» Back to the pressroom

CES 2018: Dell verlegt grenzen met nieuwe PC’s, software en partnerships

10/01/2018

Samenvatting:

● XPS 13 beter dan ooit: kleiner, dunner, lichter en met InfinityEdge 4K-beeldscherm beschikbaar in Rose Gold- en Alpine White-kleurencombinatie
● Nieuwe XPS 15 2-in-1, de kleinste in zijn soort, met enorme krachtige prestaties dankzij 8e generatie Intel Core-processors en Radeon RX Vega M graphics
● Nieuwe Dell Mobile Connect-software integreert draadloos smartphones en Dell PC’s
● Nieuw Alienware Command Center maakt het beheer van je gaming-omgeving eenvoudig
● Alienware en Dell-technologie in het eerste eSports trainingscentrum voor Team Liquid
● Vernieuwd Latitude-portfolio zorgt voor productievere mobiele professionals

Las Vegas / Brussel - Tijdens de jaarlijkse Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas presenteert Dell een suite van elegante, nieuwe producten en software die mensen in hun werk en het dagelijks leven zullen ondersteunen. Naast de introductie van enkele geweldige apparaten, belicht Dell nieuwe innovaties in deze producten die zijn ontwikkeld voor betere prestaties, functionaliteit en gebruikservaringen.

“Innovatie staat nooit stil bij Dell. Het creëren van nieuwe technologie en daarbij onze grenzen opzoeken heeft ons hart”, zegt Sam Burd, president, Client Solutions Group van Dell. “Bij Dell machines zie je geweldig design aan de buitenkant, maar een van de grootste voordelen van onze machines is de innovatie binnenin. Daar huist pure schoonheid die zorgt voor een revolutie van personal computing en biedt ervaringen die mensen graag willen hebben, en zelfs ervaringen die ze nooit voor mogelijk hielden.”

XPS 13 en XPS 15 2-in-1
Het XPS portfolio van Dell heeft meer prijzen in de wacht gesleept dan welk ander merk van het bedrijf ooit. De nieuwste XPS 13 is op elk punt verbeterd en is genomineerd als CES 2018 Innovation Award Honoree. Naast zijn next-generation InfinityEdge 4K Ultra HD-beeldscherm, komt de XPS 13 met een Rose Gold en Alpine White glasfiber interieur als optie naast de traditionele zilveren en zwarte kleurstelling. De XPS 13 heeft zeer dunne randen, tot 80 procent meer thermische ruimte, een nog helderder beeldscherm en een hogere 4K Ultra HD-resolutie. Binnenin het dunnere en lichtere ontworpen apparaat, levert de Dell Power Manager kracht precies wanneer je die nodig hebt. GORE Thermal Insulation (hetzelfde materiaal dat wordt gebruikt in de Mars Rover om hitte af te voeren) wordt voor het eerst toegepast als innovatief materiaal in het thermische design om het systeem koel te houden wanneer het hard werkt.

Steeds meer hobbyisten en professionals vragen om dunnere, lichtere en tegelijkertijd krachtigere mobiele apparaten. Om tegemoet te komen aan die vraag introduceert Dell de eerste XPS 15 2-in-1, de meest krachtige 15 inch 2-in-1 ter wereld en de belichaming van innovatie op elk niveau. Deze dunste en kleinste 15,6 inch 2-in-1 is de perfecte balans tussen prestaties en prachtig design en biedt de CPU en grafische power om contentcreatie-apps te draaien, grote bestanden te verwerken en om AAA games mee te spelen. Je kunt werken met touch, een pen of het innovatieve maglev-toetsenbord en een ‘screen real estate’ waar veel creatieven naar snakken. De nieuwe 8e generatie Intel Core-processor combineert een krachtige CPU en discrete Radeon RX Vega M Graphics in één pakket. De XPS 15 2-in-1 beschikt tevens over een oogverblindend next-generation InfinityEdge 4K Ultra HD-beeldscherm met levensechte kleuren in een ongelofelijk dun formaat van slechts 16 mm. Vakmanschap gecombineerd met premium materialen en een prachtige afwerking met onder andere aluminium, koolstofvezel en Corning Gorilla Glass 4 zorgen voor een zowel functioneel alsook futuristisch ontwerp.

Dell PC- en smartphone-integratie met Dell Mobile Connect Software
Veel mensen werken niet alleen met een muis en toetsenbord als ze achter hun computer zitten. Ze maken ook gebruik van hun smartphone. Om het gemak voor en productiviteit van deze mensen te vergroten introduceert Dell als eerste PC-maker een software-oplossing die zorgt voor volledige draadloze integratie tussen Dell PC’s en smartphones (iOS en Android). Met Dell Mobile Connect dat is voorgeïnstalleerd op alle nieuwe Dell consumenten-PC’s kunnen gebruikers bellen, tekstberichten sturen, notificaties ontvangen en ook hun telefoon spiegelen en al hun mobiele apps bedienen.2

Indrukwekkende ervaring met Dell Cinema
Steeds meer mensen kijken films en series op hun PC en verwachten daarbij een echte bioscoopervaring met bijbehorende audio- en videokwaliteit. Die ervaring krijgen ze nu met de XPS en selectieve Inspiron PC’s via Dell Cinema, een geweldige audio- en visuele ervaring.

