» Back to the pressroom

SAS Forum Belux 2017

11/05/2017

Persuitnodiging

Binnen een aantal weken geeft SAS de aftrap van zijn eerste lente-editie van het Belux Forum! Op 12 juni verzamelen honderden analytics-liefhebbers in The Egg in Brussel om ervaringen uit te wisselen, een update te krijgen van de laatste nieuwe trends, en om zich te laten inspireren door boeiende klantenverhalen.

Jeroen Van Godtsenhoven, Ivy Vanderheyden, Gracy Poelman en wij nodigen jou graag uit en stelden alvast een programma samen op jouw maat. Interesse in een bijkomend interview met een van de sprekers? Geef ons zeker een seintje en we bekijken de mogelijkheden.

Waarom zou je langs moeten komen?

1/ Omdat de eerste en - voorlopig - enige cyborg ter wereld aanwezig zal zijn

17u05: Neil Harbisson brengt als het ware het thema ‘experience your new possible’ in de praktijk: met zijn ingeplante antenne is hij de allereerste erkende cyborg, en is hij in staat de realiteit veel breder waar te nemen dan de gewone mens. Hij vertelt onder meer hoe hij via de antenne in staat is om bv kleuren te horen. Je vindt in deze blog al wat meer info. Als je graag een persoonlijk gesprek wil met Neil Harbisson, laat zeker snel iets weten. Er zijn immers slechts een aantal tijdstippen mogelijk.

2/ Omdat SAS in vluchtelingen potentiële data scientists ziet

Een groep van 10 hoogopgeleide niet-EU immigranten volgen al sinds april een intensief trainingsprogramma bij SAS. Tijdens het programma leren de kandidaten data te verwerken en te manipuleren met behulp van SAS-software. Als ze slagen, krijgen ze een officieel certificaat en dus de kans om data scientist te worden.

13u00: persmoment ter introductie van dit project + kennismaking met deze 10 vluchtelingen.

3/ Omdat er tal van interessante klanten/partners/influencers komen spreken

09:30: keynote presentatie van Geert Van Mol, Chief Data Officer van Belfius, over de bedreigingen en opportuniteiten van nieuwe technologie en meer bepaald over de toekomst van analytics.

10:30: Philippe Van Cauteren, directeur van het S.M.A.K over het belang van creativiteit om te innoveren en de rol van creativiteit in moeilijke situaties. Hoe kan kunst een katalysator zijn om mensen te mobiliseren? Ivy Vanderheyden, marketing director bij SAS, linkt kunst ook aan klantenbeleving. Beide hebben zeker nog plannen later dit jaar. Het moment om ze beide even uit te vragen dus ;-).

13:45: Jill Dyche, VP at SAS, over de waarde van analytics voor bedrijven.

13:45: Adele Sweetwood, Sr. VP Global Marketing & Shared Services bij SAS, over haar nieuwe boek ‘The Analytical Marketer - How to transform your marketing organization’.

14:20: Rick Koetsier en Marion Massop van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond hoe het online en offline gedrag van supporters samenbrengt om zo betere beslissingen te nemen.

15:55: Lionel Avot, CEO van What The Shop, over hoe zij fysieke winkels via geo-fencing en analytics helpen een tegengewicht te bieden voor de e-commerce.

15:55: Henk Vandermarliere over hoe Belfius visual analytics inzet voor een betere enterprise reporting.

16:30: Marc De Coninck, Directeur Finance Transformation bij Baloise Insurance komt vertellen over het Anabel programma dat ze volop aan het bouwen zijn voor een betere Data Governance en toekomstgerichte geavanceerde analyse en rapportering.

4/ Omdat er ruimte voor discussie is

14:20: GDPR discussie olv Chief Privacy Strategist Kalliopi Spyridaki

14:20: CDO discussie olv Philippe Van Impe van de Brussels Data Science Community

Helemaal overtuigd?

Registreer via mail naar elke@whizpr.be en we zien elkaar op maandag 12 juni in The Egg, Barastraat 175, 1070 Brussel (vlakbij station Brussel-Zuid). En volg Twitter (#SFBL17) voor alle SAS Forum updates

Groetjes,

Gracy Poelman, SAS
Elke De Ridder, Whizpr

Elke De Ridder

Director Integrated B2B Communications
E-mail Twitter LinkedIn

Gracy Poelman

E-mail Twitter LinkedIn

SAS

SAS is marktleider in analytics. Het bedrijf biedt software en service oplossingen voor innovatieve analytics, business intelligence en databeheer zodat klanten – nu al op meer dan 80.000 locaties - betere en snellere beslissingen kunnen nemen. Al sinds 1976 levert SAS haar klanten wereldwijd 'THE POWER TO KNOW’.