Gevestigde analytics technologie voor het realtime optimaliseren van klantgedrag, versterkt het aanbod van Axis voor winkeloptimalisatie in een snelgroeiende markt.
Axis Communications, wereldleider in netwerkvideo, kondigt vandaag de overname van Cognimatics aan, een toonaangevend bedrijf in winkeloptimalisatie, gericht op de retailsector. De technologie van Cognimatics wordt bijvoorbeeld gebruikt voor het tellen van mensen, meten van wachtrijen en het meten van de belasting van de winkel. De toevoeging van Cognimatics’ kennis en technologie versterkt het oplossingsaanbod van Axis in deze snelgroeiende retailmarkt.
“De producten van Cognimatics staan goed bekend dankzij een lange lijn van successen in de retailsector en zijn een sterke toevoeging op onze oplossingen in die markt. Hun toewijding in het ontwikkelen van innovatieve en gebruikvriendelijke producten sluit goed aan op de benadering van Axis om waardevolle oplossingen te bieden voor verschillende klantbehoeften. We zijn blij dat we onze partners en eindklanten oplossingen kunnen bieden die op natuurlijke wijze kunnen bijdragen aan hun bestaande Axis-oplossing,” zegt Ray Mauritsson, CEO van Axis Communications.
Cognimatics is in 2003 begonnen en is met het hoofdkantoor gevestigd in Lund, Zweden waar 12 werknemers actief zijn. Het bedrijf is in privebeheer en biedt tal van video analytics applicaties die retailers kunnen inzetten om met behaverioul intelligence kennis te verzamelen om inspanningen te optimaliseren, klantervaring te verbeteren en veiligheid te versterken. Axis Communications en Cognimatics hebben meerdere jaren samengewerkt in ontwikkeling en sales, om geintegreerde oplossingen te bieden aan verschillende gezamenlijke klanten. Cognimatics bedient klanten in meer dan 70 landen via een wereldwijde distributeur en een netwerk aan system integrators.