» Back to the pressroom

Renson en Nanopixel openen de eerste volledig virtuele showroom van België

08/02/2017

Waregem,  8 februari 2017, - Nanopixel, Belgische marktleider op vlak van high end 3D visuals en pionier op vlak van virtual reality en digital customer experiences, stelt vandaag officieel de eerste virtuele showroom voor. Deze werd ontwikkeld voor Renson, wereldwijd trendsetter in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen. Het resultaat is een “Experience Box” waar klanten in een real time omgeving alle Renson producten kunnen ontdekken, beleven, kiezen en configureren. Een wereldprimeur.

Met een portfolio van meer dan 700 producten beschikt Renson vandaag over vele duizenden vierkante meters aan showrooms. Het is voor de Renson-dealers, die zich over de hele wereld bevinden, niet mogelijk om dit enorme productgamma in hun toonzalen opgesteld te krijgen. Bovendien ondervond men dat klanten vaak moeite hadden om zich de producten en hun werking voor te stellen in hun eigen thuissituatie. Daarom werd in samenwerking met Nanopixel de Renson Experience Box ontwikkeld: de eerste virtuele showroom van het land en een wereldprimeur.

Oplossing op maat
De Experience Box is een virtuele belevingsruimte van 3 bij 2,5 meter waarin klanten alle outdoor- en zonweringsproducten uit het Renson-assortiment in 3D kunnen ontdekken. Dankzij de talloze configuratiemogelijkheden, krijgen ze in real time een eerste blik op het mogelijke eindresultaat, waar ze vervolgens ook virtueel in kunnen rondwandelen. Verdelers hoeven dankzij de Experience Box voortaan niet langer alle demo-modellen uit te stallen. Bovendien blijft het digitale productaanbod steeds up-to-date dankzij de regelmatige software updates die automatisch worden uitgevoerd.

“Renson wil niet alleen innovatief zijn in de ontwikkeling van nieuwe producten, maar wil ook trendsetter zijn in de manier waarop we dat productgamma aan eindklanten voorstellen”, onderstreept Pieter Lecluyse, marketing manager bij Renson, het belang van de Experience Box. “Via de realtime rendering-software simuleren we de integratie van onze producten naar wens van de klant. Dit is uniek in onze sector, maar voor ons uiterst belangrijk omdat we de high-end producten die we ontwikkelen ook op een gelijkwaardige manier willen voorstellen. Met onze Renson Experience box, kan iedere Renson ‘Ambassador’ dan ook beschikken over de grootste Renson showroom van het land”.

Dietrich De Blander, CEO van Nanopixel vertelt: “Dankzij het grote scherm is de beleving erg intens. Bij de ontwerpfase was er veel aandacht voor de invloeden van zowel natuurlijk zonlicht als kunstlicht. We zijn erin geslaagd een sfeervolle omgeving te creëren, die de Renson producten tot leven brengen. De Experience Box is bovendien zo compact ontworpen dat die ook gemakkelijk en snel op te zetten en af te breken is. Daardoor kan die ook probleemloos gebruikt worden op beurzen of andere events.”

De keuze is aan de klant
Uit vier vooraf gedefinieerde modellen van huizen, kiest de klant zelf de stijl die het best overeenkomt met de eigen woning. Voor wie nog meer in detail wil gaan, is er een gevelconfigurator waar de afmetingen minutieus worden ingesteld.

Alle oplossingen van de Renson Experience Box zetten het comfort van de klant centraal. In tegenstelling tot het traditioneel verkooppraatje, waar veel mensen een hekel aan hebben, vormt het gesprek in de Renson Experience Box een waardevolle begeleiding in het complete keuzeproces. Het doel? Samen tot een oplossing op maat komen. Nadat de klant alle producten heeft verkend en vergeleken, geconfigureerd naar eigen smaak, weet die ook precies wat bijvoorbeeld de impact is op de lichtinval tot in de woonkamer toe. Het eindresultaat is dan ook exact wat de klant wil.

Heb je interesse om je eigen terrasoverkapping virtueel te plannen? Ontdek de Renson Experience toepassing op groot scherm tussen 16 en 26 februari op de Renson stand 215 in Paleis 1 op Batibouw.

Images Logo

Simon Mestdagh

Content Manager
E-mail Twitter LinkedIn

Elia Baele

E-mail Twitter LinkedIn

Nanopixel

Nanopixel is een jong en innovatief bedrijf, 100% Belgisch, en een marktleider op vlak van high end 3D visuals en virtual reality experiences. Nanopixel ontwikkelt high-end, fotorealistische VR experiences op maat van de klant over diverse sectoren heen. Allemaal met één doel voor ogen: de limieten van de verbeelding tarten met grensverleggende VR experiences. Meer info op www.nanopixel.be

Over Renson

‘Creating Healthy Spaces’ … zo luidt de baseline van Renson. Als trendsetter in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen stelt dit dynamisch familiebedrijf dan ook alles in het teken van een gezonde en comfortabele leef- en werkomgeving. Door sterk in te zetten op innovatie, communicatie en internationalisatie zit Renson de toekomst op de hielen, steeds met de focus op een gezond en comfortabel binnenklimaat in woningen, appartementen, kantoren, scholen en zorginstellingen. De nadruk ligt op duurzame totaalconcepten, die tegemoet komen aan de behoeften op het vlak van comfort en welbehagen, energiezuinigheid, akoestiek en design.

Contact Renson:
Roel Berlaen, 0477/81 12 88 –