Innovatie, productiviteit, efficiëntie en kostenbesparingen zijn belangrijkste drivers voor samenwerking
Brussel - Agentschap Wegen en Verkeer (AWV), het agentschap van de Vlaamse overheid met als voornaamste taak het beheer en onderhoud van Vlaamse gewest- en autosnelwegen, heeft Google for Work gekozen als standaard samenwerkings- en productiviteitssuite. Vanaf 23 februari 2015 maken alle 1.500 werknemers gebruik van Google for Work voor het maken en delen van documenten en agenda’s en voor andere communicatievormen zoals e-mail en gedeelde media.
De keuze voor een cloud-gebaseerde oplossing werd bepaald door verschillende factoren, verklaart Tom Roelants, Administrateur-Generaal AWV: “Ten eerste hadden de meeste van onze werknemers al ervaring met cloud-gebaseerde software voor persoonlijk gebruik: software voor het delen van bestanden maar ook software van Google zelf, zoals Gmail. Ten tweede is de cloud de meest logische keuze voor een agentschap als het onze, dat verspreid is over 50 locaties en met een hoog percentage werknemers die meestal niet vanuit een kantoor werken. Ten derde zal de keuze voor cloud-gebaseerde oplossingen een kostenverlaging inhouden op het vlak van opslag. En - last but not least - door te kiezen voor de cloud concretiseren we de ambities van de Vlaamse overheid om een innoverende organisatie en een aantrekkelijke werkgever te worden met een flexibele werkomgeving.”
Deze behoefte om een innoverende, flexibele en aantrekkelijke werkgever te worden kwam overigens niet alleen vanuit het topmanagement van AWV, benadrukt Tom Roelants: “De vraag naar mobiele, cloud-gebaseerde digitale oplossingen kwam ook van de werknemers zelf en van hun rechtstreekse leidinggevenden.”
Google: robuust, veilig en transparant
Voor AWV’s keuze voor Google for Work waren ook verschillende redenen. “Zo is Google onder andere een gevestigde waarde en een referentie op het vlak van cloud software”, merkt Tom Roelants op. Capgemini - Google Apps Premier Partner in België - stond AWV bij in de migratie naar Google for Work.