» Back to the pressroom

Dell EMC introduceert nieuwe PowerEdge-server-portfolio

12/07/2017

Nieuwe 14e generatie servers vormen de basis voor het moderne datacenter en bieden een veilig en geoptimaliseerd platform voor elke workload met vereenvoudigd beheer

Samenvatting:
· Schaalbare business-architectuur, geoptimaliseerd voor het software-defined datacenter, levert tot twaalf keer database IOPS1 voor versnellen van nieuwste applicaties
· Intelligente automation versnelt het beheer tot vier keer met iDRAC9 en dertig procent minder stappen in de set-up met QuickSync 22
· Geïntegreerde security-mogelijkheden bieden cyber-resilient architectuur en veilige supply chain voor end-to-end beveiliging

Brussel - Dell EMC kondigt de beschikbaarheid aan van het portfolio van PowerEdge-servers. De  14ᵉ generatie Dell EMC PowerEdge-servers waarvan op Dell EMC World 2017 een preview te zien was, vormen een schaalbaar, geautomatiseerd en veilig compute-platform voor traditionele en cloud-native applicaties, ontworpen voor de nieuwe Intel Xeon Scalable-processoren.

De schaalbare business-architectuur van Dell EMC PowerEdge-servers helpt klanten tegemoet te komen aan hun veranderende bedrijfsbehoeften, met verbeterde prestaties voor traditionele, gevirtualiseerde en cloud-native workloads in een software-defined datacenter.

Het nieuwe Dell EMC PowerEdge-server-portfolio, is geoptimaliseerd voor non-volatile memory express (NVMe). Het helpt klanten de implementatie te versnellen van software-defined data storage en hyper-converged infrastructure met:

● Snellere database-prestaties en lagere latency met maximaal twaalf keer meer database IOPS1 en tot 98 procent reductie in database-latency in een VMware vSAN-cluster4
● Snellere en naadloze live migratie van virtuele machines: nu tot 58% sneller met tot 75% minder CPU-verbruik bij 25GbE met Remote Direct Memory Access (RDMA)5
● Snellere storage-prestaties in compute voor maximaliseren applicatieprestaties met tot zes keer meer NVMe-drives, tot vijf keer totale flash storage, dertig procent meer input/output-slots en 25% density-verbeteringen6

OpenManage Enterprise
OpenManage Enterprise biedt met een krachtige RESTful API-tools voor het automatiseren van implementatie, updates, monitoring en onderhoud. De nieuwe, krachtigere OpenManage Enterprise management-console biedt gebruikers:

● Eenvoudig server lifecycle management van installatie tot einde levensduur en hergebruik met verbeterde Integrated Dell Remote Access Controller (iDRAC9). Het biedt vier maal hogere prestaties van de gebruikersinterface en -ervaring, en dertig procent tijdsbesparing in de setup van iDRAC met QuickSync22 mobile-based management
● Tot 90% snellere PowerEdge-server probleemoplossing dankzij ProSupport Plus en SupportAssist proactieve en reactieve technologie7

Dell EMC is van mening dat geïntegreerde security integraal onderdeel is van compute en geen extra licentiekosten met zich mee moet brengen. Met de robuuste cyber-resilient architectuur kunnen klanten de PowerEdge-servers beschermen, detecteren en herstellen via:

● Cryptografische trusted booting die end-to-end veiligheid en overall databeveiliging verankert
● System Lockdown, een unieke feature van PowerEdge die iedere systeemconfiguratie beschermt tegen kwaadaardige en onopzettelijke veranderingen door gebruikers te waarschuwen voor pogingen het systeem te veranderen.
● System Erase, waarmee gebruikers alle data snel en veilig kunnen wissen van de storage-drives en andere embedded non-volatile geheugen aan het einde van de levensduur

De Dell EMC PowerEdge-servers zijn voorzien van Intel Xeon Scalable-processors, met 27% meer CPU-cores en 50% meer geheugenbandbreedte6. Dell EMC’s PowerEdge-servers zijn beschikbaar als rack- en blade-servers.

