» Back to the pressroom

Share now


Met overname TeamUltra wordt Computacenter één van de grootste ServiceNow Partners in Europa

06/04/2017

De overname geeft Computacenter toegang tot de meest ervaren ServiceNow specialisten en biedt bijkomende ondersteuning aan klanten voor hun digitale transformatie.

Computacenter, toonaangevend Europees leverancier van diensten voor de IT-infrastructuur, heeft vandaag de overname van Service Management bedrijf TeamUltra aangekondigd, een ServiceNow Gold Services Partner. Deze aankoop betekent dat Computacenter nu één van de leiders is binnen het ecosysteem van ServiceNow diensten. Hierdoor heeft het bedrijf toegang tot de meest ervaren ServiceNow specialisten in Europa, met meer dan 600 projecten en toepassingen.

Onze strategie is zowel gefocust op het ondersteunen van bedrijven als van particulieren zodat zij digitaal kunnen werken. Slechts 6 maanden na de aankondiging van onze samenwerking met ServiceNow, bij zowel diensten als verkoop, hebben we deze tactische overname gedaan om ons meer vertrouwd te maken met het ServiceNow platform. Zo kunnen we onze klanten begeleiden gedurende hun digitale transformatie met geïntegreerde clouddiensten.” zegt Mike Norris, Chief Executive Officer bij Computacenter.

De aankoop van TeamUltra betekent dat we het ServiceNow cloud-based Service Management platform voor ITSM, customer service management, beveiligingsactiviteiten, IT-operations management en veel meer, nu kunnen linken met Computacenter’s bekroonde Next Generation Service Desk (NGSD) en Digital Workplace aanbod. Op die manier kunnen we de ervaring van de eindgebruiker grondig transformeren.

TeamUltra zal onafhankelijk blijven werken, maar het bedrijf zal de ServiceNow capabiliteit bij Computacenter aanleveren en het aanspreekpunt zijn voor managed services, professional services, producten en licenties. Samen met de NGSD, het Digital Workplace aanbod, en de ServiceNow diensten van TeamUltra, brengt Computacenter een volledig pakket aan oplossingen voor bedrijven om te focussen op digitale transformatie, terwijl ze kunnen genieten van intelligent service management en een verbeterde workflows.

Mike Beale, Managing Director bij TeamUltra licht toe: “Om onze positie als voornaamste ServiceNow-partner in de hedendaagse, snel evoluerende markt te behouden, moesten we een strategie vinden die complementair was met onze cultuur, visie en focus op het aanbieden van een uitstekende klantenservice. Dankzij de overname van TeamUltra door Computacenter kunnen we onze onafhankelijke en flexibele marktbenadering en lokale ondersteuning van beslissingsvorming blijven garanderen en tegelijk de expertise en het complementaire aanbod aan oplossingen van beide organisaties inzetten.

Daneil Osterbergh, regionale Vice-President van Channel & Alliances, EMEA, ServiceNow voegt hieraan toe: “Door de overname van TeamUltra kan Computacenter klanten helpen bij hun digitale transformatie. Ze kunnen de ServiceNow platformen en tal van andere oplossingen inzetten om gebruikers te faciliteren en zo succesvol te zijn.”

Als onderdeel van de deal, krijgt Computacenter een zeer ervaren team van meer dan 60 ServiceNow implementatie specialisten, ITIL gecertificeerdeService Management specialisten en experts. “De technische expertise was één van de meest overtuigende criteria voor het vinden van de juist ServiceNow partner,” zegt Michael Weiss, Head of Group Strategy en Marketing bij Computacenter. “De specialisten en adviseurs van TeamUltra leveren verschillende diensten zoals advies over processen, implementatie, training op maat, dienstondersteuning en geïntegreerde oplossingen. Ze zorgen op die manier voor verrijking en innovatie binnen ons strategisch aanbod voor de Digitale Workplace, de Hybrid Cloud en de Managed Security Services. Dit plaatst ons in een zeer sterke positie om tegemoet te komen aan de niet altijd even eenvoudige vragen van onze klanten.” 

De samenwerking tussen Computacenter en TeamUltra begon in 2016 met het opleveren van een reeks rote projecten voor financiële, farmaceutische en nutsbedrijven.
 

Contact

Lien Brusselmans

Content Manager
+32 (0)52 55 33 26
E-mail Twitter LinkedIn



Eva De Blander

Marketing Coordinator
E-mail LinkedIn


Computacenter

Computacenter is een van de belangrijkste onafhankelijke leveranciers van IT infrastructuur in Europa. Het bedrijf adviseert organisaties en CIO’s rond IT strategie en implementeert de gepaste technologie om zo bij te dragen tot de productiviteit en met IT een waardevolle partner te zijn voor interne en externe gebruikers. Computacenter heeft filialen in verschillende Europese landen, waaronder België. Het bedrijf heeft Infrastructure Operations Centers en Group Service Desks verspreid over Europa, Zuid-Afrika en Azië, van waaruit hun medewerkers gebruikers ondersteunen in 18 verschillende talen.

Over TeamUltra

TeamUltra werd opgericht in 2006 en het is de grootste ServiceNow Gold Services partner in het Verenigd Koninkrijk. We maken het voor onze klanten mogelijk om anders te gaan werken door het ServiceNow platform te gebruiken en zo service management te voorzien voor alle departementen binnen het bedrijf met IT Service Management, IT Operations Management, Security Operations, Customer Service Management, Field Service, HR, Facilities, Governance Risk and Compliance. Met het ServiceNow platform, voorzien wij Professional Services, Managed Services en Support en Integration Solutions voor de wereldwijde ServiceNow community.