» Back to the pressroom

VMware helpt klanten slagen in een multi-cloud wereld

29/08/2017

Uitbreiding cloud-aanbod stelt klanten in staat applicaties te draaien, beheren, verbinden en beveiligen over verschillende clouds en devices

Las Vegas,/ Zavemtem - VMware, Inc. (NYSE: VMW) kondigt tijdens VMworld US 2017 (28-31 augustus) een uitbreiding aan de producten en diensten die deel uitmaken van VMware Cloud en die beschikbaar zijn via VMware en zijn partners. Het nieuwe en geüpdate aanbod dat vandaag wordt aangekondigd, omvat:

● VMware Cloud on AWS, dat in eerste instantie beschikbaar is in de AWS U.S. West (Oregon)-regio

● Nieuwe VMware Cloud Services die end-to-end inzicht geven in gebruik, kosten en netwerken, met consistente networking en security over verschillende public cloud- en on-premises-omgevingen

● Nieuwe VMware Cloud Provider-diensten en uitgebreid partneraanbod gebaseerd op VMware Cloud Foundation

● Uitgebreide VMware NSX-ondersteuning voor networking en security voor clouds en cloud-native apps

● Nieuwe VMware Cloud Provider Innovations waaronder VMware vCloud Director 9.0

Naarmate organisaties de voordelen beginnen te ervaren van hun specifieke digitale transformatie, helpt VMware klanten bij deze reis met cloud-, mobile- en security- software en diensten die hen in staat stelt precies te bouwen wat zij nodig hebben, op de manier waarop zij het nodig hebben, nu en in de toekomst.

VMware Cloud on AWS nu beschikbaar
VMware kondigt de eerste beschikbaarheid van VMware Cloud on AWS aan in de AWS U.S. West (Oregon)-regio. VMware Cloud on AWS brengt VMware’s enterprise-grade software-defined datacenter-technologie naar de AWS-cloud en stelt klanten in staat applicaties te draaien in VMware vSphere-gebaseerde private, public en hybrid cloud-omgevingen, met geoptimaliseerde toegang tot AWS-diensten. IT-teams beheren hun cloud-gebaseerde resources met herkenbare VMware-tools, aangezien het als on-demand dienst door VMware wordt geleverd, verkocht en ondersteund. VMware Cloud on AWS wordt aangedreven door VMware Cloud Foundation en levert een complete set aan software-defined diensten voor compute, storage, networking en security in één geïntegreerde stack die draait op een elastische, bare-metal AWS-infrastructuur. Lees de VMware Cloud on AWS-aankondiging hier.

Beheer, beveilig, monitor en automatiseer cloud-infrastructuur en -applicaties
VMware Cloud Services bieden een uniforme aanpak om end-to-end inzicht te verkrijgen in gebruik, kosten en netwerkverkeer en leveren consistente security over verschillende public cloud- en on-premises-omgevingen. VMware biedt IT-organisaties de wendbaarheid en flexibiliteit door hen in staat te stellen meerdere clouds te beheren en beveiligen. Vandaag kondigt VMware zijn initiële set Cloud Services aan:

● VMware AppDefense: een datacenter endpoint security-oplossing die applicaties beschermt door applicatiecontrole, threat detection en response-mogelijkheden te embedden in VMware vSphere-gebaseerde omgevingen waarin applicaties en data zich bevinden. Door gebruik te maken van vSphere, verkrijgt AppDefense goed inzicht in de intended state en daadwerkelijk gedrag van applicaties die draaien op virtuele machines en kan het ongeautoriseerde veranderingen detecteren en erop reageren. VMware helpt IT security te transformeren door verder te bouwen op een basis van virtualisatie en te bewegen naar een nieuwe security-architectuur die intent-based en applicatie-focused is. Lees de AppDefense-aankondiging hier.

● VMware Cost Insight: een dienst voor het monitoren en optimaliseren van de kosten voor public en private clouds die IT helpt cloud-uitgaven te analyseren, besparingskansen te vinden en inzichten van de kosten van diensten te communiceren naar de business. Met VMware Cost Insight krijgen gebruikers inzicht in de totale cloud-kosten en in de grootste kostenposten. De dienst biedt een gedetailleerd inzicht in de public en private cloud gerelateerde kosten, zodat IT-leiders investeringen in strategische bedrijfsprioriteiten kunnen plannen en daarin kostentransparant kunnen zijn. Lees hier meer over VMware Cost Insight.

● VMware Discovery: een geautomatiseerde inventarisatiedienst die cloud-inzicht verbeterd en shadow IT in bedwang houdt door geïnventariseerde informatie en cloud-accounts van meerdere clouds samen te brengen. Zo wordt het gemakkelijker voor IT om workloads die vanuit de organisatie worden geïmplementeerd te zoeken en te identificeren. Door gebruik te maken van native cloud tags en eigenschappen die op voorhand zijn geïdentificeerd, kunnen klanten cloud-resources groeperen, zelfs als deze zich over meerdere clouds uitstrekken. Dankzij betere organisatie van cloud-resources, stelt VMware Discovery organisaties in staat deze in lijn te brengen met de behoeften vanuit de business. Lees hier meer over VMware Discovery.