CinemaColor: powered by Windows HD Color samen met Microsoft, decodeert en projecteert high dynamic range (HDR) streamed content met geavanceerde details, levendige tinten, scherper licht en een breder kleurengamma.
CinemaSound: Exclusieve Dell-audio-innovatie powered by WavesMaxx Audio Pro die zorgt voor heldere hoge tonen, diepe bass en meer volume voor echte bioscoopaudio-ervaring.
CinemaStreaming: powered by Killer and SmartByte, een op software gebaseerde oplossing die Dell samen met Rivet Networks heeft ontwikkeld die online streaming en interactieve video optimaliseert. Dit resulteert is minder buffering, meer bandbreedte en betere resoluties.

Dell introduceert een nieuw Alienware Software Command Center en nieuwe eSports investeringen
Dell introduceert zijn nieuwe Alienware Command Center dat systeeminstellingen, content en andere functies samenvoegt tot één simpele en elegante interface. Alienware Command Center helpt zowel beginnende als ervaren gamers hun PC en randapparatuur te optimaliseren voor al hun games. Een gamer kan nu zijn of haar game bibliotheek openen vanuit elke plek op een PC, heel eenvoudig custom profiles aanmaken voor elke game en nog meer prestaties uit de machine persen met power management en overklok-tools.

Tegelijkertijd komt AlienFX 2.0 op de markt, de tweede generatie van Alienware’s in-game verlichtingssysteem dat werkt met PC’s, muizen en toetsenborden van Alienware. Het Alienware Command Center biedt nog meer mogelijkheden tot het instellen van individuele toetsen en toetsgroepen met meer dan 16,8 miljoen kleuren in elke lichtzone.

Dell en Alienware investeren al lange tijd in de eSports-industrie. Ze ondersteunden de eerste Championship Gaming Series in 2007, werkten samen met Team Liquid, Team Dignitas en ELEAGUE en zijn recent een samenwerking aangegaan met Tobii om eye tracking-technologie te introduceren in eSports-toernooien wat zorgt voor een nog mooiere ervaring voor toeschouwers. Team Liquid speelt momenteel met Alienware-hardware en heeft nu ook Alienware-randapparatuur geselecteerd (muizen, toetsenborden en monitors) voor gebruik tijdens trainingen en in de competitie.

Dell kondigt vandaag de opening aan van de nieuwe Alienware eSports trainingsfaciliteit voor Team Liquid en zet daarmee een nieuwe standaard voor eSports trainingscentra. De nieuwe faciliteit in Las Angeles, die meer dan 740 M2 bestrijkt, gaat dienen als uitvalsbasis voor Team Liquid. Diverse teams kunnen gebruikmaken van een in office chef, sportpsychologen, voedingsdeskundigen, coaches en analisten en ruimte om te trainen op de nieuwste en meest krachtige Dell- en Alienware-technologie die momenteel beschikbaar is. Atleten trainen voor hun competities terwijl design teams, video crews en coaches gebruikmaken van monitoren, touch screen displays en meer om alles vast te leggen en daarvan mooie content te maken voor alle fans

Dell maakt VR realiteit
Alienware werkt samen met NVIDIA en Oculus bij het ontwerpen van een nieuwe categorie virtual reality (VR) eSports-wedstrijden die fysieke en mentale gaming combineert en klaar maakt voor gebruik door de massa. De afgelopen twee maanden hebben meer dan 200 deelnemers in 14 verschillende steden tegen elkaar gespeeld op Alienware-systemen om de beste tijd neer te zetten in de laatste VR game van Survio ‘Sprint Vector’. De finale vindt op 9 januari plaats in Las Vegas waarbij de acht beste spelers proberen de Alienware VR Cup National Champion-titel en 10.000 dollar aan prijzen in de wacht te slepen.

Dell kondigt ook een nieuwe VR-ready Dell Inspiron Gaming Desktop aan die verkrijgbaar is vanaf 799 dollar (prijs voor de Europese markt volgt binnenkort) en verlaagt zo de instapkosten voor VR. De nieuwe Inspiron Gaming Desktop is ontworpen voor gamers en beschikt over 8e generatie Intel quad- en hex-core-processors en -graphics, solid state drive-opties voor snellere boot-up-tijden en intelligent thermisch design zodat er langer gespeeld kan worden. Dell is tevens de eerste PC-fabrikant die vanaf heden de consumentenversie van de HTC Vive verkoopt, waarmee Dell een one-stop-shop is voor VR. Lees deze blog voor meer informatie daarover.

