Manutan-Overtoom stuurt vandaag nieuwe uitgebreide catalogus

19-01-2015

Papieren catalogus van 2,5 kilo blijft belangrijk

Vandaag stuurt Manutan-Overtoom haar klanten een catalogus van maar liefst 2.700 pagina’s, bijna 5 cm dik en ruim 2,5 kilo. Deze aankoopgids voor ondernemend België bevat ruim 40.000 artikelen voor kantoor, magazijn en werkplaats. Ondanks een zeer uitgebreide webshop en talloze digitale kanalen, krijgt Manutan-Overtoom jaarlijks nog duizenden aanvragen voor de papieren catalogus.

“Natuurlijk verandert de rol van de papieren catalogus. In vergelijking met een aantal jaren geleden, verspreiden we er minder.”, zegt Marketing Director Benelux Arie van Dusseldorp. “Maar in veel bedrijven is de Manutan-catalogus nog steeds een heel praktisch oriëntatiemiddel dat eveneens het aantal bezoeken en bestellingen via de webshop verhoogt. We horen vaak dat de catalogus doorheen het ganse bedrijf geconsulteerd wordt. Bovendien is de vernieuwde catalogus nog praktischer, met een uitgebreide zoekindex, koophulp-pagina’s en (via de Manutan-app) geïntegreerde video’s.”

Digitale mogelijkheden

Manutan-Overtoom biedt veel mogelijkheden om het aankoopproces te vergemakkelijken: gaande van een zeer uitgebreide webshop en chatmogelijkheden tot een eigen app. Van Dusseldorp: “Maar denk ook aan e-procurement, zogenoemde ‘punch out catalogi’ en ‘hosted catalogs’.” Sommige aankoopverantwoordelijken beheren alles digitaal, terwijl anderen met de gids op schoot zitten. “Maar zelfs dan kun je, voor extra informatie, via de app wél heel gemakkelijk co-chatten met onze medewerkers.” Van Dusseldorp vat het als volgt samen: “Wij bieden je alle mogelijkheden om jouw werk te vergemakkelijken. We geven je de mogelijkheid te kiezen voor de manier die jou het beste bevalt.”

Uitbreiding in productfamilies en diensten

Al heeft Manutan-Overtoom een uitgebreid gamma kantoorartikelen, het grootste deel van het assortiment van 40.000 producten valt onder heel andere categorieën. In totaal zijn er zeven productfamilies: Magazijn & Werkplaats, Gereedschap, Verpakking, Hygiëne, Veiligheid, Terrein en Kantoor. Met name in industriële producten, zoals persoonlijke veiligheidsartikelen en kleding, werkplaatskasten, gereedschappen en meetapparatuur is het assortiment fors uitgebreid. Ook levert Manutan-Overtoom verschillende diensten zoals complete inrichting van kantoren en magazijnen en helpt het bedrijf je via www.slimmeraankopen.be geld besparen op je aankoopproces.

Sociale Media

Chris Van den Broeck

Account Director

Manutan-Overtoom

Arie van Dusseldorp

Marketing Director Benelux

Manutan-Overtoom

In 1946 opgericht onder de naam Overtoom, fusioneerden Manutan en Overtoom begin 2014 tot één bedrijf: Manutan-Overtoom. Het bedrijf is momenteel, zowel in België als in Nederland, de grootste leverancier van artikelen voor kantoor, magazijn, werkplaats en bedrijfsterreinen. Via catalogi, het contactcenter en de website worden meer dan 40.000 artikelen binnen 24 uur geleverd. Van intern transport & opslag tot inrichting en veiligheid. Ook levert Manutan-Overtoom diensten als de complete inrichting van kantoor, magazijn, bedrijfsterrein en werkplaats.

Manutan-Overtoom is onderdeel van de internationale Manutan Group, Europees marktleider op het gebied van bedrijfsbenodigdheden. De groep bestaat uit 25 dochtermaatschappijen in 19 Europese landen. Met ruim 1.850 medewerkers en ruim 200.000 verschillende artikelen worden meer dan 600.000 Europese klanten bediend. De visie van de Manutan Group kenmerkt zich onder andere door het aangaan van warme, oprechte en persoonlijke relaties met klanten. ‘Ondernemen voor een betere wereld’ is hun motto. www.manutan.com