Overgang naar digitaal werken sneller aanvaard door eindgebruikers dankzij gebruiksvriendelijke front ends en bijpassende apps
Het Antwerpse fintech bedrijf Connective, leverancier van gebruiksvriendelijke en toekomstgerichte software-oplossingen voor het aanmaken en verwerken van digitale transacties, kiest met iCapps voor een ongeëvenaarde digitale user experience. Als specialist in het ontwerpen en ontwikkelen van business apps voor mobiele toestellen, web apps en complete systemen, begeleidt iCapps Connective bij de creatie van uiterst gebruiksvriendelijke user interfaces, inclusief mobiele apps, die eenvoudig geïntegreerd kunnen worden in bestaande processen en makkelijk aangepast kunnen worden aan de huisstijl van de klant.
User experience op de eerste plaats
Connective ambieert het digitaliseren van allerhande bedrijfsprocessen die vaak onderbroken worden door papierwerk of door de noodzaak om een fysieke handtekening te verkrijgen. Door middel van hun Digital Transaction Management platform bieden zij antwoorden & oplossingen op klantvragen als: “Met welke processen moet er rekening gehouden worden? Welke stadia moet een document doorlopen voor het finaal is? Welke handtekeningen moeten in welke volgorde geplaatst worden?”
Om deze documenttransacties mogelijk te maken op een veilige, conforme en vooral intuïtieve manier, klopte Connective bij iCapps aan. De samenwerking resulteert steeds in krachtige en intuïtieve digitale oplossingen met een perfecte user experience. Deze oplossingen zijn bovendien beschikbaar op eender welk device, op eender welk platform, ook mobiel. Dankzij de mede door iCapps ontwikkelde software development kits (SDK) kunnen de klanten de nodige functionaliteiten ook eenvoudig integreren in hun mobiele apps.
“Het is niet nodig om zelf alles in-house te doen als er zoveel ervaring te rapen valt bij andere bedrijven. iCapps’ expertise in digitalisering sluit naadloos aan bij onze noden. Ze hebben ervaring in zowel mobiele als web interfaces, met tal van voorbeelden om op terug te vallen en - misschien nog belangrijker - ze hebben de juiste mindset. Onze beide bedrijven streven ernaar de eindgebruiker af te schermen van omslachtige technische handelingen. Die match in mindset is echt wel nodig voor een succesvolle samenwerking,” zegt Eric Bohner, CEO en founder van Connective.
Die vlotte samenwerking komt ook grotendeels voort uit hun gezamenlijke focus op digitalisering. Niels Leunen, Account Manager bij iCapps: “Er wordt al lang gesproken over digitaliseren, maar veel bedrijven zitten daar nu pas middenin. Of ze moeten er zelfs nog aan beginnen. Waar wij een aantal jaar geleden startten als ontwikkelaar van mobiele apps voor de iPhone, bieden we nu een geïntegreerd aanbod. Apps en digitale platformen voor mobiel en web, maar ook Internet of Things toepassingen. We merken dat er nog heel wat onontgonnen terrein is op vlak van digitalisering in de B2B sector, en daarin kunnen zowel iCapps als Connective een antwoord bieden.”
Toenemende digitalisering zorgt voor internationale groei
Vorig jaar nog haalde Connective 4,5 miljoen euro op om in te zetten op internationale groei, en het bedrijf maakt deze plannen op dit moment volop waar. Sinds begin dit jaar zijn ze niet alleen actief op de hele Europese markt, maar ook in het Midden-Oosten en Afrika. Het bedrijf telt momenteel zo’n 30 werknemers, waaronder ook een aantal iCappsers.
Meer lezen over de samenwerking kan hier.