Nieuwe monitoren en aanzienlijke prestatieverbeteringen voor het Dell Latitude-portfolio
Dell blijft voorop lopen op het gebied van monitoren met de helderste, ultradunne monitoren in hun klasse3: de Dell 27 Ultrathin Monitor (S2719DM) en Dell 24 Ultrathin Monitor (S2419HM). Afbeeldingen komen tot leven in lichte, levendige kleuren en beide monitoren ondersteunen HDR content playback voor een CinemaColor-ervaring. Ze produceren prachtige diepe kleuren, helderheid en contrast op een bijna randloos InfinityEdge-beeldscherm met ongelofelijk realistische beelden. Ondanks het slanke profiel van slechts 5,5 mm op het dunste punt, bieden beide monitoren een piekhelderheid van 600 nits.

Het Dell Latitude-portfolio met veilige en beheersbare commerciële notebooks en 2-in-1’s is ontworpen voor de zakelijke wereld en is nu voorzien van de laatste 8e generatie Intel Core vPro 15W dual-core- en quad-core-processors die zorgen voor aanzienlijk verbeterde prestaties. Productiviteits-benchmarks laten enorme prestatieverbeteringen zien vergeleken met producten die zijn voorzien van de vorige generatie processors. De extra cores en threads maken echt het verschil in zakelijke omgevingen wanneer IT bijvoorbeeld encryptie toepast, malware scans uitvoert of security-apps op de achtergrond laat draaien om werknemers te beschermen. De Latitude-productlijn heeft tevens een update gekregen met diverse, verborgen innovaties. Zo bevat de Latitude 7490 notebook een exclusieve ‘active steering antenna’ die zorgt voor beter WiFi-dekking, snelheid en een betrouwbare verbinding en een nieuw Full HD super low power-beeldscherm dat het stroomverbruik reduceert tot wel 50 procent waardoor de batterij uren langer mee gaat. Lees de blog post voor meer informatie over deze innovaties en de nieuwe line-up met zakelijke Latitude-oplossingen

Om de productiviteit voor professionals en media geeks onderweg te maximaliseren introduceert Dell het meest compacte opslagapparaat ter wereld, de Thunderbolt 3. Daarnaast presenteert Dell een van de snelste draagbare drives die momenteel verkrijg is, de Dell Performance Portable Thunderbolt SSD 1000 (1TB) en de SSD 500 (500 GB).

De volgende producten zijn wereldwijd beschikbaar
● Dell XPS 13 is beschikbaar via Dell.com en Microsoft.com vanaf 1.349 euro met een 8e generatie Intel Core i5 processor
● Dell Latitude 7490 Notebook is beschikbaar via Dell.com vanaf 1.329 euro
● Dell Latitude 5490 Notebook is beschikbaar via Dell.com vanaf 1.029 euro
● Dell Latitude 7390 2-in-1 is beschikbaar via Dell.com vanaf 1.619 euro
● Dell Latitude 5290 2-in-1 is beschikbaar via Dell.com vanaf 1.169 euro

Binnenkort beschikbaar:
● Dell Mobile Connect is vanaf 1 januari beschikbaar als download en zal vanaf 27 januari voorgeinstalleerd worden op alle Dell consumentensystemen
● Dell 27 Ultrathin Monitor (S2719DM) is wereldwijd beschikbaar vanaf 30 januari via Dell.com vanaf $499.99 (prijs in euro volgt later)
● Dell 24 Ultrathin Monitor (S2419HM) is wereldwijd bechikbaar vanaf 30 januari via Dell.com vanaf $299.99 (prijs in euro volgt later)
● Dell Portable Thunderbolt 3 SSD in 500GB ($439) and 1TB ($799) is wereldwijd beschikbaar vanaf 28 februari via Dell.com (prijs in euro volgt later)
● Dell XPS 15 2-in-1 komt vanaf april beschikbaar in de VS via Dell.com vanaf $1,299.99 (prijs in euro volgt later)
● Alienware Command Center zal de komende maanden beschikbaar komen op de nieuwe Area 51

Dell introduceert vandaag tevens een top-tier consumenten support service Premium Support Plus. Aan de basis hiervan staat de exclusieve SupportAssist-technologie van Dell. Het is de eerste en enige consumenten-service die problemen proactief in kaart brengt voordat ze tot hinder leiden, virussen automatisch verwijdert en de prestaties voor consumenten PC’s optimaliseert. Premium Support Plus is beschikbaar voor alle Dell XPS-, Inspiron- en Alienware-systemen.

Images Links Logo

Chris Van den Broeck

Senior Advisor Integrated Communications
E-mail Twitter LinkedIn

Angelique Van der Kroft

Communications and PR Manager Europe West

Dell

Dell Inc.maakt onderdeel uit van Dell Technologies, en stelt organisaties in staat hun datacenter te moderniseren, automatiseren en transformeren middels een converged infrastructuur, servers, storage en databeschermingstechnologie. Dit zorgt voor een betrouwbare fundering voor bedrijven om hun IT te transformeren op basis van een hybrid cloud en hun business te transformeren met de inzet van cloud-native applicaties en big data-oplossingen. Dell EMC bedient klanten in 180 landen, inclusief 98 procent van de Fortune 500, met het meest uitgebreide en innovatieve portfolio van edge tot core tot cloud.