Dell Technologies maakt cijfers eerste kwartaal van fiscaal jaar 2018 bekend

09-06-2017

Omzet groeit na integratie met EMC

Dell Technologies maakt de cijfers van het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2018 bekend. De omzet in het eerste kwartaal bedraagt 17,8 miljard dollar, de non-GAAP omzet komt uit op 18,2 miljard dollar. Het operationeel verlies bedraagt 1,5 miljard dollar, met een non-GAAP operationele winst van 1,2 miljard dollar. Dell Technologies heeft sinds de integratie met EMC 7,1 miljard dollar aan bruto schuld afgelost.

Tom Sweet, CFO bij Dell Technologies: “We zijn blij met de resultaten van het eerste kwartaal in onze nieuwe bedrijfsstructuur in deze uitdagende omgeving. De resultaten zijn bemoedigend en we zijn enthousiast over de voortzetting van ons brede portfolio aan oplossingen voor de digitale transformaties van onze klanten.”

Resultaten uitgesplitst naar segment
Client Solutions Group boekte een omzet van 9,1 miljard, een stijging van zes procent jaar-op-jaar. De operationele winst bedraagt 374 miljoen voor dit kwartaal ofwel 4,1 procent van de omzet.
Infrastructure Solutions Group behaalde 6,9 miljard aan omzet in het eerste kwartaal, dit is inclusief 3,2 miljard in het segment servers en netwerken en 3,7 miljard in storage. De operationele winst bedraagt 323 miljoen.
VMware komt uit op een omzet van 1,7 miljard in het eerste kwartaal, met een operationele winst van 486 miljoen ofwel 28 procent van de omzet.

Lees hier het volledige Engelstalige bericht.

Chris Van den Broeck

Senior Advisor Integrated Communications

Dell

Angelique Van der Kroft

Communications and PR Manager Europe West

Dell

Dell Inc.maakt onderdeel uit van Dell Technologies, en stelt organisaties in staat hun datacenter te moderniseren, automatiseren en transformeren middels een converged infrastructuur, servers, storage en databeschermingstechnologie. Dit zorgt voor een betrouwbare fundering voor bedrijven om hun IT te transformeren op basis van een hybrid cloud en hun business te transformeren met de inzet van cloud-native applicaties en big data-oplossingen. Dell EMC bedient klanten in 180 landen, inclusief 98 procent van de Fortune 500, met het meest uitgebreide en innovatieve portfolio van edge tot core tot cloud.