Simon Healy versterkt het managementteam van Unisys’ Financial Services-afdeling om de groei in EMEA te ondersteunen
03/05/2018
Healy komt van Aldermore Bank naar Unisys om de strategie voor digitaal bankieren en klantenervaring te helpen sturen

Unisys Corporation (NYSE: UIS) heeft vandaag de benoeming aangekondigd van Simon Healy als Industry Director voor zijn afdeling Financial Services in EMEA. Healy komt bij Unisys om de strategie te helpen sturen voor Unisys’ portfolio rond financiële diensten. Hiertoe horen onder meer bancaire kernactiviteiten, hypotheken en de omni-channel bankoplossing Elevate. Hij zal ook advies verlenen rond digitale transformatie, analytics en managed security-programma’s voor financiële instellingen.

Healy komt van Aldermore Bank, waar hij stichtend lid was en Managing Director of Savings. Hij zal rechtstreeks rapporteren aan Unisys’ wereldwijde leider van de afdeling Financial Services, Eric Crabtree. Voor Aldermore Bank bekleedde Healy leidinggevende posities bij Heritable Bank, Icesave en Capital One, en stond hij mee aan de wieg van verschillende bekroonde innovatieve digitale initiatieven om multi-channel bankieren te ondersteunen en om uitzonderlijke klantenervaringen te realiseren.

Healy licht toe: “Unisys heeft een geweldig portfolio van innovatieve oplossingen voor financiële dienstverlening, en een verbluffend track record op het vlak van bestendigheid, stabiliteit en security. Mijn ervaring heeft me geleerd dat start-ups of niet-traditionele banken bij aanvang vaak in zee gaan met kleine technologiepartners. Zodra hun onderneming gelanceerd is, beseffen ze vaak dat deze partners niet voldoende kunnen meegroeien om de organisatie naar behoren te ondersteunen. Unisys kan wel die schaal en de relevante ervaring bieden waarop financiële instellingen kunnen bouwen, en ik ben uiterst enthousiast dat ik van dit team deel mag uitmaken.

Eric Crabtree zegt: “Simons benoeming illustreert het ingrijpend transformatieve werk dat we verrichten voor financiële instellingen. Als stichter van Aldermore Bank heeft Simon onschatbare ervaring met klanten vergaard, die ons helpt om onze klanten te ondersteunen bij het bereiken van hun doelstellingen. In zijn nieuwe rol zal Simon nieuwe digitale strategieën uitwerken en onze technologiestrategie helpen uittekenen, zodat we een betere klantenervaring kunnen bezorgen aan de banken waarmee we zaken doen.

Noot voor de Redactie

• Meer dan 500 financiële instellingen wereldwijd maken gebruik van Unisys-oplossingen
  • Elke dag wordt meer dan één miljard US dollar verhandeld door een clearing-instelling die van Unisys gebruik maakt
  • Unisys-technologie ondersteunt meer dan 40% van de hypotheekmarkt in het Verenigd Koninkrijk

Andere talen / Autres langues

Whizpr
Eef Leroyx
PR Officer
Unisys Belgium
Unisys is een internationaal IT-bedrijf dat hoogwaardige, op veiligheid gerichte oplossingen maakt voor de meest digitaal veeleisende ondernemingen en overheden wereldwijd. Het aanbod van Unisys omvat beveiligingssoftware- en diensten, digitale transformatie en werkplekdiensten, industrietoepassingen en -diensten en innovatieve bedrijfsomgevingssoftware voor ondernemingen met een intensief computerverkeer. Surf voor meer informatie over hoe Unisys op een veilige manier voor betere resultaten zorgt voor overheden, financiële diensten en de commerciële sector naar www.unisys.com.