● VMware Network Insight: een netwerk- en security-analysedienst speciaal ontworpen voor public clouds en software-defined datacenters. Network Insight biedt uitgebreid inzicht in het netwerk en in details de verkeersstromen om cloud security-planning mogelijk te maken en problemen in het netwerk te kunnen oplossen. Het beheer van VMware NSX wordt gemakkelijker dankzij best practices, een intuïtieve UI en zoekmogelijkheid, waardoor het gemakkelijker wordt voor cloud-beheerders om NSX-implementaties op schaal te beheren en problemen op te lossen waar nodig. Lees meer over Network Insight in dit blog.

● VMware NSX Cloud: een dienst die consistente networking- en security-mogelijkheden biedt voor applicaties die draaien in meerdere private en public clouds, via één beheerconsole en gemeenschappelijke API. Security-beleid op basis van microsegmentatie hoeft maar één keer gedefinieerd te worden en te worden toegepast op applicatie-workloads die overal kunnen draaien - in virtuele cloud-netwerken, regio’s, beschikbaarheidszones - in meerdere clouds. Overlay networking biedt preciezere controle over topologieën, verkeersstromen, IP-adressen en protocollen die gebruikt worden in public clouds. De consistentie en controle die NSX Cloud levert, stelt cloud-IT in staat operations te schalen en vereenvoudigen, standaardisatie en compliancy te verbeteren en OPEX te verlagen voor applicaties die draaien in public clouds. Lees hier meer over VMware NSX Cloud.

● Wavefront by VMware: een metrics monitoring- en analytics-platform dat kan omgaan met de hoge vereisten van moderne cloud-native applicaties. De snelheid, schaal en flexibiliteit van Wavefront by VMware biedt DevOps en ontwikkelteams onmiddellijk inzicht in de prestaties van veelgebruikte cloud-native-diensten. De bijbehorende analytics, query-gedreven alerts, interactieve visualisaties, open API en integraties, allemaal gebaseerd op een schaalbare time-series database, leveren ‘one pane of glass’-zichtbaarheid om DevOps-teams te helpen afwijkende prestaties op te sporen en tegelijkertijd hoge beschikbaarheid van belangrijke cloud-diensten mogelijk te maken. Ontwikkelaars kunnen de analytics van Wavefront by VMware zelf aanpassen naar de specifieke behoeften van hun code, terwijl ze inzicht hebben in het gedrag van hun productie. Lees meer over Wavefront.

Het meest succesvolle netwerk van cloud providers ter wereld
Meer dan 4300 VMware Cloud Providers (voorheen bekend als het vCloud Air Network) bieden vanuit het VMware Cloud Provider-programma op maat gemaakte cloud-oplossingen en -diensten in meer dan 110 landen. VMware levert continue innovatie voor Cloud Providers, zoals vCloud Director, VMware NSX, VMware vCloud Availability voor cloud-gebaseerde DR-as-a-service en VMware Certified Reference Designs om voor partners diensten mogelijk te maken die omzet genereren en differentiatie verbeteren. De nieuwste release van VMware vCloud Director 9.0 maakt gemakkelijk en intuïtief cloud-gebruik mogelijk voor VMware-klanten en biedt eenvoudige en veilige migraties van vSphere-workloads naar de VMware Cloud Provider Clouds. Nieuwe VMware Certified Reference Designs for Cloud Providers helpen de OPEX te verlagen en time-to-revenue te verbeteren. Lees dit VMware vCloud Director klantverhaal.

Beschikbaarheid

● VMware Cloud on AWS is in eerste instantie beschikbaar in de AWS US West (Oregon)-regio
● VMware Cloud Services inclusief VMware Discovery, VMware Cost Insight, VMware Network Insight, VMware NSX Cloud, Wavefront by VMware en VMware AppDefence zijn in eerste instantie in de VS beschikbaar. Bekijk de website.
● VMware vCloud Director 9.0 wordt algemeen beschikbaar in Q3 FY2018

VMworld Nieuws Logo

Chris Van den Broeck

Senior Advisor Integrated Communications
E-mail Twitter LinkedIn

Ann Steyaert

Marketing manager BeLux

VMware

VMware, wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en zakelijke mobiliteit, helpt klanten hun digitale transformatie te versnellen om concurrentieel te zijn in de snel veranderende markt van vandaag. VMware stelt organisaties in staat een software-defined aanpak van business en IT te beheersen met zijn cross-cloud-architectuur en oplossingen voor het datacenter, mobiliteit en security. VMware behaalde in 2016 een jaaromzet van 7,09 miljard dollar, is gevestigd in Palo Alto en heeft meer dan 500.000 klanten en 75.000 partners wereldwijd. Om de Benelux-markt te bedienen, heeft VMware kantoren in Utrecht, Brussel en Cork. Kijk voor meer informatie op www.vmware.com/be.