VMware en AWS kondigen initiële beschikbaarheid aan van VMware Cloud on AWS

29-08-2017

● Strategische alliantie tussen private en public cloud-leiders levert naadloos geïntegreerde hybrid cloud
● Early access- en bèta-klanten zijn Brink’s, Cerner, Elemica, MIT, Moody’s, State of Louisiana en Sysco

VMworld 2017, Las Vegas/Zavemtem - VMware, Inc. (NYSE: VMW) en Amazon Web Services, Inc (AWS), een bedrijf van Amazon.com (NASDAQ: AMZN), kondigen de initiële beschikbaarheid aan van VMware Cloud on AWS. Voortvloeiend uit de strategische alliantie zoals aangekondigd in oktober 2016, brengt VMware Cloud on AWS VMware’s software-defined datacenter (SDDC) naar de AWS Cloud, waardoor klanten in staat zijn applicaties te draaien op operationeel consistente, VMware vSphere-gebaseerde private, public en hybrid cloud-omgevingen, met geoptimaliseerde toegang tot AWS-diensten.

VMware Cloud on AWS wordt geleverd, verkocht en ondersteund door VMware als een on-demand, elastisch schaalbare cloud-dienst die barrières voor cloud-migratie en -portability wegneemt, IT-efficiënties vergroot en nieuwe kansen biedt voor klanten om een hybrid cloud-omgeving te gebruiken. Lees meer over VMware Cloud on AWS.

Klanten in verschillende industrieën versnellen de adoptie van AWS Cloud en VMware infrastructuur en velen van hen willen de mogelijkheid hun on-premises datacenteromgevingen naadloos te integreren met AWS met behulp van hun bestaande tools en vaardigheden, binnen een gemeenschappelijke werkomgeving met bekende VMware-software. VMware Cloud on AWS levert dit, met een naadloos geïntegreerde hybrid cloud die on-premises vSphere-omgevingen uitbreidt naar een VMware SDDC dat draait op een AWS elastische, bare-metal infrastructuur.

VMware Cloud on AWS is gebaseerd op VMware Cloud Foundation, het uniforme SDDC-platform dat VMware vSphere-, VMware vSAN- en VMware NSX-virtualisatietechnologieën integreert met VMware vCenter-beheer. Zo kunnen klanten gebruikmaken van bekende VMware-tools om hun applicaties te beheren, zonder daarvoor nieuwe of op maat gemaakte hardware te hoeven aankopen, applicaties te hoeven herschrijven of hun operating model te hoeven aanpassen. Met VMware Cloud on AWS kunnen klanten gebruikmaken van de vele AWS-diensten, waaronder compute, databases, analytics, Internet of Things (IoT), security, mobile, deployment, applicatiediensten en meer.

VMware Cloud on AWS levert het volgende:

● Enterprise-mogelijkheden van VMware SDDC met de flexibiliteit, functionaliteit en operationele expertise van AWS’s leidende public cloud
● Identieke vaardigheden, tools en processen voor het beheren van private en public cloud-omgevingen, zodat klanten profiteren van consistente operations, verbeterde productiviteit en gereduceerde kosten
● Naadloze, snelle en bi-directionele portability van workloads tussen private en public clouds
● Flexibiliteit om te kiezen waar applicaties draaien op basis van bedrijfsbehoeften, en daarbij toegang tot een breed scala aan AWS-diensten en infrastructuur-elasticiteit voor VMware SDDC-omgevingen
● Snelle time-to-value met de mogelijkheid host-capaciteit op of af te schalen in enkele minuten en een volledige VMware SDDC toe te voegen in slechts uren
● De mogelijkheid applicaties te draaien, beheren en beveiligen in een hybride IT-omgeving zonder daarvoor op maat gemaakte hardware te hoeven aanschaffen, applicaties te hoeven herschrijven of operating models te hoeven aanpassen.

De dienst is in eerste instantie beschikbaar in de AWS US West (Oregon)-regio en zal uitbreiden naar wereldwijde AWS-regio’s in 2018. Lees meer in de volledige, Engelstalige aankondiging.

VMworld Nieuws

Chris Van den Broeck

Senior Advisor Integrated Communications

VMware

Ann Steyaert

Marketing manager BeLux

VMware

VMware, wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en zakelijke mobiliteit, helpt klanten hun digitale transformatie te versnellen om concurrentieel te zijn in de snel veranderende markt van vandaag. VMware stelt organisaties in staat een software-defined aanpak van business en IT te beheersen met zijn cross-cloud-architectuur en oplossingen voor het datacenter, mobiliteit en security. VMware behaalde in 2016 een jaaromzet van 7,09 miljard dollar, is gevestigd in Palo Alto en heeft meer dan 500.000 klanten en 75.000 partners wereldwijd. Om de Benelux-markt te bedienen, heeft VMware kantoren in Utrecht, Brussel en Cork. Kijk voor meer informatie op www.vmware.com/be.