» Back to the pressroom

Fujitsu lanceert Intelligent Edge Platform voor Industry 4.0

07/11/2017

Intelliedge optimaliseert industriële Internet of Things.

Fujitsu Forum München, November 7, 2017 – Fujitsu heeft vandaag zijn Industriële Internet of Things (IoT) uitgebreid met het INTELLIEDGE-ecosysteem. Onderdeel hiervan zijn de state-of-the-art randnetwerkprocessingcapaciteiten. Fujitsu’s INTELLIEDGE Edge Computing Appliance stelt bedrijven in staat industriële processen te optimaliseren en veilig data en resources te verbinden met apparaten en mensen om zo het gat tussen Operationele Technology (OT) en cloud-based informatietechnologie (IT) te dichten, zowel binnen als buiten de organisatie.

Door de INTELLIEDGE wordt het mogelijk OT-apparaten te managen, waardoor bedrijven de beschikking krijgen over een hiervoor end-to-end overzicht van alle productieprocessen. Hierdoor wordt het mogelijk geoptimaliseerde individuele productielijnen te managen voor ongeveer dezelfde kosten als massaproductie. De INTELLIEDGE Edge Computing Appliance wordt gestuurd door een console die aanwezig is in het bedrijf zelf, of online in de cloud. Het ecosysteem verzamelt, controleert en houdt de grote hoeveelheden data up-to-date die gegenereerd is door in OT-omgevingen aanwezige sensoren.

INTELLIEDGE verzorgt, vaak via verbindingen met lage bandbreedte, de dataflow tussen de randen van het netwerk (network edge) en de cloud om zo een totaaloverzicht te geven van het gehele industriëleproces. Hierdoor wordt het mogelijk dit proces te managen: van supply chain inventaris, tot bestelsystemen en productiereeksen. Dit stelt bedrijven in staat om volledig gedigitaliseerde productielijnen met geautomatiseerde supply chain optimalisatie en een overzicht van alle bedrijfsprocessen digitaal en in real-time in te stellen.

INTELLIEDGE komt met een robuuste en volledig configureerbare hardware, ontworpen voor betrouwbaar en onderhoudsvrij gebruik op afgelegen gebieden en in industriële omgevingen. Het systeem wordt geleverd met open source Linux CentOS maar kan draaien op andere operatingsystemen (OS) en kan met hulp van OPC-UA snel network-edge-devices managen. Ook beveiligt de edge-oplossing van Fujitsu belangrijke bedrijfsdata door de gebruiker te wijzen op potentieel kwetsbare plekken en bescherming te bieden tegen cyberaanvallen. De authenticatie en codering zorgen voor veilige communicatie en bieden de gebruiker een veilige verbinding aan tussen randsensoren van het netwerk en IT-systemen die draaien in de cloud of op locatie.

Andreas Rohnfelder, Hoofd van de Fujitsu Industry 4.0 Competence Center, zegt: “Het nieuwe goud in de wereld van IoT is de mogelijkheid om data te vangen en deze in real time te analyseren en te reageren. De INTELLIEDGE ‘intelligent edge’-oplossing overbrugt de kloof tussen operationele technologie op de werkvloer en IT binnen het bedrijf of in de cloud, wat leidt tot een betere zichtbaarheid en simpeler management van gedigitaliseerde productieschakels. INTELLIEDGE verbetert het Fujitsu portfolio door technologieën aan te bieden die een toegevoegde waarde bieden aan industriële klanten, die naadloos passen binnen cloudplatforms."

Op het Fujitsu Forum München, zal Fujitsu met een live demonstratie laten zien hoe INTELLIEDGE-gebruikers in staat stelt de supply chains te optimaliseren en machine-processen te managen om zo gerobotiseerde build-to-order productie te kunnen bieden.

Prijs en beschikbaarheid

De Fujitsu INTELLIEDGE Edge Computing Appliance zal in Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika vanaf januari 2018 beschikbaar zijn.

Hilde De Wachter

Content manager
E-mail Twitter LinkedIn

Inès Godart

Communications Manager Benelux
E-mail LinkedIn

Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 155.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,5 triljoen yen (US$ 40 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2017. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.