» Back to the pressroom

Fujitsu's Cyber Threat Intelligence Service beveiligt tegen cyberaanvallen

07/11/2017

- Voorspellende Cyber Security service zorgt ervoor dat klanten zich efficiënt kunnen verdedigen tegen de groeiende bedreiging van cyberaanvallen.
- Managed service combineert deskundige ondersteuning met realtime intelligence data over cyberbedreigingen verzameld uit talrijke bronnen, met een 24/7 monitoring en beoordeling van het voortdurend veranderend bedreigingslandschap en van de potentiële impact op de klanten.
- Service biedt de klanten regelmatige updates over hoe zij cyberaanvallen kunnen bestrijden om hun bedrijf draaiend te houden.

Fujitsu Forum Munich, 7 november 2017 – Fujitsu kondigt de beschikbaarheid aan van zijn Cyber Threat Intelligence (CTI) service in Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika (EMEIA-regio) om bedrijven te beschermen tegen cyberaanvallen die een ernstige bedreiging vormen voor de continuïteit van hun bedrijfsprocessen. De service zorgt ervoor dat de klanten zich efficiënt kunnen verdedigen tegen cyberaanvallen die hun bedrijf volledig kunnen lamleggen.

Cyberveiligheid staat hoog op de agenda van elke bedrijfsleider. Een gerichte cyberaanval kan chaos veroorzaken voor een organisatie wanneer gegevens worden beschadigd, verwijderd of met ransomware worden versleuteld door hackers die vervolgens een vergoeding eisen om de gegevens te ontgrendelen. Uit een recent verslag van de internationale verzekeraar Lloyds of London blijkt namelijk dat cyberaanvallen op computersystemen van talrijke bedrijven wereldwijd, verliezen kunnen veroorzaken die in termen van financiële, economische en verzekeringsimpact kunnen oplopen tot $ 28,7 miljard.

Fujitsu wil dit groeiend probleem aanpakken met zijn CTI-service die een voorspellende visie aanneemt om in een zo vroeg mogelijk stadium voor nieuwe relevante cyberbedreigingen te waarschuwen en via een beperking van de bedreiging de bedrijfscontinuïteit te verzekeren. CTI-service biedt duidelijke en voorspellende indicatoren van mogelijke schade aan bedrijfsprocessen door nieuwe cyberbedreigingen, alsook eenvoudige en efficiënte beveiligingsaanbevelingen. Met een aanbod van 24/7 systeembewaking bieden Fujitsu's beveiligingsdeskundigen bedrijven ook ondersteuning bij de invoering van proactieve tegenmaatregelen om het risico van aanvallen te minimaliseren. Met zijn CTI-service wil Fujitsu ervoor zorgen dat bedrijven, zelfs bij een cyberaanval, hun activiteit kunnen voortzetten.

Rob Norris, Head of Enterprise & Cyber Security bij Fujitsu EMEIA, over cyberveiligheid: "Online aanwezigheid is voor elk bedrijf een absolute noodzaak geworden. Daarom is het cruciaal om, zelfs bij een cyberaanval, online te kunnen blijven en de integriteit van de systemen en gegevens te beschermen. Onderschat vooral de catastrofale schade niet die een cyberaanval kan veroorzaken en die kan schuilen in een eenvoudige misser zoals het openen van een geïnfecteerde e-mail. De aard en de omvang van cyberbedreigingen veranderen zo snel dat de traditionele beveiligingsoplossingen alleen niet langer volstaan om de nodige bescherming te bieden. Daarom moeten de bedrijven het risico waaraan deze bedreigingen hen blootstellen, begrijpen en zorgvuldig beheren, door een constante systeembewaking om zeker te zijn dat hun beveiligingssystemen continu op hun taak berekend zijn. Voorbereiding is een beslissende factor: bij een cyberaanval maakt een verdedigings- en herstelplan een groot verschil, door de impact van de aanval te minimaliseren. Met onze CTI-service bieden wij onze klanten een totaalbeeld van hun beveiligingspositie, een diepgaande analyse van de beveiligingsrisico's en informatie voor een proactieve aanpak – want niet voorbereid zijn op een cyberaanval kan een bedrijf volledig lamleggen met alle gevolgen van dien."

Fujitsu’s managed security services beschermen wereldwijd al duizenden bedrijven met Follow-the-sun, intelligence-gestuurde systemen voor de beveiliging van gegevens- en technologieplatforms. Voor de levering van de nieuwe CTI-service die nu ook beschikbaar is in de EMEIA-regio als een 24/7 managed service, combineren Fujitsu’s cyberbeveiligingsoplossingen een uitgebreide expertise in systeembewaking met state‑of‑the‑art software en tools van strategische partners. Voor een groter bewustzijn van bestaande en nieuwe bedreigingen en met snelle en gedetailleerde meldingen, biedt de CTI-service bedrijven de nodige informatie over nieuwe aanvallen en bedreigingen om hun veerkracht tegen cyberaanvallen te versterken.

Fujitsu's Cyber Threat Intelligence biedt meer doelgerichte kennis dan de traditionele managed security services

Met een menselijke intelligence-gestuurde benadering biedt Fujitsu's CTI-service meer doelgerichte kennis dan de traditionele volledig technologiegestuurde managed security services. Fujitsu’s Cyber Threat Intelligence teams voeren een grondige, continue monitoring en beoordeling uit van het bedreigingslandschap waarbij zij uit talrijke bronnen bedreigings- en intelligence data verzamelen – met inbegrip van klanten, strategische technologiepartners, geavanceerde externe tools en intelligence forums – voor de uitvoering van diepgaande bedreigings- en risicoanalyses. Deze gecombineerde intelligence-gestuurde benadering wordt toegepast om de ernst van veranderende cyberbedreigingen vast te stellen, waarbij klanten niet alleen advies krijgen over hun individuele risiconiveaus, maar ook aanbevelingen over hoe tegenmaatregelen te implementeren en bedreigingen proactief te beperken.

Klanten op de hoogte houden van ontwikkelingen die een impact kunnen hebben op hun digitale verrichtingen, is een sleutelfactor van de nieuwe Fujitsu CTI-service. Behalve de klanten een scorebord te bieden, deelt Fujitsu eveneens zijn bevindingen en aanbevelingen mee in de vorm van vroege ‘alerts' inzake cyberbedreigingen, dagelijkse en wekelijkse nieuwsbulletins en maandelijkse klantbezoeken – een combinatie van informatiekanalen om erop toe te zien dat de klanten altijd volledig op de hoogte zijn van het bedreigingslandschap en de nodige actie kunnen nemen om hun risico op een cyberaanval te minimaliseren of te beperken.

Prijs en beschikbaarheid

Fujitsu's Cyber Threat Intelligence is voortaan beschikbaar voor klanten in Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika. De prijs varieert afhankelijk van de geleverde services, van de overeengekomen serviceniveaus en van het land.

Hilde De Wachter

Content manager
E-mail Twitter LinkedIn

Inès Godart

Communications Manager Benelux
E-mail LinkedIn

Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 155.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,5 triljoen yen (US$ 40 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2017. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.