn geavanceerde en insider-dreigingen te begrijpen en erop te reageren, zowel on-premises als binnen cloud-omgevingen als IBM Cloud. De integratie wordt geleverd als een app via de IBM Security App Exchange en biedt gezamelijke klanten meer inzicht en controle over gevirtualiseerde workloads zonder dat deze op uiteenlopende security-tools moeten draaien. Dit helpt organisaties hun bedrijfskritische gegevens veilig te stellen en compliant te blijven.

• RSA: RSA NetWitness Suite werkt samen met AppDefense en gebruikt het voor diepere applicatie-context binnen het virtuele datacenter, response automation/ orchestration en inzicht in applicatieaanvallen. RSA NetWitness Endpoint werkt samen met AppDefense om procedures voor verdacht gedrag te inspecteren en beveiligingsanalisten of AppDefense-beheerders in staat te stellen kwaadaardig gedrag te blokkeren, voordat het impact heeft op het bredere datacenter.

• Carbon Black: AppDefense maakt gebruik van Carbon Black reputation-feeds om te helpen bij het beveiligen van gevirtualiseerde omgevingen. Door gebruik te maken van de reputation-classificatie van Carbon Black kunnen beveiligingsteams sneller alerts interpreteren door automatisch te bepalen welke gedragingen extra verificatie nodig hebben en welke vooraf kunnen worden goedgekeurd.

• SecureWorks: SecureWorks ontwikkelt een nieuwe oplossing die AppDefense gebruikt. De nieuwe oplossing maakt deel uit van het SecureWorks Cloud Guardian-portfolio en zal beveiligingsdetectie, -validatie en -responsmogelijkheden bieden binnen virtuele omgevingen. Deze oplossing maakt gebruik van wereldwijde Threat Intelligence van SecureWorks, waardoor organisaties het ontwikkelen, afstemmen en handhaven van security-policies voor hun virtuele omgeving kunnen overlaten aan een team van experts met bijna twee decennia ervaring in managed services.

• Puppet: Puppet Enterprise is geïntegreerd met AppDefense en biedt inzicht in de gewenste configuratie van VM's, waardoor onderscheid kan worden gemaakt tussen geautoriseerde wijzigingen en kwaadaardig gedrag.

Prijs en beschikbaarheid
VMware AppDefense is in eerste instantie per direct beschikbaar in de VS voor klanten die gebruikmaken van VMware vSphere 6.5. AppDefense is geprijsd per abonnement op 500 USD MSRP per CPU per jaar. Meer informatie is te vinden op http://cloud.vmware.com

VMworld Nieuws Logo

Chris Van den Broeck

Senior Advisor Integrated Communications
E-mail Twitter LinkedIn

Ann Steyaert

Marketing manager BeLux

VMware

VMware, wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en zakelijke mobiliteit, helpt klanten hun digitale transformatie te versnellen om concurrentieel te zijn in de snel veranderende markt van vandaag. VMware stelt organisaties in staat een software-defined aanpak van business en IT te beheersen met zijn cross-cloud-architectuur en oplossingen voor het datacenter, mobiliteit en security. VMware behaalde in 2016 een jaaromzet van 7,09 miljard dollar, is gevestigd in Palo Alto en heeft meer dan 500.000 klanten en 75.000 partners wereldwijd. Om de Benelux-markt te bedienen, heeft VMware kantoren in Utrecht, Brussel en Cork. Kijk voor meer informatie op www.vmware.com/be.