» Back to the pressroom

Bertrand Schmitt is aangesteld als nieuwe CEO van BDR Thermea Group

13/03/2017

Wommelgem/Apeldoorn, 13 maart 2017 - BDR Thermea Group, het moederbedrijf van bekende internationale merken verwarmingsproducten, waaronder De Dietrich, Remeha, Brötje en Chappée, heeft vandaag aangekondigd dat Bertrand Schmitt als nieuwe CEO is aangesteld. Dhr. Schmitt zal op 18 april 2017 met zijn taken beginnen als opvolger van Rob van Banning, die tien jaar lang met succes leiding heeft gegeven aan het bedrijf maar eind 2016 helaas moest terugtreden om gezondheidsredenen. CFO Hubert Schwein blijft in de tussenliggende periode fungeren als waarnemend CEO.

"Ik ben vereerd dat ik gekozen ben om BDR Thermea Group te leiden", liet Bertrand Schmitt na de aankondiging weten. "We zijn blij dat Bertrand deze functie heeft geaccepteerd", aldus Arthur van der Poel, voorzitter van de Raad van Commissarissen van BDR Thermea. "Bertrand is iemand die al meer dan 20 jaar met succes leiding geeft bij de Hager Group, en, minstens zo belangrijk, wij geloven dat hij perfect past bij de waarden en cultuur binnen de BDR Thermea Group. "

Bertrand Schmitt (1959) studeerde af aan de universiteit van Karlsruhe en heeft vanaf het begin van zijn carrière in 1986 altijd functies bekleed in het senior management: eerst bij Bosch en daarna bij Hager Group, waar hij sinds 1995 in dienst was. In 2008 werd hij bij Hager Group aangesteld als COO en hij heeft sindsdien bijgedragen aan de wereldwijde groei van het bedrijf. "Ik wil de mensen van Hager bedanken voor het vertrouwen dat zij mij in de afgelopen 22 jaar hebben gegeven en ik wil ze graag het beste wensen voor de toekomst", zei Bertrand.

Bertrand heeft zowel de Franse als de Duitse nationaliteit.

Images Logo

Simon Mestdagh

Content Manager
E-mail Twitter LinkedIn

Sarie Verheye

PR & Communication marketeer

Remeha

Remeha is toonaangevend producent van centrale verwarmingsproducten voor de woning- en utiliteitsbouw. Het Belgisch bedrijf werd opgericht in 2011 te Wommelgem (Antwerpen). Vanuit deze nieuwe thuisbasis worden meer dan 200 groothandelpunten en 600 installateurs bediend met oplossingen in gasketels, stookolieketels en hernieuwbare energie voor zowel verwarming als warmwater comfort. Remeha is in België al jaren marktleider in gas verwarmingssystemen voor grote vermogens (ziekenhuizen, sportcomplexen, scholen, kantoren en winkelcentra). Meer informatie vind je op http://www.remeha.be.

Over BDR Thermea

BDR Thermea is een toonaangevende fabrikant en distributeur van oplossingen en diensten op het gebied van innovatieve verwarmings- en warmwatersystemen, voor zowel thuisgebruik als zakelijk gebruik. Het bedrijf heeft meer dan 6500 werknemers en heeft een omzet van €1,7 miljard. De Group is wereldwijd in meer dan 70 markten actief en heeft in een aantal belangrijke markten een toppositie. Dit zijn onder meer het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Nederland, Italië, Turkije en Noord-Amerika. Het bedrijf heeft ook sterke posities in snelgroeiende markten in Oost-Europa, Polen, Tsjechië, Rusland en China. BDR Thermea is het moederbedrijf van bekende internationale merken verwarmingsproducten, waaronder De Dietrich, Baxi, Remeha, Brötje, Chappée en Baymak. Het hoofdkantoor van BDR Thermea is gevestigd in Apeldoorn, Nederland. Kijk voor meer informatie op http://www.bdrthermea.com.

Over Hager Group

Hager Group is een toonaangevende leverancier van oplossingen en diensten voor elektrische installaties in woongebouwen, bedrijfsgebouwen en industriële gebouwen. Het spectrum van oplossingen en diensten varieert van energieverdeling tot kabelbeheer, en van beveiligingssystemen tot gebouwautomatisering.

Als onafhankelijk familiebedrijf in Blieskastel, Duitsland, is Hager Group een van de innovatieleiders in de branche. 11.400 medewerkers genereren een omzet van ongeveer 1,9 miljard euro. De componenten en oplossingen worden op 25 locaties over de hele wereld geproduceerd, en klanten in 136 landen over de hele wereld vertrouwen erop. Kijk voor meer informatie op http://www.hagergroup.com