» Back to the pressroom

Fujitsu door Gartner gepositioneerd als Europese leider inzake Data Center Outsourcing en Infrastructure Utility Services – voor het vijfde jaar op rij

21/06/2017

- Fujitsu’s evolutie in de snel veranderende outsourcingmarkt wordt erkend door het behoud van langdurige leiderspositie in het nieuwe Gartner Magic Quadrant
- Fujitsu focust op het helpen van klanten om echt transformationele veranderingen te verwezenlijken dankzij co-creatie
- Het rapport van Gartner evalueert de mogelijkheden van toonaangevende dienstleveranciers om via datacenters beheerde diensten en Infrastructure Utility Services te leveren in heel Europa, op basis van hun ‘volledige visie’ en ‘uitvoeringsvermogen’

Fujitsu kondigt vandaag aan dat het werd genoemd als leider in Gartner Magic Quadrant van 2017 voor Data Center Outsourcing (DCO) en Infrastructure Utility Services (IUS) in Europa1. Dit is al het vijfde jaar op rij dat Fujitsu door Gartner werd opgenomen in het leiderskwadrant.

Het Gartner Magic Quadrant evalueert de capaciteit van toonaangevende dienstleveranciers om via datacenters beheerde diensten te leveren in heel Europa, waaronder Data Center Outsourcing en Infrastructure Utility Services. Gartner zegt het volgende over de leiders in het Magic Quadrant, waaronder Fujitsu: “Ze presteren optimaal. Ze hebben een duidelijke visie op de richting van de markt en ontwikkelen competenties om hun leiderschap te bevestigen. Zij geven de markt vorm in plaats van hem te volgen.”

Fujitsu gelooft dat het bereiken van de leidersstatus in Gartner Magic Quadrant voor Data Center Outsourcing en Infrastructure Utility Services een mooie erkenning door een onafhankelijke derde partij vormt van de evolutie van zijn uitgebreide ervaring met traditionele datacenterdiensten.

Fujitsu focust op de creatie van hybride IT-omgevingen voor zijn klanten, teneinde de perfecte balans tussen traditionele en clouddiensten aan te bieden. Cloud computing vormt de kern van Fujitsu’s visie op hybride IT, als motor voor digitalisering die het gebruik van digitale diensten zoals het internet der dingen, big data en de mobilisering van werkkrachten mogelijk moet maken. Het voordeel van een hybride IT-omgeving is dat opslagsystemen volledig geïntegreerd zijn om robuustheid, controle en een goed beheer te bieden. Fujitsu’s hybride IT-oplossingen van de nieuwste generatie bieden organisaties meer flexibiliteit en verhogen tegelijk hun efficiëntie door een prijsmodel op basis van het gebruik.

Duncan Tait, Corporate Executive Officer, SEVP en Head of Americas and EMEIA bij Fujitsu: “We zijn verheugd dat Gartner onze datacenter- en infrastructuurdiensten erkend heeft. Fujitsu biedt de ideale basis voor organisaties die echte transformationele veranderingen nastreven. Wij geloven dat de opname van Fujitsu in het felbegeerde leiderskwadrant door Gartner een weerspiegeling is van de manier waarop we met de klanten samenwerken om naadloze hybride IT-landschappen te creëren. Deze bieden het beste evenwicht tussen traditionele en clouddiensten, waardoor klanten kunnen migreren naar de cloud op een schaal en tempo die passen bij hun bedrijf.”

Als toonaangevende wereldwijde outsourcingleverancier stelt Fujitsu duizenden ervaren professionals tewerk in de hele wereld, met een mix van lokale kennis, automatisering en offshore-efficiëntie, en projectteams die honderden datacenters en duizenden IT-systemen onder handen hebben genomen.

Vandaag exploiteert Fujitsu meer dan 160 datacenters en meer dan 25 vertrouwde cloud-datacenters in de hele wereld, met klanten in alle belangrijke sectoren en markten. De gemengde aanpak van Fujitsu met offshore- en onshore-medewerkers kan worden aangepast op maat van de prioriteiten van de klant, met voordelen zoals kostenbesparingen, verhoogde flexibiliteit en verminderde risico’s.

Bericht aan de redacteurs :
(1) Het 2017 Gartner Magic Quadrant for Data Center Outsourcing and Infrastructure Utility Services, Europe, werd gepubliceerd op 6 juni 2017 en opgesteld door de analisten Claudio Da Rold, Gianluca Tramacere, Gregor Petri, Robert Naegle en David Groombridge.

Over de methodologieën en het Gartner Magic Quadrant: http://www.gartner.com/technology/research/methodologies/research_mq.jsp

Gartners disclaimer: Gartner beveelt in zijn gepubliceerde onderzoeken geen enkele leverancier, product of dienst aan en adviseert technologiegebruikers dan ook niet om alleen voor leveranciers te kiezen met de hoogste scores of andere vermeldingen. Onderzoekspublicaties van Gartner geven de mening van de Gartner-onderzoeksorganisatie weer en mogen niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner wijst elke expliciete of impliciete garantie af met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van elke garantie van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Extra informatie Logo

Chris Van den Broeck

Senior Advisor Integrated Communications
E-mail Twitter LinkedIn

Inès Godart

Communications Manager Benelux
E-mail LinkedIn

Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 155.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,5 triljoen yen (US$ 40 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2017. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.