● Dell EMC PowerEdge R640 – Ideale combinatie voor dense scale-out datacenter-computing en -storage in een 1U/2-socket platform.
● Dell EMC PowerEdge R740 – geschikt voor veeleisende omgevingen en biedt de ideale balans tussen storage, I/O en applicatieversnelling, met superieure configuratieflexibiliteit in een 2U/2S-platform. De R740 maakt tot 50 procent meer VDI-gebruikers mogelijk per server8 en tot 50 procent meer GPU accelerator support voor Hadoop-analytics9.
● Dell EMC PowerEdge R740XD – Dit 2U/2S-platform levert de beste storage-prestaties en density voor applicaties als software-defined storage en met de veelzijdigheid die wordt geëist door cloud service providers, Hadoop/Big Data- gebruikers en colocatie hosting.
● Dell EMC PowerEdge R940 – Dit 3U/ 4S-platform is geschikt voor extreem veeleisende bedrijfskritische workloads, zoals enterprise resource planning (ERP), e-commerce en grote databases. De PowerEdge R940 kan besparingen opleveren tot wel $600.000 in Oracle-licentiekosten10 en presteert tot 44 procent sneller in een SAP SD Sybase-omgeving.
● Dell EMC PowerEdge M640 and FC640 – Ongeëvenaarde modulaire servers ontworpen voor high-performance met best-in-class density voor uitzonderlijke schaalbaarheid in een Blade- en Modulair-platform.
● Dell EMC PowerEdge C6420 – Ideaal voor high-performance computing. Maximaliseert density, schaalbaarheid en energie-efficiëntie per unit in een 2U/8S Modular platform

Beschikbaarheid
Dell EMC PowerEdge R940, R740, R740xd, R640, en C6420 zijn per direct wereldwijd beschikbaar.
Dell EMC PowerEdge FC640 en M640 komen later in 2017 beschikbaar.

Verwijzingen in persbericht:

1      Principled Technologies (PT) report commissioned by Dell EMC, “Faster, more powerful handling of database workloads,” June 2017, using the DVDStore2 benchmark comparing R720 servers with HDD-based EqualLogic shared storage versus R740xd servers with Internal NVMe and SAS SSD disks in a 2-node vSAN cluster. Actual performance will vary based on configuration, usage and manufacturing variability. Full Report: http://facts.pt/7PjXq2

2      Principled Technologies (PT) commissioned by Dell EMC tested and documented the steps and time required to change IP address, comparing 14G Quick Sync 2 to using the LCD panel. Full Report: http://facts.pt/YaZXCm

3      IDC declares a statistical tie in the worldwide server market when there is a difference of one percent or less in the share of revenues or shipments among two or more vendors. Based on Units. Data from IDC Quarterly Server Tracker, 2017Q1

4      Principled Technologies (PT) report commissioned by Dell EMC, “Faster, more powerful handling of database workloads,” June 2017, using the DVDStore2 benchmark comparing R720 servers with HDD-based EqualLogic shared storage versus R740xd servers with Internal NVMe and SAS SSD disks in a 2-node vSAN cluster. Actual performance will vary based on configuration, usage and manufacturing variability. Full Report: facts.pt/7PjXq2

5      Cavium/QLogic® commissioned by DELL EMC tested R740xd servers with Windows Server 2016 and measured how iWARP RDMA acceleration reduces migration time for VMs vs. Standard TCP/IP. Actual performance will vary based on configuration, usage and manufacturing variability

6      Based on Sep 2015 Principled Technologies Test Report commissioned by Dell, “Resolving Server Problems with Dell ProSupport Plus and SupportAssist”.  Actual results will vary. Full report: http://facts.pt/1P56lW0

Based on Dell internal analysis, June 2017.

7      Dell EMC Engineering tested and approved a maximum of 3 NVIDIA® GPUs in the 14G R740xd server compared to 2 GPUs in 13G R730 server. The NVIDIA Tesla® M10 GPU Accelerator supports up to 64 Users per GPU board. For more information: http://images.nvidia.com/content/tesla/pdf/188359-Tesla-M10-DS-NV-Aug19-A4-fnl-Web.pdf.

8      Based on Dell EMC internal analysis, April 2017

9      Dell EMC internal lab testing showed that a single R940 Oracle 12c InMemory database setup with 18-core processors performed equal or better with OLAP/TPC-H workload when compared to a R930 setup with 22-core processors. Based on cost for Oracle Database 12c Enterprise Edition using Processor License cost model as found in http://www.oracle.com/us/corporate/pricing/technology-price-list-070617.pdf . Cost calculated based on delta in CPU core counts between per-R940 and per-R930. Actual performance will vary based on configuration, usage, and manufacturing variability.

10    Based on Dell EMC internal testing using the SAP Sales & Distribution benchmark test, June 2017. Actual performance will vary based on configuration, usage, and manufacturing variability.

Tom Van Acker

Content Manager
E-mail Twitter LinkedIn

Angelique Van der Kroft